Citat:
Ursprungligen postat av
Psilosopher
Jag anmärker på att vetenskapen smutsas ner med popideologi. Jag har förståelse för att gemene man flummar ut i tankar kring klimat och miljö, det är naturligt, men jag anser att IPCC endast bör ägna sig åt klimatvetenskap.
Du vet inte ens vad vetenskap är. Eller hur man bedömer vad som är vetenskap och vilket vetenskapligt genomslag rapporterna har. Du sade det ju själv.
Förövrigt är det inte organisationen ipcc som är vetenskaplig. Rapporterna däremot. De är forskningssammanfattande som får mycket stort vetenskapligt genomslag. Det är precis vad som försöker bortförklaras av alla dessa irrelevanta konspirationsteorier.
Tänk så här.
Vi har vetenskap.
Vi har fotboll.
Vi har folk som tittar på fotboll, kommenterar och skriver om fotboll.
Det ni gör är att leta domarskandaler i superMac och bullen för att ogiltigförklara fotbollsVM. Ni tittar inte ens på rätt match. Vetenskap är vetenskap. Du faller för konspirationsteorier eller andra irrelevanta argument för att ogiltigförklara den.
Sedan har vi Totius som tror att han refererar till vetenskap och att det är viktigt att basera sig på vetenskap. Samtidigt som hela forskningsläget på relaterade områden är så korrumperade att de inte bör litas på. Ser du självmotsägelsen i detta?