2005-01-03, 03:26
Medlem
hej nu blev det ett nytt r och jag bestmde mig innan att jag skulle ta tag i mitt liv och utbillda mig osv..problemet r att hela mitt liv han vnda sig uppochner ter igen..har gtt hos en psykolog innan och fick lite olika sorters ssri men ingen av dom sorterna fungerade s hon konstaterade att jag inte tlde dom s jag fick g p kognotiv terapi ist fr min socialafobi som nu nstan r borta (fr det mesta iaf)..jag har varigt depprimerad i svackor men end kunnat behlla lungnet och leva ett normalt liv frutom i vissa sm perioder d jag har anvnt effedrin fr att kunna orka med allting som har varigt jobbigt..det har funkat rtt bra men det har haft sina sm nackdelar ocks..s jag undrar om det inte finns ntt antidepp som r "ofarligt",..jag har glmt bort dom flesta antidepp som man inte behver ta lngvarigt fr att ha ngon verkan..har styrketrnat och promenerat vldigt mycket fr att m bra men det hjlper inte lngre..s om ngon har ngra svar eller tips s r jag vldigt tacksam,
allts jag behver ngot ngestdempande som man inte behver ta lngvarigt fr att det ska fungera, ngon som vet ngra sorter?
Citera
2005-01-04, 17:20
Medlem
Remeron

kan man ta vid behov, det lugnar lite men nackdelen med det r att man blir himlans trtt. Annars kan jag inte komma p nt annat n benzo som hjlper tillflligt, tyvrr r det ju lite svrt att f lkare att skriva ut den typen av mediciner.
Citera
2005-01-04, 17:29
Medlem
Xanor och lightversionen Xanor Depot... fungerar p ett par timmar och jag har haft vrldens lugnaste vecka.
(tydligen vldigt beroendeframkallande dock, drfr ges det oftast ut fr 1-2 veckor, men s fan heller, jag tnker inte sluta. Du vill inte sluta.)

edit: nu har jag tnkt till lite. Jag tar inte bort mitt svar fr att folk ska frst hur i helvete jvla dumt det var, jag ber om urskt fr det. Den lyckligt fasaden r brcklig. P stt och vis har jag det svrare att ta det som det r nu. Ingen ngest frvisso, men fan s mycket annat.

Jag tror inte p det hr.
Citera
2005-01-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanora
kan man ta vid behov, det lugnar lite men nackdelen med det r att man blir himlans trtt. Annars kan jag inte komma p nt annat n benzo som hjlper tillflligt, tyvrr r det ju lite svrt att f lkare att skriva ut den typen av mediciner.
Tycker det lter intressant om man skulle kunna ta remeron bara vid behov. Men i fass str det ingenting om att man skulle kunna anvnda remeron p det sttet. Jag kan frga nsta gng jag kallas till vrdcentralen.

Annars de "ofarliga" antidepp r ju just ssri-lkemedel. Okej de kanske inte r s ofarliga som man trodde 1988, men jag frstr inte varfr media r s skppiskt instllda till dem.
Citera
2005-01-04, 19:26
Medlem
tyvrr har jag rtt ltt att bli beroende av saker som gr att man mr bra s det r nog ingenting jag ger mig p..media gr allt fr att kna pengar och eftersom att det r s mnga som anvnder ssri nu s blir det mycket pengar om dom skriver p frstasidan att det r farligt..ringde min ena lkare (hon som fr skriva ut) men hon var p semester s jag fick prata med min terapeft och han skulle kontakta henne,,fick en telefontid men jag var s borta s jag kommer inte ihg om det var onsdag denna veckan eller nsta ....hon har erbjudigt mig att lgga in mig p sjukhuset fr att f ssri genom dropp och drigenom se om det finns ngon sort som kanske skulle kunna fungera, jag tackade nej eftersom att jag mdde rtt bra just vid den tidpunkten men det var dumt gjort.fr hra med henne om erbjudandet fi
nns kvar .flyttar hem till en kompis imorgon fr att vila ut men jag tror att det blir mer droger n att vila..men han sa att hans nsa var defekt nu s jag chansar och om det blir en massa meck s flyttar jag hem igen..knns bara s otroligt konstigt nr ens sjlvfrtroende r p topp men end har extrem ngest s det gr ont i kroppen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in