2012-05-22, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g3n3ral
I dagens avsnitt sa Morgan att de varit borta i tv mnader, men detta stmmer inte. De har varit hemma och jobbat emellan. Men det stod vl i manus, att de skulle sga s.

Klla: Ett personligt mte med en av dessa tv personer.

Grymt kul att det blir en ssong tv i alla fall!

Skulle tro att dom haft tjnstledig eller s. Det tar nog sammanlagt bortt 8 veckor med resor och frberedelser att beska dom platserna. En tripp till Japan exempelvis tar ett par dygn i ansprk i bara transporter.

Men det lt som femman planerar fr en roadtrip i staterna. D skulle det inte gra ngot on dom tminstone frbttrade sina sprkkunskaper liiiiite grann..

.
Citera
2012-05-22, 05:42
Medlem
Ronilles avatar
Jag sg dem p Landvetter p vg ngonstans detta var runt vecka 16. S det verkar ju onekligen som om det kanske bli mer program. Filmteamet var ocks med.

Att det blir USA r vl inte helt otippat.
Citera
2012-05-22, 09:11
Medlem
pingvinens avatar
Ett av guldggen frn igr (hos Boris) - "Om jag inte hade gjort denna resan s hade jag aldrig kt p den". Se dr ytterligare en klassiker frn OC.
Citera
2012-05-22, 10:46
Medlem
Nummer14s avatar
Som sprknrd och med en hel del pong i engelska mste jag nd frsvara Ola-Conny lite. Hans sprk r faktiskt inte s dligt jmfrt med andra svenskar i samma grupp. Det r faktiskt inte s dligt verlag. Visst, ordfrrdet brister och det r ett par grammatiska fel men inom sprkvetenskapen ser man sprk som ett medel fr kommunikation och hans kommunikationsstrategier r vldigt bra. Han har vldigt bra "coping strategies" och anvnder mycket ickeverbalkommunikation och oftast s gr budskapet fram, vilket r precis vad sprk gr ut p.
Men ja, jag fnissar ocks!
Citera
2012-05-22, 12:00
Medlem
wizzmans avatar
hade inte hans engelska varit s bedrvlig hade mycket av humorn gtt frlorad. Det r dock en grej jag tycker r lite mrkligt nr han sger spontana grejer som "Hello" "Thanks" "God morning" d har ett vldigt bra uttal medans det gr rtt dligt i vrigt. Det r ju vanliga ord men hans accent r i nrmaste perfekt p spontana ord.
Citera
2012-05-22, 12:07
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer14
Som sprknrd och med en hel del pong i engelska mste jag nd frsvara Ola-Conny lite. Hans sprk r faktiskt inte s dligt jmfrt med andra svenskar i samma grupp. Det r faktiskt inte s dligt verlag. Visst, ordfrrdet brister och det r ett par grammatiska fel men inom sprkvetenskapen ser man sprk som ett medel fr kommunikation och hans kommunikationsstrategier r vldigt bra. Han har vldigt bra "coping strategies" och anvnder mycket ickeverbalkommunikation och oftast s gr budskapet fram, vilket r precis vad sprk gr ut p.
Men ja, jag fnissar ocks!

rets understatement - tnker p "we are from wood" eller "is frensk wajn best in world"
Citera
2012-05-22, 12:35
Medlem
TheBoots avatar
Ingen annan som tycker att Boris verkar lite skum han med? Osker, lite svagt efterbliven kanske, kan inte stta fingret p det. Har jag tyckt nda sen jag sg han i Ullared fr frsta gngen.

Derp
Citera
2012-05-22, 12:44
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Ingen annan som tycker att Boris verkar lite skum han med? Osker, lite svagt efterbliven kanske, kan inte stta fingret p det. Har jag tyckt nda sen jag sg han i Ullared fr frsta gngen.
Uppenbart att han spelar p samma stt som tex Ingvar Kamprad gr. Att skta ett fretag s oerhrt framgngsrikt mste man vara jvligt smart. Dessutom sger producenten till hur han ska agera, han bjuder p sig sjlv och klippningen gr sitt jobb.

S roligt att folk tror att Morgan och OC r korkade. En bra producent och lite klippande hade ftt alla att se lite bortkomna ut.
Citera
2012-05-22, 13:04
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Uppenbart att han spelar p samma stt som tex Ingvar Kamprad gr. Att skta ett fretag s oerhrt framgngsrikt mste man vara jvligt smart. Dessutom sger producenten till hur han ska agera, han bjuder p sig sjlv och klippningen gr sitt jobb.

S roligt att folk tror att Morgan och OC r korkade. En bra producent och lite klippande hade ftt alla att se lite bortkomna ut.
Absolut - ett bra exempel r ju frra avsnittet och OCs tjat om ormar. Det lockade mnga skratt och folk tyckte han var dum som tjatade hela tiden, men vandringen var ju garanterat ett par timmar lng, och detta klippte de ner till ca 15 min.
Citera
2012-05-22, 13:05
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black

Jag utgr ifrn det jag ser mellan klippen. Generellt stt r det vl inte precis ovanligt att socialt knepiga individer r framgngsrika. Autister kan ju vara helt vck inom vissa saker, fr att vara briljanta i andra. Jag tycker Boris verkar inbunden, inte som Morgan, men nd att det syns ganska tydligt att han r obekvm framfr kameran. Mer n s kan jag inte sga, ven om jag fr lite fler vibbar n s ocks. Drmed inte sagt att han inte r en jvel p att driva fretag och rkna kulor.

Jag tror inte att Morgan och OC r korkade (f.. vldigt svrtolkat ord; korkad). Ngon diagnos kan man skert hitta p dem, men varfr skulle man vilja det? S lnge de klarar sina vardagliga liv ser jag ingen anledning. Frutom mjligtvis fr Morgan, han verkar inte m s bra av sin sociala ofrmga.
Citera
2012-05-22, 14:20
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Jag kollade en minut p ett klipp nr dem sitter och ter ost och dricker vin i Frankrike. Det r just ett snt program jag inte KAN titta p. Jag skms gonen ur mig nr jag ska hra deras dliga engelska och deras helt bedrvliga beteende.

Hur r det mjligt att ha s dlig engelska som han Ola-Conny?

Nr han ska sga "god kombination" - "combinajjted"
Citera
2012-05-22, 15:37
Medlem
Sydafrika-episoderna tycker inte jag riktigt ndde upp till nivn i de andra avsnitten. Roligare och mer p riktigt att se Morgan och OC interagera med mer vanligt folk n guider. Guidernas jobb r ju att svara p dumma frgor. Mot slutet blev det ocks tydligare att produktionen bestmt att OC och hans bristflliga engelskakunskaper ska vara vinkeln, vart tog Morgan vgen?

OK, kanske inte var extremt kul, men smroligt nr OC pratade med vinodlaren och menade att han skulle ge vinet en chans efter att ha sett vingrden. Istllet sa han att han dricker vin, dricker l och sedan dricker mer vin efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in