• 8
  • 9
2012-08-30, 04:46
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Dom använder det där förbaskade "High-fructose corn syrup" istället för socker i tamefan det mesta (främst pga att det är billigare än socker).

Jupz, hemska prylar, har mest med jordbruksstöd/-politik att göra om jag förstått det rätt, samma anledning som att de envisas med Majsetanol i bensinen som är rena giftet ekonomiskt och för miljön.
Citera
2012-08-30, 09:22
Medlem
Dimaks avatar
Detta måste jag kolla upp, ska dra till USA mot vintern Miami och L.A kanske en runda i New York!
Citera
2012-08-30, 20:00
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Jupz, hemska prylar, har mest med jordbruksstöd/-politik att göra om jag förstått det rätt, samma anledning som att de envisas med Majsetanol i bensinen som är rena giftet ekonomiskt och för miljön.

Yep, straffskatter på import av socker så socker kostar ~2ggr mot vad det kostar här, samtidigt så ges enorma subventioner till inhemska majsodlare.
Citera
2025-02-04, 13:01
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
det är på väg åt helvete i amerika, tänk er sen när de tappar kontrollen över ekonomin for real

kolla på gasland
http://www.imdb.com/title/tt1558250/

Hur länge skall vi vänta?
Citera
2025-02-06, 15:30
Medlem
448s avatar
Mer klor i kranvattnet där

Bara för känmedom , klor bryts med väldigt fort när vattnet blandas med nått även dricka.
I fall med c-vitaminrika drycker är det omedelbart.

Askorbinsyra aka c-vitamin är ett effektivt avklornimgsmedel.

Finna i kryddhyllan , extremt små mängder - handlar om korn mellan fingrar

Används vid friluftsliv/militör osv där man klorar vatten med puritabs

En c-vitamin brustablett dödar allt klor i en 10L dunk
Citera
2025-02-06, 15:44
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Mer klor i kranvattnet där

Bara för känmedom , klor bryts med väldigt fort när vattnet blandas med nått även dricka.
I fall med c-vitaminrika drycker är det omedelbart.

Askorbinsyra aka c-vitamin är ett effektivt avklornimgsmedel.

Finna i kryddhyllan , extremt små mängder - handlar om korn mellan fingrar

Används vid friluftsliv/militör osv där man klorar vatten med puritabs

En c-vitamin brustablett dödar allt klor i en 10L dunk

Med tanke på att jag har tävlat på många ställen i världen där vatten kloreras så vill jag påstå att det inte bryts ner oavsett man använder det till Pripps Sportdryck, Gatorade, Vätskeersättning eller Elektrolyter.
Citera
2025-02-06, 15:48
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Med tanke på att jag har tävlat på många ställen i världen där vatten kloreras så vill jag påstå att det inte bryts ner oavsett man använder det till Pripps Sportdryck, Gatorade, Vätskeersättning eller Elektrolyter.

Klorin kan inte existera fritt nästan då det reagerar med allt - det är därför det används för blekning o bakteri och virusdödare så du har totalt fel

Men c-vitamin ger ett totalt omedelbareffekt

Ta ett dricksglas o smacka i en tiodelsteksed klor , galet hög dos långt värre än simbassäng.

Drutta i en knivsudd c-vitamin eller så och smaka av

Klor is gone
Citera
2025-02-06, 15:55
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Klorin kan inte existera fritt nästan då det reagerar med allt - det är därför det används för blekning o bakteri och virusdödare så du har totalt fel

Men c-vitamin ger ett totalt omedelbareffekt

Ta ett dricksglas o smacka i en tiodelsteksed klor , galet hög dos långt värre än simbassäng.

Drutta i en knivsudd c-vitamin eller så och smaka av

Klor is gone

Jag har som sagt empirisk erfarenhet. Huruvida dessa tillsatser innehåller c-vitamin låter jag vara osagt.
Citera
2025-02-06, 15:59
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Jag har som sagt empirisk erfarenhet. Huruvida dessa tillsatser innehåller c-vitamin låter jag vara osagt.

Då får du tillsätta det , med askorbinsyra kan du avklora vatten som består av hälften klorin....med rätt mängd

Fann även tråd här om det

(FB) Klor+Askorbinsyra=?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här