Svara
  • 1
  • 2
2011-11-27, 19:47
Medlem
SummerWines avatar
Substans: DMT

Dos: Svårt att säga, hade ingen våg då så körde lite på känsla.

Ålder: 20 Kön: Kvinna Vikt: 58

Tid: Ungefär 10-15 minuter

Tidigare erfarenheter: Cannabis vid två tillfällen (vilket jag aldrig gör igen) och regelbundet DMT bruk.

Jag har tagit DMT ett antal gånger det senaste året och jag tänkte berätta om en händelse som jag upplevde för ganska länge sedan. Jag ber därför om ursäkt eftersom jag kan ha glömt/förvrängt detaljer eller på annat sätt beskriver det luddigt och oklart.

Det var en sådan tripp som gick så snabbt att jag knappt hann lägga ifrån mig tändaren, mitt sällskap fångade dock pipan så jag skulle slippa tänka på att tappa den. Jag drog ett djupt andetag och som sagt så tog det inte många sekunder innan dmt- världen öppnade sig framför mina ögon, som en gigantisk käftsmäll av hela universum som knockar en ur allt medvetande. Den här händelsen var dock unik eftersom det var första gången varelserna jag såg muntligt kommunicerade med mig.

Att beskriva dmt för någon som aldrig provat är totalt omöjligt. Min intensiva resa började direkt efter att jag förlorat mitt medvetande om denna värld med att en gigantiskt stor "kub" öppnade sig. Den här kuben var flera dimensioner stor och för mig som stod i mitten av den bakre delen var det omöjligt att avgöra exakt vart den egentligen tog slut. Känslan var lite som att stå på botten i en pool då väggarna bestod av ett grönt kakelliknande material/mönster. Det var med andra ord fyrkanter som även prydde väggarna. Allting var så fruktansvärt diffust, en sådan syn som är fullkomligt omöjlig att fokusera på.

I den här trippen träffade jag faktiskt en hel familj, mor, far och åtminstone två kids som jag visserligen inte hade så mycket kontakt med. Jag fick uppfattningen om att det var ett megastort rum eller hus jag befann mig i, kanske deras hem.

Det som är så fruktansvärt spännande är att när jag kom tillbaka från trippen så kom jag ihåg "dmt språket". Jag kunde näst intill uttala ordet som jag uppfattade betydde "människa", det var nämligen vad dom kallade mig. Jag förstod allt dom sa till mig även om det var på just det här mystiska dmt språket. Som jag minns det var ordet "hepna". Alltså ett helt påhittat ord som egentligen inte betyder någonting alls på svenska.

Hursomhelst, efter att det här gigantiska rummet öppnat sig uppenbarade sig bland annat en kvinna som jag uppfattade som modern i familjen. Jag vet inte hur jag ska förklara men hon befann sig inte på golvet av kuben som jag gjorde utan snarare i översidan av kuben och ganska långt bort också. Tilläggas bör också att jag inte direkt såg henne som en människa eller alien utan snarare bara en individ. Jag fick dock intrycket av att hon tillhörde en annan kultur. Det kanske låter dumt eftersom hon uppenbarligen befann sig i ett annat universum men jag fick känslan av att både hon och hennes "make" härstammade från kanske afrika?

Jag skrattar fortfarande lite smått när jag tänker på det. Jag minns det så tydligt, känslan av deras fascination av mig och varför jag befann mig där. Dom kallade mig inte för hon eller du utan jag benämndes "människa" eller "mänsklig varelse". Eftersom jag aldrig fick en tydlig bild av den här kvinnan så kan jag omöjligt veta vad det egentligen var som hon sysslade med men vad jag vet är att det var någonting som det inte var tänkt att jag skulle se. Hon sa upprepade gånger " shh, du får inte säga till någon att du har varit här", "glöm att du har varit här, du har aldrig varit här, shh säg det inte till någon". Så någonting hemligt var det helt klart som dom pysslade med.

Lite senare fick jag även kontakt med mannen som befann sig på samma plats som jag, alltså inte så avlägset som kvinnan. Han stod över mig, lutad från sidan. Och han sträckte sina händer över mig och rörde dom fram och tillbaka och jag började så småningom vagga på huvudet (är ganska övertygad om att jag gjorde det irl också). Det var som att han ville distrahera mig från att se vad kvinnan och barnen gjorde och samtidigt vagga mig långsamt ur mitt medvetande. Vid det här laget var jag totalt avslappnad i hela kroppen och helt tillfreds med det han gjorde med mig. Han nuddade mig aldrig fysiskt men mitt huvud följde hans händer maniskt, nästan som man följer en hypnospendel, och hypnotiserad var jag också. Han viskade precis som kvinnan till mig att jag inte fick säga att jag hade varit där, inte berätta vad jag sett och upplevt.

