Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-04-01, 11:56
  #1213
Medlem
Carradines avatar
Sådant där är bittert Capone, hamnade själv i den fällan när jag beställde från Kanada, jäkla tullen ville ha en avgift på ca. 40% av värdet i lådan, helt skadat.

Finns inget att göra förutom att skaffa sig insiderkontakter eller läsa på riktigt mycket men det orkar man såklart inte göra.

Aja, tur att du klarade dig undan billigare än tänkt, får man fråga hur mycket det var värt egentligen?
Citera
2005-04-01, 12:25
  #1214
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Sådant där är bittert Capone, hamnade själv i den fällan när jag beställde från Kanada, jäkla tullen ville ha en avgift på ca. 40% av värdet i lådan, helt skadat.

Ja vafan, först ska man betala svindyr frakt, sedan moms på varan och frakten, sedan tull på varan, frakten och momsen... till slut kostar det dubbelt så mycket som varan egentligen är värd.

Det sjuka är ju att man ofta tjänar på det ändå, jämfört med att köpa samma vara i en svensk butik.

Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Aja, tur att du klarade dig undan billigare än tänkt, får man fråga hur mycket det var värt egentligen?

Jag hade ju räknat med möjligheten att få betala tull, så det kom inte som en chock precis. Varan var värd ca $130, frakten ca $30.

Vet inte exakt hur mycket tullen är på, men jag räknar med att få betala ca 1500 kr totalt, inklusive frakt, moms och tull, för prylar som hade kostat ca 2800 att köpa i Sverige.
Citera
2005-04-01, 20:12
  #1215
Medlem
Rebelxs avatar
Vad beställde du för nått då?
Citera
2005-04-02, 00:14
  #1216
Medlem
mobbads avatar
Födelsedagspresent! Behöver tips..

Tjena alla glada.. Nu är det så att min kompis fyller år imorgon och skulle ha en födelsedagsmiddag med sina närmsta... Någon som kan ge tips på vad man skulle kunna tänkas köpa till "honom".
Kan tillägga att han fyller 17 år om det nu hjälper.
Det får inte vara hur dyrt som helst. Kanske runt 100-150 lappen.. Ifall nu inte vi blir några stycken som lägger ihop till en stor present istället.

Kom med så många förslag som möjligt! Det är ganska bråttom
Citera
2005-04-02, 01:57
  #1217
Medlem
Kajsabajsas avatar
Det är ju skitsvårt att ge några tips rakt av bara sådär. Vad är det för kille? Vad har han för intressen? Är han rolig eller seg? Behöver han nåt som han kan göra något med? Typ biobiljett eller en heldag på nån crossbana eller nåt i den stilen? Eftersom han inte får köpa sprit kanske det är uppskattat..? Fixa en schysst fest till honom.
Eller en pryl. Då är frågan om du ska köpa nåt seriöst (typ dvdfilm, cdskiva...) eller oseriös grej typ nån ful leksak.. Det beror ju helt på killen, hur han är.
Citera
2005-04-02, 02:03
  #1218
Medlem
Klickens avatar
Köp något roligt! När mina polare fyller år brukar jag ge dom hundskitpåsar, dasspapper, kondomer utav storleken XXS osv.. En annan idé är att köpa en porrtidning med en DVD film, jag lovar och svär, det uppskattas utav 99,9% utav alla killar.

Annars kan du gå ner till någon spelbutik och lämna in ett spel för någon hundring, chansning men om det går in så kommer du bli populär hos din polare.
Citera
2005-04-02, 06:10
  #1219
Medlem
Om han är 17 så skulle han bli asglad om han fick sprit.
Citera
2005-04-02, 06:19
  #1220
Medlem
Bingolikets avatar
Om han bor i Stockholm tror jag ett årskort till Gröna lund vore uppskattat.
Citera
2005-04-02, 11:10
  #1221
Medlem
Ghazis avatar
jag köper alltid godis inslaget i foliepapper. Oftast godis jag själv vill ha, så jag akn käka det när jag är där och firar denne kompis
Sorgligt nog är det här en tradition i min kompiskrets. Det har iofs blivit bättre, eftersom vi sist samlade ihop och köpte drinkmixer och en affisch...
Citera
2005-04-02, 12:56
  #1222
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingoliket
Om han bor i Stockholm tror jag ett årskort till Gröna lund vore uppskattat.
För 100-150:-?
Citera
2005-04-02, 13:03
  #1223
Bannlyst
Full House - Säsong 1 Box (USA Import)
Men den kostar tyvärr något mer...
Citera
2005-04-02, 13:36
  #1224
Medlem
mpees avatar
Köp en råtta .. jag har gett råttor till alla min kompisar, Jag är t.om bannlyst från min lokala djuraffär då jag råkade kläcka ur mig att det var presenter
Kompisarna uppskattar råttorna som fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in