Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-07-13, 12:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Det är att du ljuger så dåligt. Som en trotsig snorunge. Är man vuxen och har tillgång till all information så borde det inte vara möjligt att vara så dum.

Spännande! Bara för att jag ligger o latar mig i solstolen, pray tell, VAD ljuger jag om? Att vi är på väg in i en ny istid, om än långsamt?

Citat:
Varmaste globala temperaturen nånsin uppmättes denna månad. Det är extremt.
Nej, det är JULI.
Citera
2023-07-13, 12:16
Medlem
p00ninos avatar
Citat:
Kan förenkla det du skrev.

I samma takt som världsbefolkningen ökade försvann växt-, djurarter och vildmark som är motorn för allt levande som existerar. Vi är 8 miljarder människor och resurserna kommer ta slut. Därför så behöver vi återvinning och förnybar energi.
Du har inte förenklat något, bara fördummat det.

"Vi måste", "Vi behöver", är saker politiker säger. Munpruttande. Det centrala är alltid: hur ska det göras, hur ska det som "måstes" faktiskt uppnås.
Alla som har gjort något värdefullt i sitt liv, vet att det svåra inte är planera och diskutera - utan att faktiskt problemlösa.

När man är 17 år, är "vi måste" en omskrivning för: "låt staten och polisen göra vad fan dom vill med den som inte lyder".
Allt är enkelt när man är ett naivt barn. Men i verkligheten finns saker som pengar, människor som ljuger, osv.
Du avslöjar bara din egen okunskap, när du tror att bara ha en åsikt förändrar världen.
Citera
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Spännande! Bara för att jag ligger o latar mig i solstolen, pray tell, VAD ljuger jag om? Att vi är på väg in i en ny istid, om än långsamt?
Vi skadar vår planet med gifter och kemikalier. Giftet och kemikalierna från 8 miljarder tar ju vägen nånstans. Men eftersom de inte kommer in i ditt hem så finns inte det.
Citera
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Varför rapporteras det inte att Östeuropa har varit kallare än genomsnittet de senaste decennierna?
Citera
2023-07-13, 12:17
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Du har inte förenklat något, bara fördummat det.

"Vi måste", "Vi behöver", är saker politiker säger. Munpruttande. Det centrala är alltid: hur ska det göras, hur ska det som "måstes" faktiskt uppnås.
Alla som har gjort något värdefullt i sitt liv, vet att det svåra inte är planera och diskutera - utan att faktiskt problemlösa.

När man är 17 år, är "vi måste" en omskrivning för: "låt staten och polisen göra vad fan dom vill med den som inte lyder".
Allt är enkelt när man är ett naivt barn. Men i verkligheten finns saker som pengar, människor som ljuger, osv.
Du avslöjar bara din egen okunskap, när du tror att bara ha en åsikt förändrar världen.
Ljög jag om nåt i det jag skrev? Citera det felaktiga.
Är det inte islam så är det Greta och judarna. Jävla misantrop.
Citera
2023-07-13, 12:19
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Varför rapporteras det inte att Östeuropa har varit kallare än genomsnittet de senaste decennierna?
Man kunde bada i januari. Eller var det 2022?
Konstigt att det blev en nyhet. Media försöker skada oss.
Citera
2023-07-13, 12:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Vi skadar vår planet med gifter och kemikalier. Giftet och kemikalierna från 8 miljarder tar ju vägen nånstans. Men eftersom de inte kommer in i ditt hem så finns inte det.
Vilka "vi", de kungliga vi eller?

Det är kineserna, indierna, malaysierna du ska klaga på, inte grönsåpa-håll-sverige-rent-svenskarna.
Citera
2023-07-13, 12:21
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vilka "vi", de kungliga vi eller?

Det är kineserna, indierna, malaysierna du ska klaga på, inte grönsåpa-håll-sverige-rent-svenskarna.
8 miljarder människor.
Förutom de som städar bort skit och minskar giftavfallet och förhindrar att vi täcker hela jävla havet med plast.

Sverige är ingen planet. Det är ett område på en planet så allt som händer i Kina händer dig. Du ser inte röken än.

Förstår inte varför ni ska trakassera alla som offrar sin tid för att inte skada andra. Finns det ett helvete så förtjänar ni klimatförnekare en treudd i röven.
Citera
2023-07-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Varför är det ingen som check:ar klimatlögnerna när det är så uppenbart lögnaktigt?

Alarmism är lönsamt. Ingen öser pengar över din organisation, forskargrupp eller nyhetsmedia om du säger att allt är normalt, inget att oroa sig över.
Citera
2023-07-13, 12:27
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mudspike
Alarmism är lönsamt. Ingen öser pengar över din organisation, forskargrupp eller nyhetsmedia om du säger att allt är normalt, inget att oroa sig över.
Olja, mat, elektronik är lönsamt.
Citera
2023-07-13, 12:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det där är ju något helt annat än vad Lewis22 handlar om. Det är bara ett annat sätt att räkna med sju olika dataset för perioden 1871 – 2017. En liten delmängd av Lewis22. Snacka om äpplen och päron!
Vad Lewis gör är ju också bara att "räkna på ett annat sätt" baserat på en annan studie som fann mycket högre resultat för klimatkänsligheten. Som MrArturs citat visar tycks dessutom metoden vara av begränsat praktiskt värde.
Citera
2023-07-13, 12:34
Avstängd
Befinner mig i sydeuropa precis som varje sommar sedan barnsben. Ingen jävla skillnad överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in