Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2011-11-17, 15:22
Medlem
Gefle GUDs avatar

Boom shiva!

Vlkomna in boys and girls. Trdskaparen i hg person hr och denne har precis intagit tre lappar av shiva, LSD. Detta r tredje gngen och drmed tredje gngen gillt. Jag kommer att uppdatera trden titt som ttt, i strsta mn mjligt, fr att se till att Ni bde vet att jag lever (duh) och att jag har det bra!

Kvllens psykonaut r mellan 18 och 28 r, ger ca 83kg och r runt 184 cm lng.

Tidigare prvade substanser: Alkohol, Nikotin, Cannabis, Kokain och LSD.

Kl 23:05
Tre stycken lappar tuggas p, sugs p och sedan svljs.

Let the fun begin!

Tiden innan
I natt fick jag den resa som jag efterlngtat och faktiskt var i stort behov i vldigt lng tid. Lite bakgrundsfakta kan mycket vl vara p sin plats innan jag faktiskt fortstter p hur detta pverkat mig som medmnniska och resenr i livet med dess tillhrande upp- och nedgngar.

Jag slungar oss tillbaka till min uppvxt och den tid d tonrens strapatser formar och skapar den ansvarsfulla och vuxna person som det r tanken att man ska bli. I en tid d grabbarna i klass 6b frdrev tiden genom att spela ishockey, fragsteala p de_dust2 och aim_ak-colt, plinka gitarr samt reta den grabb i klassen som inte riktigt passade in. Som en av grabbarna i gnget drogs man med och gjorde saker man visste att man egentligen inte borde gjort. Handlingar som frn att anvnda nedsttande ord som bondejvel, till att inte ngonsin stta ner foten och sga "Det hr r FAN INTE OKEJ!". Om man sjlv mr dligt ver utstta en stackars pojkspoling p tolv r fr ren och skr psykisk mobbing tar man hellre det egoistiska alternativet att hlla i gng trakasserierna mot denna arma grabb istllet fr att sjlv utsttas fr dylika djvulskap. Den blgda lilla pojkspoling i mig lr sig leva efter de andra naivt pdrivande machopojkarna i gruppen, och rtta sig i ledet enligt den hrda och skrmmande ledaren.

Det r hr allting brjar forma den man som inatt insg att faktiskt rycka tag i sitt liv och gra ngot med det, istllet fr lst driva omkring och mer tnka p sitt utseende n vad oknda mnniskor fr fr intryck av mig som personen efter en frsta konversation.

Tiden fortgr och den lille blgde frfattaren blir ldre. Hans sinne, fortfarande hrt prglad av att rtta in sig i gruppen och inte sjlv bli trakasserad, brjar tar form. Klass 7b, Klass 8b, Klass 9b. Samma invanda mnster om att lta mobbningen pg fr att sjlv inte hamna i utsatt lge. Tl att nmnas; frfattaren sjlv var jmfrt med vriga i gruppen (som skerligen bestod av 13 killar) den som minst vgade sga saker till den utsatte. Som den betraktare man var skar vareviga ord som sades i pejorativt syfte till ungen i hjrtat, den unge som inte passade in i gruppen. Frfattaren lrde sig att det fungerar s hr, att gruppen har med styrka och kraft rtt fr ingenting ndrades, utan lts fortg i samma destruktiva riktning som innan. ren gick. Gymnaiset kom och togs studenten ifrn, men i detta sammanhang r gymnasietiden irrelevant. Fr den naiva pojken hade lrt sig att inte sga emot.

Att istllet fr att ta tag i det hela, inte gra ngot t saken.

Det var den hr lilla pojken som fick sig en rejl omgng natten till idag, och som det faktiskt ser ut nu i skrivande stund lrde han sig en mycket viktig lxa.

