Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-03, 23:27
  #1
Medlem
xantrexs avatar
Den "officiella" Joe Rogan Experience Podcast tråden här på flashback. Såg att ingen hade gjort en tråd för just den podcasten så varför inte tänkte jag! Det är ju trotsallt en av de bästa, mest nerladdade och underhållande podcastsen som finns enligt mitt tycke!

Här kan vi snacka om allt som har att göra med The Joe Rogan Experience Podcast.
Eftersnack, era åsikter om avsnitten, vem tycker ni är den/de bästa gästen/gästerna? Osv osv


TRAIN BY DAY JOE ROGAN PODCAST BY NIGHT...ALL DAY
Citera
2011-12-04, 00:16
  #2
Medlem
Kan du berätta lite om den?
Citera
2011-12-04, 00:44
  #3
Medlem
xantrexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolzen
Kan du berätta lite om den?

Självklart! Dåligt av mig att inte göra det innan men men...

Joe Rogan är kommentator för UFC (Ultimate Fighting Championship, världens största MMA shower). Han har tränat MMA och mestadels BJJ (Brasiliansk Jiu-Jutsu) i över 15 år och får snart sitt svarta bälte. Han är även känd för att vara en stand-up komiker vilket är hans riktiga yrke om man säger så. Tidigt 2000-tal var han även programledare/host för The Fear Factor (Som förövrigt kommer tillbaka till tv-rutan inom kort även denna gång med Joe som programledare). Förutom detta är Joe Rogan även känd för sitt stöd för cannabis och dess förhoppningsvis framtida legalisering och han har varit med i flera cannabis dokumentärer. Ofta är han och hans kompisar/gäster jävligt pårökta under själva podcastsen som oftast är mellan 2-3h långa.

Joe Rogan har i princip alltid med sig sin bästa polare Brian "Redban" Reichle samt en eller två gäster till. Joe är den mer mogna i samtalen medans Brian är lite mer den nördiga och barnsliga typen.

Det snackas mycket droger, MMA, träning, politik, sex, vetenskap, religion osv. Med andra ord är det alltid intressant och underhållande och jag tycker definitivt att ni ska ta och provlyssna på ett avsnitt. Det senaste jag har hunnit lyssna på är nr 161 där komikern Bert Kreischer gästar är riktigt bra! Såg nu att 162 och 163 också finns ute men jag har inte hunnit lyssna på de än eftersom det ibland dyker upp avsnitt i väldigt snabb takt.

Värt att nämna är att det egentligen inte bara är en podcast utan även livestream som de streamar genom ustream. Dock så är det så stor tidsskillnad mellan Kalifornien och Sverige så jag själv har tyvärr inte sett något live.

Podcastsen finns på iTunes och streams finns som sagt på ustream.

Hoppas min WoT var till någon nytta!
Citera
2011-12-04, 01:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xantrex
Självklart! Dåligt av mig att inte göra det innan men men...

Joe Rogan är kommentator för UFC (Ultimate Fighting Championship, världens största MMA shower). Han har tränat MMA och mestadels BJJ (Brasiliansk Jiu-Jutsu) i över 15 år och får snart sitt svarta bälte. Han är även känd för att vara en stand-up komiker vilket är hans riktiga yrke om man säger så. Tidigt 2000-tal var han även programledare/host för The Fear Factor (Som förövrigt kommer tillbaka till tv-rutan inom kort även denna gång med Joe som programledare). Förutom detta är Joe Rogan även känd för sitt stöd för cannabis och dess förhoppningsvis framtida legalisering och han har varit med i flera cannabis dokumentärer. Ofta är han och hans kompisar/gäster jävligt pårökta under själva podcastsen som oftast är mellan 2-3h långa.

Joe Rogan har i princip alltid med sig sin bästa polare Brian "Redban" Reichle samt en eller två gäster till. Joe är den mer mogna i samtalen medans Brian är lite mer den nördiga och barnsliga typen.