För att sammanfatta det hela så genomsyrades hela trippen av en konstant känsla av att jag var någonting nytt för dom, någonting spännande som inte besökte dom särskilt ofta. Delvis en rädsla som senare övervanns av övertygelsen att få mig att glömma det jag sett, glömma deras värld och det dom lever i. Som om jag upptäckt dmts stora hemlighet, besökt platsen som inte ens existerar och under trippen var jag heller inte medveten om min egen existens på samma sätt som man normalt är vid mindre doser.

Mannen som mot slutet vaggade mig tillbaka till den världen jag egentligen borde befinna mig i var fruktansvärt omhändertagande. Med mjuka rörelser förde han mig hem i hopp om att de skulle få behålla sin hemlighet och helt ärligt får jag dåligt samvete för att jag nu delar den med er alla. Så pass verkliga var deras ord för mig. Så pass verkliga var deras existens för mig, och än idag måste jag säga att mina minnen gör mig tårögd när jag tänker tillbaka på vad jag upplevt.
Senast redigerad av SummerWine 2011-11-27 kl. 19:55.
Citera
2011-11-30, 03:24
Medlem
Unikos avatar
Ännu en helt grym rapport! Suget efter att testa DMT blev knappast mindre nu.

Får man fråga hur du får tag på grejerna? Någon bekant? Är inte mycket kranar som har DMT av kvalité.

MVH!
Citera
2011-11-30, 17:51
Medlem
SummerWines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Ännu en helt grym rapport! Suget efter att testa DMT blev knappast mindre nu.

Får man fråga hur du får tag på grejerna? Någon bekant? Är inte mycket kranar som har DMT av kvalité.

MVH!

Det började med en bekant och sedan började vi tillverka det tillsammans. =) Så vitt jag hört så ska det vara riktigt svårt att få tag på på gatan men själva processen är allt annat än komplicerad egentligen. Rent teoretiskt kan du göra ditt eget, men jag uppmanar inte till något!
Citera
2011-11-30, 20:07
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummerWine
Det började med en bekant och sedan började vi tillverka det tillsammans. =) Så vitt jag hört så ska det vara riktigt svårt att få tag på på gatan men själva processen är allt annat än komplicerad egentligen. Rent teoretiskt kan du göra ditt eget, men jag uppmanar inte till något!

Såpass, tycker det är riktigt intressant faktiskt. Jo, är nog inte många som faktiskt säljer det alls, frågan är varför? Starkaste psykadelika, värt bra med pengar, men antar att risken kanske är större?

Ska kollas upp men har ej förutsättningar till detta för tillfället, förhoppningsvis löser det sig

MVH
Citera
2011-11-30, 20:35
Medlem
SummerWines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Såpass, tycker det är riktigt intressant faktiskt. Jo, är nog inte många som faktiskt säljer det alls, frågan är varför? Starkaste psykadelika, värt bra med pengar, men antar att risken kanske är större?

Ska kollas upp men har ej förutsättningar till detta för tillfället, förhoppningsvis löser det sig

MVH

Dom flesta som pysslar med det vill ju inte ha ut det på gatorna. Ju mer det kommer ut desto mer kommer polisen börja röra i det. Som det ser ut nu känner iaf inte jag till några drogtester som visar DMT i varken blod eller urin.

Mimosa är ju till exempel lagligt hittills men det börjar ju pratas om att det ska bli olaglilgt, vilket förstås beror på att kunskapen om kristallerna blir större och större.
Citera
2011-11-30, 20:44
Medlem
kvertys avatar
intressant tripp! besök dom igen! ställ frågor, vad är det dom döljer egentligen? dom kanske gömmer flyktingar eller nått.
Citera
2011-11-30, 21:58
Medlem
SummerWines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
intressant tripp! besök dom igen! ställ frågor, vad är det dom döljer egentligen? dom kanske gömmer flyktingar eller nått.

Haha jag ska göra mitt bästa men det är kinda svårt att styra sina trippar och speciellt att kommunicera med dom på kommando :O Dock är jag förbannat nyfiken på vad det är dom hymlar med!
Citera
2011-12-01, 00:36
Medlem
Bra rapport, blir helt klart lite sugen på att testa denna drog, eller det har jag väl alltid vart. Men ännu mer nu. Denna mystiska familj du beskriver fascinerar mig.