Lapparna sugs, tuggas och svljs
Kl 23:05 var det dags. Tre lappar shiva LSD skulle ge mig en hrlig tripp. Sjlva drogen infrskaffades mnaden innan i ett tiopack, ver ntet, av en icke namngiven medlem p ett icke namngivet kp/slj-forum fr narkotika. De tv tidigare gngen jag tagit LSD hade effekterna kommit, men i mycket mindre omfng och rang; de tidigare var mestadels flum och inte ngot konstruktivt, men visst, dessa var mycket roliga. Denna gng skulle trippen utveckla mig som person, lsa grubblerier ge mig terapi och vgleda mig infr fortsatt liv - ngot LSD rent vetenskapligt r bevisat att kunna hjlpa till med.

23:23
Set & setting r nu klart. Sov gott natten innan och knde mig utvilad. Hade under dagen tit bra och inte upplevt mig som stressad. Dagen efter, idag, var helt ledig och kunde fritt disponeras. Min frinspelade LSD-playlist p spotify var nedladdad och klar att anvndas av telefonen trots denne var satt i flygplanslge. Ur hgtalarna kom Shpongle och Mushroom head, alla ltar frvalda av mig sjlv. Set & setting knns som lyckas och frvntningarna infr kvllen stiger. Efter avslutat genomfrande av set & setting skriver jag ett inlgg i live-rapporteringen.

23:30
Det har nu gtt 25 minuter sedan jag tog LSD. Ett avsnitt av Family Guy drogs i gng dr Brian tar svamp och snedtrippar rejlt. Hans snedtripp kndes endast komisk och bidrog till ett hrligt humr, kanske tack vare alla skmt i avsnittet. De frsta verkningarna brjade nu komma, dribland tefatsgonen. Fjrilar i magen gick p hgvarv och det kndes som att ngot mycket hrligt var p vg att hnda. Ett obeskrivligt vlmende krp sig allt nrmare och det var svrt att inte uttrycka detta vlmende i form av korta men kraftiga spasmer i frmre delen av brstmuskulaturen. Att f spnna axlar och armar kndes s naturligt, som att man aldrig skulle trtta p det. Inte lika intensiv lycka som den stund man fr orgasm, men ngot likande i den stilen. Pirret spred sig till trna som fick sockerdricksliknande knslor av den bsta sorten. Frn ryggraden kndes det som att en varm, fuktig handduk drog upp och bara ms mot nacken.

23:35
Nu brjade det hnda grejer. Vggarna brjade ta sm andetag, som att de till en brjan kippat efter andan. Det som hnde nu var att jag verkligen brja titta noggrant p allting. Frgerna i family guy intensifierades och blev helt klara och underbara. Alla skmt som drogs i avsnittet var s vlgjorde, s genomtnkta och skapade endast fr min njutning. Musiken brjade pverka mitt humr och hur jag mdde. Det brjade bli svrt att uttrycka sig skrift, vilket man kan se p sista meningen i nedanstende spoilers sista mening.

23:38

Nu brjade jag inse att LSDt brjade verka, ocks samtidigt som jag brjade inse att Brian snedtrippade av de svampar han t. Jag tnkte att jag aldrig ngonsin skulle kunna snetrippa s som gr i avsnittet, d jag till strsta del satt och riktigt gapskrattade av alla hans hallucinationer. Som tidigare var det som att detta avsnitt var skrivet av ngon vars enda uppgift var att underhlla mig under trippen. Ngra mystiska och djupa tankar hade nnu inte brjat komma, men vggarna andades rejlt och det kndes som att rummet jag satt i blev strre n vad det var. Dessutom verkade det som att fnstren krympte. Brjade nu inse hur svrt det skulle vara att fortstta uppdatera trden eftersom jag hela tiden flt med i Family guy och skulle vara tvungen att pausa fr att skriva i trden. Drav nedanstende inlgg i trden dr jag frklarar att jag ska frska uppdatera.

