Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-02-20, 00:28
Medlem
Ubangi_Stomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Jag med Run3, jag med...

Skattepengar?
Citera
2012-02-20, 20:20
Medlem
MumlansRänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vixx
Ett gäng femenister har bestämt sig att när män sitter bredbent i tunnelbanan så är det en maktutövning. Dessa män smygfotas och publiceras på facebook, rätt eller fel?

http://www.direktpress.se/viivasasta...i-tunnelbanan/

Jag förstår inte problemet. Dra ihop benen. Ingen vill se ett stinkande öppet skrev.
Det är bara att säga till slyngeln om han inte begriper att dra ihop benen om man sätter sig bredvid.

Sedan är det klökigt att läsa en massa utläggningar om pungsvett och spermatemperatur.
Kan du inte sitta normalt pga medicinska problem får du stå.

Nästan lika irriterande är det med väskor, men det är bara att skicka ner väskan och sätta sig. Är man så blåst att man tror shoppingpåsar och väskor går före människor får man skylla sig själv om man blir idiotförklarad.
Citera
2012-02-20, 22:36
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Äsch. Rulla ihop en strumpa och hoppas att du blir fotad.
Citera
2012-02-21, 06:36
Medlem
De män som var mest korkade satt mest "skrea-bre" (skrev bred) i ex bilbaksätet. Varför då? för det var det enda de hade att komma med!
Citera
2012-02-21, 06:38
Medlem
MumlansRänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Äsch. Rulla ihop en strumpa och hoppas att du blir fotad.

Varför? Det finns ju inte precis nån bula på de foton som är upplagda.
Citera
2012-03-03, 19:31
Medlem
vixxs avatar
http://svt.se/2.33538/1.2705725/infekterad_debatt_om_skrevande_man?lid=puff_270572 5&lpos=rubrik

uppe hos svt nu, nu är läkare inblandade också hehe
Citera
2012-03-03, 23:59
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Att skreva är väl för fan ingen maktutövning? Det gör man väl mest för att slippa trängas med någon? Ungefär som när folk ställer väskan på sätet bredvid. Maktutövning skulle vara att vägra någon plats som ber att få sitta.

Men det blir hyfsat omöjligt att göra något åt det om man inte kan förmå tillverkarna att bygga tåg med större säten.
Citera
2012-03-06, 21:57
Medlem
Rent löjligt. Töntfeminism. Undrar vilket liv det skulle bli om män smygfotograferade skrevet på kvinnor.
Citera
2012-03-06, 22:06
Medlem
Nu kommer jag fan göra splits på tvärbanan.
Citera
2012-04-17, 19:42
Medlem
4Trumps avatar
Så, nu tänkte jag se om det går att blåsa liv i den här tråden lite.

Denna syn mötte mig i tunnelbanan tidigare idag.
http://tinypic.com/view.php?pic=nqzh92&s=5

Jag har skickat in den till bloggen genom en kommentar i senaste inlägget. Vi får se om kommentaren passerar.
Citera
2012-04-18, 08:22
Medlem
Etta bra sätt att ljuga ner män på är att ta med sig en medhummare (helst hetroman född efter 1980) gå till överstefeministen på arbetsplatsen och säg att mannen som ska ljugas ned äger henne med sina ögon, glor på hennes bröst osv. Medhummaren instämmer med "det har jag också sett". Feministisk statistik som bygger på insamlade fakta efter att vi träffats och "pratat med varandra" säger att män som inte är upplysta alltid ser kvinnor som sexobjekt. Är mannen född innan 1980 kan man av feministisk statistik se att det faktiskt är sant.
Citera
2012-04-18, 18:52
Medlem
Perditions avatar
De skjuter ju sig själva i foten totalt genom att blanda bilder av machomän som faktiskt sitter överdrivet bredbent med män som sitter i en vanlig bekväm sittställning. Efter att ha gått igenom de tre första sidorna så tycker jag det lutar åt typ 15% överdriven bredbenthet mot 85% normal sittställning.

Sen tycker jag inte att det finns någon könsfråga i detta. Det är en fråga om allmänt hyfs och det här är ett stort och könlöst problem. Folk är väldigt respektlösa när det kommer till plats i kollektivtrafiken och det är definitivt inte begränsat till män som sitter för bredbent. Det är väskor på säten, geggiga skor på säten, bena i kors så personen mitt emot får fötter i smalbenen, barnvagnar mitt i gångar och allt vad det nu är. Folk är kort och gott för jävla kassa på att dela det allmänna utrymmet. Att bloggskaparen skalat bort alla dessa olika exempel från den gigantiska högen av dåliga beteenden i kollektivtrafiken för att endast lämna kvar män som sitter bredbent och kalla denna isolerade bagatell ett uttryck för patriarkalt förtryck är ju inte klokt.

Att sitta med ett visst mellanrum mellan knäna är en normal avslappnad sittställning, fråga vilken sjukgymnast som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in