Kanske lite off topic, eller egentligen inte. Blir lite nyfiken på hur det kommer sig att du aldrig tänker testa cannabis igen? Tippar på att majoriteten av de som brukar psykedelika även uppskattar spliffen. Har du haft dåliga erfarenheter i form av obehagliga rus? Eller tyckte du helt enkelt det var tråkigt/värdelöst/inte din grej/nåt annat..?

Om det är alternativ nummer ett så undrar jag hur det kommer sig att du "klarar av" den starkaste(?) hallucinogenen i världen, men inte cannabis? (om du ens kan svara på det) Om det är alternativ två så kan du ju bara strunta i frågan

Kanske blev lite rörigt, skyller på trötthet.
Citera
2011-12-01, 00:52
Medlem
SummerWines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBossGeneral
Bra rapport, blir helt klart lite sugen på att testa denna drog, eller det har jag väl alltid vart. Men ännu mer nu. Denna mystiska familj du beskriver fascinerar mig.

Kanske lite off topic, eller egentligen inte. Blir lite nyfiken på hur det kommer sig att du aldrig tänker testa cannabis igen? Tippar på att majoriteten av de som brukar psykedelika även uppskattar spliffen. Har du haft dåliga erfarenheter i form av obehagliga rus? Eller tyckte du helt enkelt det var tråkigt/värdelöst/inte din grej/nåt annat..?

Om det är alternativ nummer ett så undrar jag hur det kommer sig att du "klarar av" den starkaste(?) hallucinogenen i världen, men inte cannabis? (om du ens kan svara på det) Om det är alternativ två så kan du ju bara strunta i frågan

Kanske blev lite rörigt, skyller på trötthet.

Dels tror jag att jag klarar dmt men inte cannabis för jag började med dmt och rökte på sen. Det är typ som att köra formel1 och ta bussen från racet. Dmt är underbart, du borde helt klart testa!

Anledningen till att jag inte rör cannabis igen är typ alla ovanstående faktorer du nämner. Jag har mediciner som inte går ihop med drogen samt att ruset helt enkelt inte går mig i smaken. Jag får muskelryck som är outhärdliga och klarar inte av känslan av att vara seg i huvudet och inte kunna tänka normalt. På dmt, ironiskt nog, så har jag inte ens möjlighet att försöka tänka klart, och på något sätt fungerar det bättre.

För att återgå till mina fordonsparalleller så är cannabis som att köra bil full medan dmt är som att sitta i en limousin, jag har liksom ingen möjlighet att styra men jag litar på att det går bra oavsett. Första gången på cannabis så sneade jag rätt rejält , andra gången insåg jag att det oavsett bra/dåligt rus var en skitdrog.

Det blev nog rörigt här också och jag skyller på exakt samma sak

EDIT: Hur jag kom på att kasta mig ut från dmt klippan när det fanns en cannabis stege vet jag knappt. :O
Senast redigerad av SummerWine 2011-12-01 kl. 00:56.
Citera
2011-12-01, 00:55
Medlem
SummerWines avatar
Nu blev det lite fel här, dubbelpost.
Citera
2011-12-01, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummerWine
Dels tror jag att jag klarar dmt men inte cannabis för jag började med dmt och rökte på sen. Det är typ som att köra formel1 och ta bussen från racet. Dmt är underbart, du borde helt klart testa!

Anledningen till att jag inte rör cannabis igen är typ alla ovanstående faktorer du nämner. Jag har mediciner som inte går ihop med drogen samt att ruset helt enkelt inte går mig i smaken. Jag får muskelryck som är outhärdliga och klarar inte av känslan av att vara seg i huvudet och inte kunna tänka normalt. På dmt, ironiskt nog, så har jag inte ens möjlighet att försöka tänka klart, och på något sätt fungerar det bättre.

För att återgå till mina fordonsparalleller så är cannabis som att köra bil full medan dmt är som att sitta i en limousin, jag har liksom ingen möjlighet att styra men jag litar på att det går bra oavsett. Första gången på cannabis så sneade jag rätt rejält , andra gången insåg jag att det oavsett bra/dåligt rus var en skitdrog.

Det blev nog rörigt här också och jag skyller på exakt samma sak

EDIT: Hur jag kom på att kasta mig ut från dmt klippan när det fanns en cannabis stege vet jag knappt. :O

När tillfälle ges ska jag testa. Väldigt bra svar för övrigt. Fattar precis hur du känner angående cannabis, även om jag tvärtom verkligen uppskattar drogen.