23:40
Vggarna brjade nu andas mer intensivt och frgerna blev nnu klarare. nderna p gardinerna i rummet utvecklade fraktaler som sg komiska ut. Den ftlj jag satt i kndes som mitt hem och datorn som jag hade p bordet kndes som min bsta vn, och min bsta vn visade vad den gjort fr mig, family guy. Fortfarande var Family Guy skrivet endast fr min njutning och uppskattning och drfr var alla skmt i avsnittet av hgsta klass!

forts....
Senast redigerad av Gefle GUD 2011-11-17 kl. 15:34. Anledning: Fixade radbrytning som blev knullad av notepad
Citera
2011-11-17, 15:28
Medlem
Gefle GUDs avatar
...forts

B]23:47[/b]
Pongterar igen att jag ska frska vara med! Jag hade tidigare frskt skriva ngonting annat men allt jag skrev kom ut p ett stt jag inte gillade. Tror jag skrev ngot i stil med:
Just nu knns allting som en blandning av
Detta skickades dock aldrig ivg fr jag tyckte att det verkade s nrdigt och tntigt, vilket det ocks var.

23:50
Nu brjade det bli svrt att kolla p datorn. I var och var annan sekund bytte Peter i Family Guy skepnad, d han i ena sekunden var han sjlv fr att i andra vara smal och vltrnad till att ha extremt kvinnliga former. Alla linjer i avsnittet flt ut i kanterna och drogs sig fram och tillbaka, likt vgor vid ett vattenbryn. Detta frmodligen fr att musiken i bakgrunden hade ljud av vgor. Shpongle spelade musik som i detta lge frknippades med vrme och drfr kndes det som att musiken vrmde bttre n den filt jag fr tillfllet hade runt mig. Fortstter att verkligen uppskatta just detta avsnitt av Family Guy, ven om jag brjade f svrt att frst vad som faktiskt hnde i det. Jag brjade tnka i andra tankebanor, fortfarande inga stora frndringar men likvl tnkte jag om sdant som jag inte brukar. Bl.a. kolla jag i spegeln och tyckte att min hud verkligen sg len och slt ut samt att min frisyr passade s riktigt jvla bra.
00:00
Allt blev nu mer och mer intensivt. Vggarna flsade och musiken pulserade i min kropp. Det inlgg jag skrev hr skrev jag en lng stund. Fortsatte att skriva helt mystiska saker som jag innan jag skickade inlgget valde att radera, fr att texten jag skrivit var s banalt och naivt. Frsker frmedla den knslan men misslyckas enormt med den uppgiften. Min text brjar nu likna mitt tal,

om jag hade haft ngot dr att prata med s att sga.

00:15
Brjar flumma rejlt nu och svrigheterna att skriva kar enormt. Lyssnar p Becoming insane av Infected Mushroom och enorma vlbehag uppstr d jag rytmiskt rr mitt brst i takt med musiken. Vggarna pulserar i takt med musiken. Det brjade knnas som att blommorna kikade p mig, men nyfikna och snlla intentioner

00:20
Hr ngonstans slutade Family Guy, och det kndes som att jag frlorat en mycket god vn nr avsnittet var ver. Hade nskat att avsnittet bara fortsatte och att jag kunde medverka i det. Brjar i och med att Family Guy slutat komma in i obehagliga loopar.

Mest om att jag inte var riktigt njd ver hur jag sg ut och vilka brister jag hade som person. nskar att jag inte hade skapat trden p flashback d jag tycker att jag sviker forumet om jag inte orkar uppdatera mer. Vill nu bara hnga med i tankarna och dansa i takt med musiken fr att undvika obehagliga tankar.

Looparna pgick kanske i fem minuter och blev bara vrre och vrre nr jag frskte g ifrn dom och tnka p andra. Det var hr ngonstans jag tnkte: nu jvlar, nu jvlar jag ska jag se djvulen i vitgat och lra mig ett och annat om mig sjlv. Levde ut varje jvla obehagliga tanke. Allt frn obehag d jag tnkte p killen i hgstadiet, till besvikelse d jag tnkte p mig sjlv och min framtid och varfr jag alltid var s oproduktiv efter arbetet p dagarna. Looparna brjade rta ut sig och istllet fr att tycka synd om mig sjlv bestmde jag mig fr att gra ngot t det.

Allting var nu mycket udda och mina fingrar p hnderna brjade se roliga ut d de svajade fram och tillbaka p mina hnder och toppen p dem gungade intensivt fram och tillbaka som gummi. Svepte det vatten jag hade i vattenflaskan. Upptckte hur riktigt otroligt tillfredsstllande det var att klmma p plasten och innan jag visste ordet av det hade jag glmt att jag satt och klmde p den. I sekunderna efter kollade jag p den och insg frst inte varfr den var s ihoptryckt.

