Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-18, 10:27
Medlem
Jag såg Chicago Massacre Richard Speck igår och blev sugen på att så på fler filmer som handlar massmördare osv. Verklighetsbaserade vill jag att filmerna är för det är de filmerna jag tycker är bäst och mest spännande. Skräck. Så skulle vara tacksam om ni hade kunde dela med er av era filmkunskaper.
Citera
2011-11-18, 11:14
Medlem
Henry: Portrait of a Serial Killer (1986) - Film om seriemördaren Henry

The Exorcism of Emily Rose (2005) - Lite för övernaturlig för min smak, känns mer som en filmatisering av en gammal sägen!

Wolf Creek (2005) - Campare som blir mördade har jag för mig

From Hell (2001) - Jack the ripper

The Texas Chainsaw Massacre (1974) - Baserad till VISSA delar på Ed Gein

Dahmer (2002) - Om seriemördaren Dahmer

The Secret Life: Jeffrey Dahmer (1993) - Samma sak här

An american crime (2007) - En sann berättelse om ett barn som lever under sjuka omständigheter

Deranged (1974) - Även denna handlar om nekrofilseriemördaren (sätt den raden på cvt!) Ed Gein

Ed Gein (2001) - Ännu en

See No Evil: The Moors Murders (2006) - Handlar om de brittiska seriemördarna Ian Brady och Myra Hindley.

Reserverar mig för fel, men dessa är dem jag spontant kommer på..!
Citera
2011-11-18, 17:02
Medlem
Upn0rths avatar
Helter skelter om Charls Manson finns ju. Jeremy Davies är perfekt i huvudrollen
Citera
2011-11-18, 22:32
Medlem
PlanetCaravans avatar
En av mina favoritfilmer:

Ted Bundy
http://www.imdb.com/title/tt0284929/

Inte skräck direkt men ändå en sann historia om en av världens kändaste seriemördare genom tiderna.
Citera
2011-11-18, 22:35
Medlem
alprazolam_s avatar
Wolf Creek

Väldigt obehaglig film.
Citera
2011-11-18, 22:40
Medlem
ragingcows avatar
Gacy-om seriemördaren john wayne gacy.

Texas chainsaw massacre-ska tydligen vara löst baserat på ett fall där ett gäng ungdomar försvann på texas landsbygd.

The amityville horror-ska tydligen också vara baserat på en sann händelse.
Citera
2011-11-18, 22:42
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Texas chainsaw massacre-ska tydligen vara löst baserat på ett fall där ett gäng ungdomar försvann på texas landsbygd.

Vore intressant att läsa om det nånstans.

Jag har bara hört att lite detaljer kring filmen ska vara plockade från Ed Gein's sätt att utföra sina dåd på.
Citera
2011-11-18, 23:41
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Gacy-om seriemördaren john wayne gacy.

The amityville horror-ska tydligen också vara baserat på en sann händelse.

Istället för Gacy: se hellre To Catch a Killer, Brian Dennehy är sjukt bra på att spela fullblodspsykopater.
Citera
2011-11-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan

Jag har bara hört att lite detaljer kring filmen ska vara plockade från Ed Gein's sätt att utföra sina dåd på.

Det stämmer!

Jag har ingen källa men såg ett inslag om Texas chainsaw massacre någon gång, och det är till 95% en påhittad story med inslag av detaljer från Ed Gein's tillvägagångssätt med liken, exempelvis ansiktsmasken som "leatherface" bär eller lampskärmar och soppskålar gjorda på människohud och kranie!
Citera
2011-11-20, 04:48
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latval
Det stämmer!

Jag har ingen källa men såg ett inslag om Texas chainsaw massacre någon gång, och det är till 95% en påhittad story med inslag av detaljer från Ed Gein's tillvägagångssätt med liken, exempelvis ansiktsmasken som "leatherface" bär eller lampskärmar och soppskålar gjorda på människohud och kranie!

Precis vad jag hört! Däremot har jag aldrig hört talats om det med ungdomarna ska vara en sann historia.
Citera
2011-11-20, 11:43
Medlem
Man tackar. Nu har jag ju lite sjuka filmer att kolla på!
Citera
2011-11-20, 12:12
Medlem
oets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan

Leatherface från Motorsågsmassakern, Buffalo Bill från När lammen tystnar och Norman Bates från Psycho är delvis baserade på seriemördaren Ed Gein

Lite mer info om honom

http://en.wikipedia.org/wiki/Ed_Gein
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här