Det snackas mycket droger, MMA, träning, politik, sex, vetenskap, religion osv. Med andra ord är det alltid intressant och underhållande och jag tycker definitivt att ni ska ta och provlyssna på ett avsnitt. Det senaste jag har hunnit lyssna på är nr 161 där komikern Bert Kreischer gästar är riktigt bra! Såg nu att 162 och 163 också finns ute men jag har inte hunnit lyssna på de än eftersom det ibland dyker upp avsnitt i väldigt snabb takt.

Värt att nämna är att det egentligen inte bara är en podcast utan även livestream som de streamar genom ustream. Dock så är det så stor tidsskillnad mellan Kalifornien och Sverige så jag själv har tyvärr inte sett något live.

Podcastsen finns på iTunes och streams finns som sagt på ustream.

Hoppas min WoT var till någon nytta!

Tack för infon, men kan väl tilliga att jag känner till Joe Rogan och UFC men jag visste inte vad hans podcast var. Ska se ett avsnitt nu.
Citera
2011-12-04, 03:12
  #5
Medlem
smygrasistens avatar
Avsnittet med Graham Hancock var ganska intressant. Förövrigt borde han göra sig av med den där Redban, sjukt jobbig tönt.
Citera
2011-12-04, 03:18
  #6
Medlem
inkers avatar
Har tittat på avsnitt hela kvällen idag riktigt bra podcast.
sen ser jag denna tråden nu av ren slump!

Alla avsnitt med joey diaz i dem är bra tycker jag! Han har jätte intressanta historier,
som när han hitta sin mamma död 15 år gammal, hög på LSD.

Jag bjuder på lite smak prov av podcasten om ni inte vill se ett helt avsnitt, vilket jag definitivt rekommenderar att ni gör!


http://www.youtube.com/watch?v=qZStMuaUiJQ -Joey Diaz berättar om sin tid i fängelse börjar runt 3min

http://www.youtube.com/watch?v=5TytcGxEUNE - snack om samhället m.m

http://www.youtube.com/watch?v=emBcH...eature=related -skönt snack.

http://www.youtube.com/watch?v=Wy7AQ...el_video_title -weed talk

http://www.youtube.com/watch?v=lVSpYrIfNtU -om "occupy wall street" rörelsen.

btw xantrex vad menar dom med TRAIN BY DAY JOE ROGAN PODCAST BY NIGHT...ALL DAY, hört det i 2 avsnitt nu.


Rekommenderar alla att se ett avsnitt eller två, jag lär mig alltid nåt intressant!
Joe Rogan är en riktigt smart man och han har gett mig mycket intressant fakta och kunskap!
Citera
2011-12-04, 04:38
  #7
Medlem
donerkebabs avatar
Glid in och lyssna nu på http://magnatradio.co.nr/
Efterkröksänder lite live!
Citera
2011-12-04, 11:49
  #8
Medlem
xantrexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smygrasisten
Avsnittet med Graham Hancock var ganska intressant. Förövrigt borde han göra sig av med den där Redban, sjukt jobbig tönt.

Redban har faktiskt blivit jobbigare och jobbigare men jag tycker också att han börjar rycka upp sig nu där han ofta är rolig och deltar mer i konversationerna, speciellt avsnitt 160 och 161.

Citat:
Ursprungligen postat av inker

btw xantrex vad menar dom med TRAIN BY DAY JOE ROGAN PODCAST BY NIGHT...ALL DAY, hört det i 2 avsnitt nu.

Joe Rogan är en riktigt smart man och han har gett mig mycket intressant fakta och kunskap!

När UFC 137 Penn vs. Diaz hölls för någon månad sen så intervjuades de som tävlade efter matchen i vanlig ordning av Joe Rogan. Då bestämde sig Nick Diaz att säga så i PPW och Joe Rogan blev ju såklart glad för lite gratis PR

Här har ni klippet (Joe rogan till vänster "lite" glad) http://www.youtube.com/watch?v=i9R8BfMa08Y

Nick Diaz är förövrigt riktigt bad ass, killen röker på konstant och har innan blivit diskvalificerad från en match som han vann eftersom han hade weed i blodet haha.

http://www.youtube.com/watch?v=zrYanfHbqjo

Människor är verkligen smartare än man tror och jag har just som dig lärt mig enormt mycket nytt genom podcasten.
Citera
2011-12-04, 11:58
  #9
Medlem
xantrexs avatar
Det roligaste var dock att det Nick Diaz sa inte alls var logiskt eftersom han säger "all day" på slutet när han har sagt "train by day, joe rogan podcast by night".