Nya obehagliga loopar om hur jag egentligen klr mig. Satt t.ex. och grubblade p varfr jag inte tidigare brjat anvnda blte n vad jag faktiskt gjorde (anvnd blte i ca 2 r). Hr kommer ungefrliga looparna:
-Varfr klr alla andra sig p passande jmt?
-Varfr tycker alla att jag har konstiga klder (ingen har ngonsin ppekat det)?
-Varfr passar aldrig mina jeans?
-Helvete vad dligt den hr trjan passar.
-ckliga jvla kalsonger jag har p mig (helt rena och frscha).

Brjade dissa mig sjlv om varfr jag inte anpassade mina klder efter min arbetsplats, att jag inte ngonsin kldde mig som man egentligen borde och att klderna som mina kollegor anvnde var mycket snygga och bttre passform. Brjade med andra ord att snedtrippa hr. Skrev ett inlgg om att jag funderade p vilka klder som passade in p arbetet. Fick trstande svar frn ngon fb-medlem som gjorde att jag lyckades ta mig ur dessa rent ut sagt jvligt ondiga loopar.

00:30
Skriver mitt sista inlgg i trden. Allting brjade verkligen spra ur och det kndes som att jag skulle ka p min livs mest obehagliga resa dr jag skulle vara rdd och sorgsen hela resan. Valde att dra igng en film jag tycker mycket om, Populrmusik frn Vittula. I brjan av filmen knde jag mig som de tv sm grabbarna och att jag verkligen ville vara dom. Vara barn igen, befriad frn ansvar och plikter; att jmt kunna leka och ha sig. Nr pojkarna satt i klassrummet kndes lraren riktigt sexuell och vermktig samtidigt som det kndes som att bnkarna och vrlden var alltfr stor fr pojkarna. Alla pennor i filmen var enligt mig verproportionerade och stolarna fr stora. Soundtracket till filmen uppskattades enormt och gjort mig lycklig och glad igen.

Jag brjade inse att en mnniska alltid r kt och att nstan allting kretsar kring det sexuella, frutom nr man r barn och att det r drfr barn r s lskvrda. De r inte besudla av snuskiga och frbjudna tankar om att knulla, runka och se nakna tjejer. Sexualitet kndes som ngot ont. Halvt som halvt gled jag ut i mitt sinne i stllet fr att se p filmen och rent rligt kan jag inte direkt minnas vad jag tnkte dr

00:30-01:30
Ser klart filmer och skrattar t varje skmt som dras. Antar att peaken brjade nrma sig hr och att jag verkligen peakade nr filmen var slut. OEVna som jag hade kndes helt ointressanta d musiken och mina tankar var det viktiga. Hr ngonstans valde jag att igen mta mina loopar och obehagliga tankar och ut ur detta fick jag fram att jag verkligen mste ta tag i mitt liv och gra ngot vrdefullt fr andra. Mtte ocks min tydligen player-karaktr, dr jag tnkte p hur dligt jag betett mig fr att f ligga.

~02:00-04:00
Gr fram till min spegel och kollar in i mina djupa stora gon. Inser hur faktiskt jvla snygg jag r och hur vlproportionerad jag egentligen r. Vljer att ta av mig trjan och mts av en mycket mer vltrnad kropp n vad jag har. Tnker att fan nu spelar LSDet mig ett spratt, men ju mer jag stirrar ju mer vertygad blir jag om att jag r vltrnad (kan tillggas att jag faktiskt har styrketrnat 5-6 ggr/vecka i snart ett r och har hyfsat form). Str och spnner mig och kolla p mig i spegel skert i tv timmar.

