2011-11-25, 15:35
  #1
Medlem
Ninjors avatar
... närmare bestämt Sundsbruk och Johannedalsvägen. Tidigt 90-tal.

Vad var det egentligen som hände? Vad jag har hört ska det ha varit en boxare som slog ihjäl sin flickvän, tejpade "ihop" henne och placerade henne sedan på balkongen.

Vem var boxaren och vad hände med honom?
Om jag minns rätt inträffade denna incident på Johannedalsvägen 2 eller 32.
Citera
2011-11-25, 17:38
  #2
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
... närmare bestämt Sundsbruk och Johannedalsvägen. Tidigt 90-tal.

Vad var det egentligen som hände? Vad jag har hört ska det ha varit en boxare som slog ihjäl sin flickvän, tejpade "ihop" henne och placerade henne sedan på balkongen.

Vem var boxaren och vad hände med honom?
Om jag minns rätt inträffade denna incident på Johannedalsvägen 2 eller 32.


Det är nog J*hani Lj*ngström du menar. Han mördade sin flickvän i Sundsvall 1995, dömdes till 10 års fängelse, kom ut igen efter 6 år. Några år senare mördade han sin mamma i Borås och dömdes till osannolika 4 (fyra!) års fängelse för det.

http://www.expressen.se/sport/1.148675/boxare-slog-ihjal-sin-mor-fick-fyra-ars-fangelse
Citera
2011-11-25, 18:03
  #3
Medlem
Ninjors avatar
Jösses, 4 ynkliga år för ett andra mord. Nog är man givmild här i Sverige när det handlar om människor som får sätta livet till.

Han verkar åtminstone leva ett lyckligt liv nu med fru och barn. Vad mer kan man göra än att hålla tummarna för att det fortsätter lyckligt?
Jag tackar för informationen och med det dör också tråden då jag fått den information jag var ute efter.
Citera
2011-11-25, 18:05
  #4
Medlem
sWeePerrs avatar
Finns lite gamla inlägg om honom:

https://www.flashback.org/sp1523061
https://www.flashback.org/sp1523115

Sök också på facebook. Där finns han.
Citera
2011-11-27, 09:07
  #5
Medlem
Jabbahuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Finns lite gamla inlägg om honom:

https://www.flashback.org/sp1523061
https://www.flashback.org/sp1523115

Sök också på facebook. Där finns han.

Jag hittar honom inte på Facebook. Kan du länka?
Citera
2011-11-27, 11:54
  #6
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jabbahut
Jag hittar honom inte på Facebook. Kan du länka?

http://sv-se.facebook.com/people/Juhani-Ljungstr%C3%B6m/100002965808179
Citera
2011-11-27, 23:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
http://sv-se.facebook.com/people/Juhani-Ljungstr%C3%B6m/100002965808179

Å fy fan. Såna som han borde kastreras. Stackars barn.
- Var är min farmor?
- Hon är död. Din pappa dödade henne.

Nån som vet vem flickvännen var som han mördade?
Citera
2011-11-28, 11:23
  #8
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Å fy fan. Såna som han borde kastreras. Stackars barn.
- Var är min farmor?
- Hon är död. Din pappa dödade henne.

Nån som vet vem flickvännen var som han mördade?

Den mördade kvinnan hette Arja Anita Vantanen enligt Sveriges dödbok. Sen vet jag inte om uppgifterna stämmer att gärningsmannen skulle ha familj idag, han bor åtminstone ensam enligt folkbokföringen.

Själv tycker jag det är helt obegripligt om någon kvinna vid sina sinnens fulla bruk skulle välja en partner/far till sina barn, som tidigare har mördat sin sambo och mamma. Men vi har sett i flera andra trådar här på Flashback att många mördare/våldtäktsmän/kvinno&barnmisshandlare inte har några problem alls att hitta nya partners, så det är ju inte omöjligt att det lyckats även för Juhani.
Citera
2011-11-28, 12:08
  #9
Medlem
KungAllans avatar
Lycka till Juhani, håller tummarna för dig.....



Citera
2011-11-28, 14:11
  #10
Medlem
Redbloods avatar
Men alltså, HUR såg det ut på brottsplatsen då hans flickvän hittades? Ihoptejpad? På balkongen? Hurdå?
Citera
2011-12-02, 18:21
  #11
Medlem
Megalomaniac.s avatar
Läskig jävel det där. Kommer ihåg när det begav sig. Saknade alla spärrar man ska ha. Krossade ena halvan av ansiktet på en kille på en krog i stan med en ölflaska.

Juhani stod vid baren och en smålurig snubbe stötte i honom. Sånt som händer på krogen. Två sekunder senare har Juhani slagit av en flaska mot bardisken och satt flaskan i ena kinden på killen med boxarslagskraft.

Han åkte aldrig fast för detta. Ingen på plats mer än jag och några till visste vem han var. Vi var inte så sugna på att berätta för polisen då han visste vilka vi var. Killen är en människa jag är totalt livrädd för. Har aldrig aldrig träffat en så klockren psykopat.

Hela karln bara lyser total psykopat. Jag är glad att han bor i annan stad nu.

Finns många liknande historier om denna kille.
__________________
Senast redigerad av Megalomaniac. 2011-12-02 kl. 18:55.
Citera
2011-12-02, 18:38
  #12
Medlem
Megalomaniac.s avatar
Alltså jag måste bara tilllägga: Kolla på Facebook och hans bilder. Well-spent-time.se skulle jag säga.

Edit: Han kör buss. I den bussen skulle jag sitta ner och hålla käft kan jag säga.

Edit2: Tänk Juhani och Stefan Carlsson i en MMA showdown. För att krydda lite, 3 veckor innan fighten har Juhani blåst SC på 3 liter GBL. Hahahaha, fy fan. Vilken fight. Sundsvalls 2 största psykopater i en drabbning. Det skulle vara godis för ögat det!

Edit3: Om någon upplyser mig om att "Stefan är ju död" kommer jag bli pluttig.
__________________
Senast redigerad av Megalomaniac. 2011-12-02 kl. 18:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in