Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2002-10-28, 02:55
  #1
Medlem
Dietymans avatar
http://www.jfkmontreal.com/
Citera
2003-10-16, 15:22
  #2
Medlem
Maxels avatar
Födelsedagspresent.

Hej alla!

Min flickvän fyller år snart.

Vad skall man ge i födelsedagspresent. Hon fyller 26, så det är ingen sådär speciell ålder, men ändå...

Vad gav ni till era respektive senast, eller vad fick ni? är således min fråga.
Citera
2003-10-16, 15:25
  #3
Medlem
Rubbermans avatar
Underkläder!
Kanonpresent som brukar gå hem bra hos de flesta tjejer. Om du inte vet hennes storlekar kika i hennes byrlåda och skriv upp!
Brukar ge min tjej underkläder då och då och det brukar vara väldigt uppskattat.
Testa gärna lite mer utmanande!
Citera
2003-10-16, 15:50
  #4
Medlem
Mysharrys avatar
Jag tror det jag gav min käraste i present när hon fyllde 30 svårt att slå;
En röd De Tomaso Pantera av samma årsmodell som hon, 1973 alltså. Meningen var att hon skulle få nycklarna i ett paket, men det hann inte bli klar. Den är tyvärr fortfarande inte helt klar. Men nästa sommar kan hon köra ifrån allt!
Citera
2003-10-16, 16:20
  #5
Medlem
snapcases avatar
Satsa på nåt hon antagligen inte skulle unna sig själv. Ett prensentkort på helkroppsmassage eller ansiktsbehandling/manikyr kanske?
Citera
2003-10-16, 16:20
  #6
Medlem
LadyTieras avatar
Snyggt nattlinne och en god middag......


Fick iofs sexleksaker och ett ps2 spel (som min kille ville ha) i present av honom,
men det ovan fungerar fint
Citera
2003-10-16, 18:32
  #7
Medlem
Ralfons avatar
nelly.se har väl en del fina underkläder, exempelvis? SKa inhandla någonting dyligt till min egen lilla leksak...
Citera
2003-10-16, 23:24
  #8
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maxel
Hej alla!

Min flickvän fyller år snart.

Vad skall man ge i födelsedagspresent. Hon fyller 26, så det är ingen sådär speciell ålder, men ändå...

Vad gav ni till era respektive senast, eller vad fick ni? är således min fråga.

Skickade tjejen & lillgrabben till Spanien i 2 veckor sist hon fyllde år & det uppskatades. Fick en liten semester själv också
Citera
2003-10-16, 23:39
  #9
Medlem
Varje gång sådanahär trådar dyker upp, oavsett vilket forum - så kommer alltid samma fantasilösa svar... underkläder...
Fan vad tråkigt, gör något istället. Upplev något, något evenemang, en resa någonstans. Det är kanske lite flashigt för en 26 -årsdag, men det gör det ju bara mer oväntat och mer uppskattat.
Jisses alltså, nog för att underkläder lär vara poppis... Men alltid?
Nu är jag ju varken tjej eller 26, så jag kanske tänker lite annorlunda, men det lär väl inte vara första gången hon får underkläder?
Citera
2003-10-17, 09:22
  #10
Medlem
Maxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leeon
Varje gång sådanahär trådar dyker upp, oavsett vilket forum - så kommer alltid samma fantasilösa svar... underkläder...
Fan vad tråkigt, gör något istället. Upplev något, något evenemang, en resa någonstans. Det är kanske lite flashigt för en 26 -årsdag, men det gör det ju bara mer oväntat och mer uppskattat.
Jisses alltså, nog för att underkläder lär vara poppis... Men alltid?
Nu är jag ju varken tjej eller 26, så jag kanske tänker lite annorlunda, men det lär väl inte vara första gången hon får underkläder?

Håller med, var lite rädd för det när jag skrev tråden, men......

Har funderat på en mp3-spelare, hon pendlar till jobbet med tåg varje dag, så det skulle ju kunna vara nåt. Fast de är ju rätt så dyra...

Annars e ju upplevelsegrejen ett jäkligt bra tips! Kanske teater eller nåt sånt...

Skall fundera lite till....

Tackar för svaren iaf, Gärna fler tips!
Citera
2003-10-17, 10:53
  #11
Medlem
Oj oj oj! Det finns så mycket skoj!

Citat:
Ursprungligen postat av Leeon
Varje gång sådanahär trådar dyker upp, oavsett vilket forum - så kommer alltid samma fantasilösa svar... underkläder...
Fan vad tråkigt, gör något istället.

Ja man kan tycka att svaren kanske är tråkiga, men det är ändå alltid saker som går hem - nämligen sådant som hon kanske inte skulle unna att köpa till sig själv i normala fall. JAG uppskattar alltid omtanken ändå. Man måste inte överträffa sig själv och andra vid födelsedagar. Omtanke och kärleksförklaringar ger man ju löpande och resor och dylikt har man gott om tid att åka på ändå.

Upplevelser är bra det också, men kanske har man inte råd att bjussa på en resa för två. Teater är ju fint, men då får man ju kombinera det med något annat, kanske en middag!

Underkläder är ju en hit. Om du inte är säker på hennes storlek och känner dig vilsen i en underklädesbutik kan du köpa henne ett snyggt nattlinne. Om hon inte är typen för något sexigt kan du köpa henne något mysigt för hösten, kanske en morgonrock i mys-gosig kvalité i en färg som passar henne.

Skall du ändå köpa underkläder bör du gå till en specialaffär som säljer lite dyrare underkläder. De ÄR vana vid män som är lite sådär villrådiga och de ger dig mer professionel hjälp, alternativt ger de öppet köp (jo, trosor kan man få öppet köp på också, de sätter en liten filmplast i trosan). Räkna då med en prisklass runt 800-1000 kr för BH och trosa. Kolla i gulasidorna efter en affär nära dig.

Om du köper henne något stort men ändå vill komplettera med något mindre, gå till Lush och köp henne en handgjord vacker och väldoftande tvål och lite annat lyxigt smått och gått i ett fint paket de gör för dig. Det går på några hundralappar om du köper flera varor. Lush finns i de flesta storstäder. Bli inte avskräckt av de massiva dofterna när du går in i butiken, för man vänjer sig.

Gillar hon choklad kan du köpa henne en ask med goda handgjorda chokladpraliner från en specialbutik - de finns i storstäderna de också. En sådan låda kostar runt 100-150 kr!

Mycket nöje!


-Laura
Citera
2003-10-17, 11:06
  #12
Bannlyst
jag kan bara svara för vad jag hade uppskattat.. underkläder är INTE något av det.. men om det är en gåva som visar att han tänkt till lite om vad jag uppskattar i livet eller som relaterar till vad jag är intresserad av.. då spelar det ingen roll hur liten eller billig gåvan är.. blir glad som attan över om han visar att han genom sin gåva är medveten om mig som person och hur jag tänker..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in