Funderar p hur jag ska maximera min form, vilka vinklar jag vill st i nr andra ser mig, vilka muskler som jag ska arbeta hrdare p och hur mycket jag behver deffa till sommaren.

forts...
Citera
2011-11-17, 15:30
Medlem
Gefle GUDs avatar
~04:00-05:00
Vljer att ta p mig trjan igen och tnker att jag mste ta fr att inte frlora mina muskler.
P vgen till kylskpet slutar jag tnka intensivt och istllet vljer jag att en stund st och betrakta det jag ser. Trappan upp str och andas och fraktaler syns verallt. Rummet gr frn mrkt lila till klarrtt, till bltt till grnt. Den grna frgskiftningen uppskattades enorm och ur lampan i taket kom mycket vrmande ljus.

Jag tar fram ett stor tallrik med mycket god lasange och slnger in den i mikron. Jag var inte ett dugg sugen p mat men vill nd ta. Tar ut lasange och stter mig med kniv och gaffel fr att ta. Tar en tugga och svljer. Mtt direkt. Vill absolut inte ha mer mat, och bara att dricka upp det glas med mjlk jag har knns plgosamt. Slnger resten av maten efter att bara tit en tugga.

~05:00-07:00
Hallucinationerna brjar avta och jag knner att jag brjar bli trtt. Stter mig vid datorn och flashback igen och ser att jag har ftt en varning fr min trdstart. Moderatorn som varnade mig hade en blogg i sin signatur "best of flashback" eller liknande. Klickar dr och surfar runt p den hemsidan och hittar en trd om en kille som vill ha hjlp att f MSN-konversationer till knulla. Han beter sig som ett as och r riktigt jvla otrevlig, och jag inser att jag sjlv agerat s mot tjejer fr att f ligga. Han har lst The Game, jag har lst The Game. Hittar en skmtsam lnk i trden om en chauvinist. Efter att ha sett den bestmmer jag mig fr att aldrig mer bete mig s dligt som jag gjort mot folk av andra knet. Mycket blaj tnks om hur jag terglda de berrda fruntimmer. Dessutom valde jag att avsluta tv andra konton som jag har hr p sidan. Kommer i fortsttningen endast anvnda detta konto fr att svara i denna trd. Inget annat.

08:00-12:00
Knner mig trtt och nedstmd och vill sova. Kan verkligen inte sova s jag bestmmer mig fr att se p film igen. Startar Populrmusik frn Vittula igen och ser den liggandes med hgra armbgen i sngen. Nr den r slut lgger jag mig fr att frska sova igen. Kraftiga smrtor i hjrtat som varar lnge och hrt gr att jag ligger och tror att jag ska d. Vgar nd inte ringa ambulans fr att jag skulle skmma ut mig och min familj om det kom ut att jag brukat LSD. Sker runt p ntet och blir nnu mer orolig. Lser att det skulle kunna bero p att man har anstrngt brstmusklerna varvid jag minns att jag legat med armbgen i. Poppar tv alvedon och vntar p dess effekt.

12:00-16:00
Ligger och funderar p om det verkligen r klokt att tatuera sig. Hade en tatuering inplanerad dagen efter med ett motiv jag inte var helt 100% p. Vljer att avstyra det helt och med hes rst ringer jag tatueraren och frklarar lget. ker till salongen och fr dessutom tillbaka depositionsavgift till min mycket stora gldje. Detta gjorde hela min dag. Enda vettiga jag gjorde p hela dagen efter trippen faktiskt. Pbrjade att skriva denna rapport efter en kopp kaffe.

Efter
Trippen var som sagt den strsta jag ngonsin tagit. Den gav mig insikter om mig sjlv och hur jag vill leva. Jag vill vara den som inte latar mig, den som arbetar och hller sig ansvarig fr sina handlingar. Trippen kan definitivt knnas som avskiljaren mellan ungdomslivet och vuxenlivet. Jag valde mig fr att arbeta med ngot som gr nytta och frsvarar oskyldiga. Valet av yrke str nu mellan polis och jurist. Fga troligt r det att en snubbe som jag, som rkt relativt mycket grs i lnga perioder, snortat koks och tagit LSD vljer en sdan bana skulle kunna tnka sig en bana som snut? Trots allt vet jag hur dum narkotikapolitiken i Sverige r s blir jag polis vet jag att jag kommer att se genom fingrarna ganska mycket s lnge som ingen brukar skadar ngon n sig sjlv.
Nr jag lg med brstsmrtor nskade jag att aldrig mer anvnda drogen igen, och att den fr evigt skulle frsvinna frn mitt liv, men nu dagen efter nr jag ftt sova r jag mer sugen n ngonsin att terigen djupdyka i mitt sinne.