Det du skriver om att du på Dmt inte ens kan försöka tänka klart (på grund av rusets intensitet antar jag) och att det därmed funkar bättre förstår jag precis. Tror jag.. Tänker mig det ungefär som att få skallen avblåst utav ett hagelgevär, du dör direkt, utan att hinna känna någon smärta, utan att hinna tänka och utan att kunna kämpa emot, du är helt borta direkt. Om du däremot blir t.ex. knivhuggen i magen och sakta förblöder till döds, kommer du antagligen få lida utav både smärta och dödsångest fram tills att du helt enkelt accepterar ditt öde och släpper taget, då är det nog faktiskt ganska så mysigt att ligga där och tyna bort tror jag. Ok, inte en helt träffsäker liknelse kanske, men vafan, orkar inte omformulera mig.

Jag tror att nyckeln till att kunna njuta utav alla psykedeliska droger, räknar in cannabis, även om det är en väldigt lätt sådan, är acceptans. Man måste acceptera drogens vilja och bara följa med. Grejen är att ju mindre intensiv drogen är, desto lättare är det att "kämpa emot" och ju mer du "kämpar emot" desto mindre kul blir det. Sen får man helt enkelt ta allt för vad det är också, cannabis är något som gör dig mysig och lite annorlunda i tankegångarna, Dmt är något som spränger skallen av dig och tar dig in i en annan verklighet.

Eller vad fan vet jag, du kanske bara inte gillar gräset, sitter bara här och spekulerar lite.

Det här blev antagligen ännu rörigare och definitivt rätt så flummigt också, ursäktar för eventuellt svammel. Skyller på ytterligare två timmars trötthet.

Badass poäng för dmt som första drog föresten.
Citera
2011-12-01, 15:33
Medlem
SummerWines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBossGeneral
När tillfälle ges ska jag testa. Väldigt bra svar för övrigt. Fattar precis hur du känner angående cannabis, även om jag tvärtom verkligen uppskattar drogen.

Det du skriver om att du på Dmt inte ens kan försöka tänka klart (på grund av rusets intensitet antar jag) och att det därmed funkar bättre förstår jag precis. Tror jag.. Tänker mig det ungefär som att få skallen avblåst utav ett hagelgevär, du dör direkt, utan att hinna känna någon smärta, utan att hinna tänka och utan att kunna kämpa emot, du är helt borta direkt. Om du däremot blir t.ex. knivhuggen i magen och sakta förblöder till döds, kommer du antagligen få lida utav både smärta och dödsångest fram tills att du helt enkelt accepterar ditt öde och släpper taget, då är det nog faktiskt ganska så mysigt att ligga där och tyna bort tror jag. Ok, inte en helt träffsäker liknelse kanske, men vafan, orkar inte omformulera mig.

Jag tror att nyckeln till att kunna njuta utav alla psykedeliska droger, räknar in cannabis, även om det är en väldigt lätt sådan, är acceptans. Man måste acceptera drogens vilja och bara följa med. Grejen är att ju mindre intensiv drogen är, desto lättare är det att "kämpa emot" och ju mer du "kämpar emot" desto mindre kul blir det. Sen får man helt enkelt ta allt för vad det är också, cannabis är något som gör dig mysig och lite annorlunda i tankegångarna, Dmt är något som spränger skallen av dig och tar dig in i en annan verklighet.

Eller vad fan vet jag, du kanske bara inte gillar gräset, sitter bara här och spekulerar lite.

Det här blev antagligen ännu rörigare och definitivt rätt så flummigt också, ursäktar för eventuellt svammel. Skyller på ytterligare två timmars trötthet.

Badass poäng för dmt som första drog föresten.

Det är precis som du säger att man måste följa med drogen och inte tvärtom. Första gången jag provade var jag en halv sekund från att freaka ur totalt när jag kom ihåg vad min sitter hade sagt "vad som än händer så måste du hålla dig lugn". Så jag andades bara och började flyta med och ack vilken känsla. Med cannabis så slår mitt kontrollbehov in, jag lyckas helt enkelt inte tygla mina tankar och blir bara mer och mer frustrerad vilket leder till att jag snear eller får en jobbig tripp. Jag vet inte varför men jag bara står inte ut med att känna mig efterbliven, vilket jag gör på cannabis. Din liknelse beskriver dmt rätt bra, det är som att få skallen bortblåst, fast på ett mer behagligt sätt liksom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in