Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2005-01-07, 17:40
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin:D
dooom är en legend det e inte hl

Visst är Doom serien lite utav en legend,
men jag räknar absolut inte med Doom3 till den serien, D3 är ett helt annat spel, ur mina ögon ...
Citera
2005-01-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin:D
hade du inte doom spelen som barn eller?hl kom väl typ 98,det var ett riktigt lyckat spel då men 2an är ett bara ett shootem up spel i mängden
Nja, jag var ju 16 år när Doom v.1.0 kom ut, men jag spelade det nog inte förrän jag var 19, så jag har inte det förhållandet till spelet. Men på samma sätt som Doom revolutionerade FPS-genren (med olika tjocka väggar, texture mapping, ljuseffekter etc.) så gjorde Half-Life det när det kom.
Citera
2024-03-31, 15:29
Medlem
volvo 240s avatar
Lyssnar igenom en lets play av spelet nu streamat av liliatv på youtube.

Har ju kört igenom det någraggr så man hänger ju med rätt bra fast jag inte ser längre Tycker det är rätt bra, men 2004 hade ju massor med riktigt bra FPS så svårt att stå ut där.. Z-Sec soldaterna har så jävla kass AI iaf, det minns jag tydligt hur besviken jag blev efter att nyss lirat igenom FarCry och senare Hl2. och ¨året efter FEAR. Explosionerna är extremt tama med. Ia ljuden, ims ej hur de såg ut. Däremot minns jag alla vapenmodeller och så så det är kul att lyssna på när man inte har nåt bättre för sig e

Minns hursom tydligt att jag med glädje läste alla emails, lyssnade på loggar osv. En grej jag inte mindes som jag märkt nu, när man tar upp sin PDA pausas inte spelet. Hon som streamar fick märka det haha. Själv såg jag alltid tll att helt rensa upp och typ gömma mig under ett bord el nåt innan jag började lässa mail.
En riktigt oppresiv och trycande stämning genom hela spelet. Det är riktigt underskattat. Men visst, om jag får tillbaks synen ngn gång så blir det att testa nya Doom och se hur det verkar. Blir mkt att ta igen....
Senast redigerad av volvo 240 2024-03-31 kl. 15:42.
Citera
2024-04-24, 01:28
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Men visst, om jag får tillbaks synen ngn gång så blir det att testa nya Doom och se hur det verkar. Blir mkt att ta igen....

Beklagar din syn.

-Tyckte D3 var alldeles för enformigt, då varenda map var i den där rymdstationen.
+Vapen och fiender kändes kul med bra kombination av nytt och gammalt.
+Fet ljussättning.
-Småirriterande med ständigt spawnande monster.
+Finns många moddar

Doom 2016? Parkour samt neonfärgade powerups ständigt snöande över skärmen! Yuck!
Citera
2024-04-26, 10:08
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Beklagar din syn.

-Tyckte D3 var alldeles för enformigt, då varenda map var i den där rymdstationen.
+Vapen och fiender kändes kul med bra kombination av nytt och gammalt.
+Fet ljussättning.
-Småirriterande med ständigt spawnande monster.
+Finns många moddar

Doom 2016? Parkour samt neonfärgade powerups ständigt snöande över skärmen! Yuck!
jA DET ÄR TRIST MEN LÖSER SIG NOG I FRAMTIDEN...

kAN HÅLLA MED OM ATT DET STÄNDIGA MONSTERSPAWNADET VAR TRÅKIGT. dÄREMOT GILLADE JAG ATT SPRINGA OMKRING I uac BASEN. aTT EN SÅDAN ÄR ENFORMIG ÄR JU BARA NATURLIGT. mEN VISST, MAN TYCKER JU ATT DE SOM ARBETADE DÄR KUNDE LIVAT UPP SINA KONTOR MED LITE BLOMMOR E VAD FAN SOM HELST.

aHFAN, LÅTER NTE RIKTIGT SOM NYA dOOM ÄR I MIN SMAK :/
Citera
2024-09-20, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
jA DET ÄR TRIST MEN LÖSER SIG NOG I FRAMTIDEN...

kAN HÅLLA MED OM ATT DET STÄNDIGA MONSTERSPAWNADET VAR TRÅKIGT. dÄREMOT GILLADE JAG ATT SPRINGA OMKRING I uac BASEN. aTT EN SÅDAN ÄR ENFORMIG ÄR JU BARA NATURLIGT. mEN VISST, MAN TYCKER JU ATT DE SOM ARBETADE DÄR KUNDE LIVAT UPP SINA KONTOR MED LITE BLOMMOR E VAD FAN SOM HELST.

aHFAN, LÅTER NTE RIKTIGT SOM NYA dOOM ÄR I MIN SMAK :/

Hoppas verkligen du får synen tillbaka! Vad har hänt?

Jag antar att du har en skärmläsare så jag försöker skriva korrekt nu.

Doom från 2016 och Doom Eternal är väldigt bra spel, det är lika köttigt och snabbt som Doom 1 och två, betydligt roligare än trean. Men ja, det är också mycket hoppande och sånt, vilket är roligt.
Citera
2024-10-17, 16:20
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Hoppas verkligen du får synen tillbaka! Vad har hänt?

Jag antar att du har en skärmläsare så jag försöker skriva korrekt nu.

Doom från 2016 och Doom Eternal är väldigt bra spel, det är lika köttigt och snabbt som Doom 1 och två, betydligt roligare än trean. Men ja, det är också mycket hoppande och sånt, vilket är roligt.
Ok, då tror jag att jag trots att föredrar Doom 3. Gillade aldrig ettan, tvåan och div doom kloner. Gillade mer Half-Life, Unreal och Rainbow 6.
Citera
2024-10-17, 16:56
Medlem
Alla doom-spel har sin charm. 1an och 2an är ju identiska spel och den stil som de flesta ser som det riktiga doom, sen kom 3an och skulle testa ett nytt grepp. Jag blev inte besviken, men det är en ordentlig avvikelse i från originalen det måste man medge. Är man sann purist och inte tål förändring så förstår jag att man blir besviken. Jag kan tvärtom uppskatta att man försökte sig på något nytt och fräscht även om gameplayet var annorlunda.

Doom 2016 var jag skeptisk till först, men senare älskade jag det. Det tog ett gäng timmar dock innan surgubben inom mig hade accepterat det nya stuket och anpassat sig, men när det väl satt så hade jag grymt skoj med det.

Har ännu inte spelat Eternal och surgubben inom mig säger att det nog kommer vara kass så det är lönlöst att ens ge det en chans, men samtidigt vet jag att det har fått universell praise så det är säkert ett grymt bra spel det också när man får sätta sig in i det. Det jag vänder mig emot en del är att alla nya doomspel verkar bli mer och mer tekniska, snabba och prylorienterade. Dubbelhopp och uppgraderingar i samma mening som doom går inte riktigt ihop för mig.

Vi får se. Om 10 år kanske jag ger Eternal en chans och inser att det är amazing.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in