• 1
  • 2
2005-01-09, 14:56
Medlem
När man bantar el kör en deff kur så ska man ju förhoppningsvis bli smalare och slankare.. Men vars på kroppen lossnar fettet först och sist?

Behövs olika träning för att få saker och lossna fortare på andra ställen? osv..
Citera
2005-01-09, 15:07
Medlem
corgans avatar
Man kan inte punktförbränna.

Dock försvinner väl fettet först och främst kring magen på män.
Citera
2005-01-09, 16:52
Medlem
Hagamannens avatar
Brukar synas i ansiktet på folk först tycker jag iaf. Lite "håliga" kinder om ni förstår vad jag menar.
Citera
2005-01-09, 23:36
Medlem
PhatCaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evol_
När man bantar el kör en deff kur så ska man ju förhoppningsvis bli smalare och slankare.. Men vars på kroppen lossnar fettet först och sist?

Behövs olika träning för att få saker och lossna fortare på andra ställen? osv..

Skulle säga att det är jävligt olika från person till person. När jag deffar så brukar det sist försvinna från magen. För mig så försvinner garanterat fettet på arslet först.
Citera
2005-01-09, 23:41
Medlem
RigorMortiss avatar
Som corgan sa så kan man inte punktförbränna. Dock är fettet runt magen i regel snabbmobiliserat och brukar kunna ge sig fort om man har fått snurr på förbränningen. Många som deffar, eller tappar vikt överhuvudtaget, brukar beskriva det som att fettet rinner av, dvs uppifrån och ner, men jag misstänker att det snarare handlar om att det syns bättre i ansiktet och därför tror man helt enkelt att det börjar där
Citera
2005-01-10, 05:58
Medlem
dubbeltrubbels avatar
jag tror det släpper först på det stället där det sätter sig först när du går upp i vikt...
Citera
2005-01-10, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltrubbel
jag tror det släpper först på det stället där det sätter sig först när du går upp i vikt...

vilket är magen bröst och rumpa då eller?
Citera
2005-01-10, 09:48
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltrubbel

Precis tvärtom, det försvinner först på de ställen där det sist sätter sig, det fett du får först är det som försvinner sist.

Tänker man efter lite så är det ju ganska logiskt, hur skulle det se ut om man först får mage, sedan tjockt ansikte, sedan tjocka lår etc. Sedan när man bantade försvann först magen och så står man där med smal mage och tjock i övrigt... låter inte så troligt va?

EDIT: vilken ordning fettet försvinner är alltså individuellt, bara du vet i vilken ordning fettet sätter sig på dig, alltså vet bara du i vilken ordning det försvinner. Det går att generalisera lite, men inte helt och hållet.
Citera
2005-01-10, 10:16
Medlem
Är inte förbränning av fett individuellt? Olika på olika personer så att säga?
Citera
2005-01-10, 12:10
Medlem
naryas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagerkillen
Är inte förbränning av fett individuellt? Olika på olika personer så att säga?

Ja

Men jag har hört nånstans att det är runt magen fettet försvinner sist på iaf män. Detta eftersom det är magen som behöver mest skydd eftersom vi har alla inälvor och annat viktigt där. Har ingen källa men det låter rimligt...
Citera
2005-01-10, 12:19
Medlem
En inte allt för kvalificerad gissning är att där du lättast bygger fet, tappar du oxå det lättast. Så är det för mig iaf (magen i detta fall samt "lovehandles").
Citera
2005-01-10, 15:30
Medlem
bojnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Precis tvärtom, det försvinner först på de ställen där det sist sätter sig, det fett du får först är det som försvinner sist.

Tänker man efter lite så är det ju ganska logiskt, hur skulle det se ut om man först får mage, sedan tjockt ansikte, sedan tjocka lår etc. Sedan när man bantade försvann först magen och så står man där med smal mage och tjock i övrigt... låter inte så troligt va?

EDIT: vilken ordning fettet försvinner är alltså individuellt, bara du vet i vilken ordning fettet sätter sig på dig, alltså vet bara du i vilken ordning det försvinner. Det går att generalisera lite, men inte helt och hållet.

Helt korekt capone.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in