Märkte precis att de inte använder sig av ustream längre utan kör på vimeo istället.

http://vimeo.com/user6670226/videos

Videoblogg: Lite skitsnack utanför podcasten med flera gäster

http://vimeo.com/32494095
__________________
Senast redigerad av xantrex 2011-12-04 kl. 12:03.
Citera
2011-12-06, 13:52
  #10
Medlem
azwethinkweizs avatar
I am the machine!

Älskar denna podcast. Jag tror jag har lyssnat igenom samtliga avsnitt nu.
Väldigt bra grej att lyssna på, på jobbet när man gör saker som inte kräver större tankeverksamhet.

Kan även tipsa om deathsquad, som har podcasts från andra standup-komiker.
Citera
2011-12-06, 15:22
  #11
Medlem
DAL1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xantrex
Självklart! Dåligt av mig att inte göra det innan men men...

Joe Rogan är kommentator för UFC (Ultimate Fighting Championship, världens största MMA shower). Han har tränat MMA och mestadels BJJ (Brasiliansk Jiu-Jutsu) i över 15 år och får snart sitt svarta bälte. Han är även känd för att vara en stand-up komiker vilket är hans riktiga yrke om man säger så. Tidigt 2000-tal var han även programledare/host för The Fear Factor (Som förövrigt kommer tillbaka till tv-rutan inom kort även denna gång med Joe som programledare). Förutom detta är Joe Rogan även känd för sitt stöd för cannabis och dess förhoppningsvis framtida legalisering och han har varit med i flera cannabis dokumentärer. Ofta är han och hans kompisar/gäster jävligt pårökta under själva podcastsen som oftast är mellan 2-3h långa.

Joe Rogan har i princip alltid med sig sin bästa polare Brian "Redban" Reichle samt en eller två gäster till. Joe är den mer mogna i samtalen medans Brian är lite mer den nördiga och barnsliga typen.

Det snackas mycket droger, MMA, träning, politik, sex, vetenskap, religion osv. Med andra ord är det alltid intressant och underhållande och jag tycker definitivt att ni ska ta och provlyssna på ett avsnitt. Det senaste jag har hunnit lyssna på är nr 161 där komikern Bert Kreischer gästar är riktigt bra! Såg nu att 162 och 163 också finns ute men jag har inte hunnit lyssna på de än eftersom det ibland dyker upp avsnitt i väldigt snabb takt.

Värt att nämna är att det egentligen inte bara är en podcast utan även livestream som de streamar genom ustream. Dock så är det så stor tidsskillnad mellan Kalifornien och Sverige så jag själv har tyvärr inte sett något live.

Podcastsen finns på iTunes och streams finns som sagt på ustream.

Hoppas min WoT var till någon nytta!
Håller på att ladda ner mitt första avsnitt. Ska bli intressant att lyssna på killen efter din presentation av podcasten.
Citera
2011-12-06, 17:11
  #12
Medlem
strategasiats avatar
Bra initiativ, älskar denna podcast, har lyssnat på alla avsnitt minst två gånger.
I samtycke med Rogan är min favoritgäst utan tvekan Duncan Trussell. Dom två kan flumma ur riktigt i "what if" diskussioner som jag personligen tycker är asroligt att lyssna på.
Brian Redban måste jag säga är en udda sidekick, han och Joe ligger på två helt olika plan. Han verkar inte kunna snacka om annat än sina porrstjärnor till flickvänner, sex och IT. Han ger en många gånger ett gott skratt men det är sällan man skrattar med honom, allt jag behöver säga här är "the Olive Garden Story".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback