Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-13, 16:34
  #1
Medlem
daft-marleys avatar
Vet inte om jag lagt denna rätt.. men iaf.

Jag undrar om spel köpta i Sydkorea går att spela på ett Ps3 köpt här hemma. Altså, är regionsinställningarna dem samma?
Citera
2011-11-13, 16:38
  #2
Medlem
SilentBleedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daft-marley
Vet inte om jag lagt denna rätt.. men iaf.

Jag undrar om spel köpta i Sydkorea går att spela på ett Ps3 köpt här hemma. Altså, är regionsinställningarna dem samma?

Nej det tvivlar jag väldigt starkt på. Tyvärr.
Citera
2011-11-13, 17:01
  #3
Medlem
AdamForExamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daft-marley
Vet inte om jag lagt denna rätt.. men iaf.

Jag undrar om spel köpta i Sydkorea går att spela på ett Ps3 köpt här hemma. Altså, är regionsinställningarna dem samma?

Köper du på PS Store då eller? Har några vänner som köper spel från Hong Kong, USA o.s.v.
Jag tror att man måste skapa ett nytt konto och registrera sig i det landet t.e.x Hong Kong så måste du skriva in en riktigt adress som finns i hong kong och alla andra uppgifter, sen ska det väl gå att köpa med kort eller om man lyckas få tag på ett Playstation Network kort från hong kong.
Citera
2011-11-13, 17:19
  #4
Medlem
DelGriffiths avatar
PS3 är väl helt regionsfri när det gäller spel eller är Sydkorea ett kapitel för sig?

Själv spelar jag USA-spel utan problem på min maskin köpt i Sverige.
__________________
Senast redigerad av DelGriffith 2011-11-13 kl. 17:21.
Citera
2011-11-13, 17:20
  #5
Medlem
jag har köpt guitar hero 4 ifrån usa och det var inga problem med att spela på mitt svenska ps3 :P
Citera
2011-11-14, 01:24
  #6
Medlem
offe_mans avatar
Original spel funkar på alla konsoler från Öst till Väst! PS3 är regionsfri för alla spel och INTE för filmer!
Citera
2011-11-15, 19:49
  #7
Medlem
daft-marleys avatar
Tack! Då vet jag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback