Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-12-04, 00:09
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Sannerligen tar män upp för mycket plats. Inte bara på tuben dock. Tycker de sitter och skräpar lite överallt . Nej men det hör till hyfs att man inte sitter och skrevar när utrymmet är trångt. Fast det mest irriterande är dock alla dom som sätter sin väska på ett säte och inte flyttar på den. Säger man till dem så blir de jättesura.

Männen eller kvinnorna? Kvinnorna har oftare en väska/handväska
Citera
2011-12-04, 00:10
Medlem
Kvinnor attraheras av män som skrevar. Därför jag gör det
Citera
2011-12-04, 00:12
Medlem
Swizzahs avatar
Otroligt fjantigt...

Tycker likadant som en person som kommenterat på artikeln.

"What about the fatties?

Ja, hur blir det då med tjockisar? De tar upp minst lika mycket plats plus att de brukar ha dålig personhygien. För att inte tala om att kvinnor statistiskt är fetare än män..."
Citera
2011-12-04, 00:19
Medlem
Hafsols avatar
Att män sitter oftast bredare än kvinnor har ju att göra med att män har något extra där mellan benen som inte kvinnor har (trodde att alla visste detta men ack så fel man kan ha), med andra ord, det känns mer naturligt att sitta brett än att knipa ihop benen så att kulorna kläms. Att man sen inte makar ihop sig ifall det är ont om platser har ju mer att göra med ens hyfs än att det är för att det är en man.

Däremot så finns det ju ett annat fenomen i kollektivtrafiken, kvinnor som breder ut sig över 2 säten med sin väska. Det är extremt irriterande och tar bra mycket mer plats än någon som sitter brett. Att man sedan får en arg blick av dem, som om man vore någon våldtäkts man, så fort man sneglar mot sätet är ju också ganska underligt och irriterande.
Citera
2011-12-04, 00:37
Medlem
Single-in-Golds avatar
Det allra mest fascinerande med den här gruppen i min mening är att de där maktutövande männen som breder ut sig som bilderna ska illustrera påfallande ofta bara tar upp en sittplats ändå (eller har jag missförstått vad problemet med skrevande män i kollektivtrafiken är?).
En av de skrevande männen i Facebookgruppen sitter ju för fan på en halv sittplats och skrevar förmodligen för att hålla balansen och inte trilla ut i gången...
Citera
2011-12-04, 00:43
Medlem
Run3s avatar
Har genusvetarna inte bättre för sig än att bränna skattepengar på något så här löjligt? Jag kan tänka mig hur de sitter med sina kurskamrater och smider sina planer och tror att deras "upptäckter" kommer förändra världen.
Citera
2011-12-04, 00:49
Medlem
Run3s avatar
Jag tog och tittade igenom alla deras bilder och det var ju verkligen inget som strålade ut "machomän som utövar makt". T.ex. minst hälften av dem hade ju väskor, ben från personen framför eller andra objekt mellan fötterna.
Citera
2011-12-04, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Har genusvetarna inte bättre för sig än att bränna skattepengar på något så här löjligt? Jag kan tänka mig hur de sitter med sina kurskamrater och smider sina planer och tror att deras "upptäckter" kommer förändra världen.
Jag med Run3, jag med...
Citera
2011-12-04, 01:03
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hafsol
Att män sitter oftast bredare än kvinnor har ju att göra med att män har något extra där mellan benen som inte kvinnor har (trodde att alla visste detta men ack så fel man kan ha), med andra ord, det känns mer naturligt att sitta brett än att knipa ihop benen så att kulorna kläms. Att man sen inte makar ihop sig ifall det är ont om platser har ju mer att göra med ens hyfs än att det är för att det är en man.

Det är naturligt även för kvinnor att sitta med en höftbredd isär med knäna. Altså att sitta så att knäna är i linje med höftens yttersidor.
Det är det för alla flesta människor faktiskt, då det handlar om ergonomiskt korrekt för kroppen.
Citera
2011-12-04, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Det är det för alla flesta människor faktiskt, då det handlar om ergonomiskt korrekt för kroppen.

Precis, så du kanske kan tala med dina "väninnor" som bedriver denna genusundersökning...
Citera
2011-12-04, 01:47
Medlem
gizas avatar
Ju mer jag läser på facebookgruppen "Macho i kollektivtrafiken", destu mer övertygad blir jag av att den är skapad som ett skämt.

Jag kan bara inte ta den på allvar.
Citera
2011-12-04, 01:47
Medlem
Solingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsharen
Sant, om detta "beteende" är lagligt så skulle det vara trevligt att se feministernas reaktioner om en massa män går ut och gör samma sak fast på kvinnor.

Snälla kan inte någon göra det? Plötsligt skulle det säkert bli brottsligt
Ja tänk om det var tvärtom! Feministerna förstår ju inte var gränsen går, tänk om det var män som gjorde så! Då skulle det inte vara så roligt när de fick smaka på sin egna medicin!

https://www.flashback.org/sok/candid

Edit: Eller ja, femenisterna menade jag förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in