Tack fr mig.

Ps.
Tack till BigFatCone fr mjligheten att se mina inlgg igen i den raderade trden.
Citera
2011-11-17, 17:00
Medlem
vasaduellers avatar
Underhllande trd. Lycka till med ditt fortsatta liv. Piis.
Citera
2011-11-17, 17:07
Medlem
trosfuktarns avatar
Bra skrivet! Beskriver mycket knslor osv blir det ngon mer "hgre" dos?
Citera
2011-11-17, 17:20
Medlem
Sjukt intressant och det verkat som det gett dig mycket ocks.
Kul att hra, men fr mig hr sakerna man sopat under mattan hemma dr.
Citera
2011-11-17, 17:25
Medlem
Mycket bra skrivet, kul lsning. Nu gller det fr dej att hlla kvar vid dina lften och inte svika dig sjlv
Citera
2011-11-17, 17:49
Medlem
Jkligt bra rapport. Sjlv r jag ocks ddsknarkare och skulle inte ha ngot emot att bli polis, det verkar vara ett spnnande yrke och man hjlper mnga i nd.
Att brja googla sjukdomar d man trippar r nog verkligen inte en bra id d det boostar hypokondrin till tusen haha
Citera
2011-11-17, 17:54
Medlem
Gefle GUDs avatar
Ser nu att jag har varit slarvig p en del stllen med meningsbyggnad och ndelser p ord.. Ngon mod fr grna rtta till dessa om de har lust och ork.

Citat:
Ursprungligen postat av trosfuktarn
Bra skrivet! Beskriver mycket knslor osv blir det ngon mer "hgre" dos?

Definitivt i framtiden. Dock inte n p en bra tag, ska bearbeta denna tripp frst.

Citat:
Ursprungligen postat av nakoz
Sjukt intressant och det verkat som det gett dig mycket ocks.
Kul att hra, men fr mig hr sakerna man sopat under mattan hemma dr.

Det gav mig extremt mycket. Innan denna tripp trodde jag inte att det var s pass mycket som jag hade sopat under mattan s detta var definitivt den gonppnare jag behvde. Jag tror att man lr sig enormt mycket av LSD, framfrallt snedtrippar (vilket min i o f inte helt renodlar var).

Citat:
Ursprungligen postat av kcabH
Mycket bra skrivet, kul lsning. Nu gller det fr dej att hlla kvar vid dina lften och inte svika dig sjlv

Ska gra mitt allra bsta. Sker polishgskolan 15 mars och hoppas p det bsta. Blir jag inte antagen eller ej anses som lmplig sker jag juridik nsta hst istllet.
Senast redigerad av Gefle GUD 2011-11-17 kl. 18:06.
Citera
2011-11-17, 18:12
Medlem
t.dekers avatar
Bra rapport! Dock mste jag sga att jag hade frvntat mig mer djupgende upplysningar kring tankarna som motiverade topic, speciellt ocks efter prologen du gav. Man blir ven nyfiken p att veta vad du haft fr sysselsttning hittills.

Sedan angende polisyrket och en bakgrund som den du nmner s knns det rent spontant som att det nog nd r vanligare n vad man kan tro. Polisvsendet gr sig alltid pmint i en sdan vrld och har man d en drift att gra gott och gottgra s blir det en rtt naturlig vg att g. Positivt tycker jag i alla fall det r att "beresta" mnniskor antar rollen. Empati mste vl nd vara den viktigaste egenskapen fr en samhllsvrnare. Lycka till!
Citera
2011-11-17, 18:27
Medlem
Fngslande! Tusen tack fr en mycket bra rapport.
Citera
2011-11-17, 18:53
Medlem
ishqs avatar
Rolig och intressant!

Kommer du fortstta trippa om du lser p PHS och blir polis?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in