Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-11, 01:38
Medlem
Moroten89s avatar
Som rubriken lyder, vilka vilda djur har anfallit dig?

Jag har bara haft en snok som bitit efter en pinne jag hållit fram en gång. Hoppas att få höra lite historier här nu
Citera
2011-12-11, 01:39
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Som rubriken lyder, vilka vilda djur har anfallit dig?

Jag har bara haft en snok som bitit efter en pinne jag hållit fram en gång. Hoppas att få höra lite historier här nu

https://www.flashback.org/t1657931

Citera
2011-12-11, 01:42
Medlem
Blir en hel del arga huggormar på golfbanan när man trampar runt i skogen, dock inte blivit biten ännu men har nästan trampat på en. Lite tur har man.

Har även stött på en björn på golfbanan, dock på avstånd så går nog inte att kalla attack.

Sedan har även en galen tjäder(hona?) attackerat min förra bil
Citera
2011-12-11, 01:52
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
https://www.flashback.org/t1657931

Spräng honom åt helvete medans han/hon ligger i ide säger jag

Citat:
Ursprungligen postat av treamz
Blir en hel del arga huggormar på golfbanan när man trampar runt i skogen, dock inte blivit biten ännu men har nästan trampat på en. Lite tur har man.

Har även stött på en björn på golfbanan, dock på avstånd så går nog inte att kalla attack.

Sedan har även en galen tjäder(hona?) attackerat min förra bil

Synd där med björnen på så vis att du förmodligen skulle bräcka precis alla andra som kommer till tråden redan sekunder efter att den startats
Citera
2011-12-11, 01:53
Medlem
DelGriffiths avatar
Getingar, myror och kvinnor.
Citera
2011-12-11, 02:18
Medlem
Min morfar kom emellan älgko med kalv. Han har berättat hur j*vla rädd han var. Han stod helt still tills dem lugnade sig, ca 10 min. Som den djur- och naturälskare han är så sa han att han hade avlossat 5 salvor hagel i skallen på älgen, även fast det inte var älgjakt.
Citera
2011-12-11, 02:28
Medlem
Kungensbordells avatar
Retade upp en svan ordentligt när jag var barn, fick springa en stund för att bli av med den.

Och en musjävel på landet. Gjorde en klassiker och hoppade upp på en stol, sen hoppade jag ner på verandagolvet och då sprang den iväg. Den hade inte riktigt anfallit mig men den ville leka med mina fötter och den gav sig inte.

Den läskigaste var nog en häst. Gick in i en hage och letade toppisar när h*n började springa emot mig. Var dock en bit bort så jag hann fly.

Har fått uppfattningen att djur inte gillar mig, dom ger mig alltid lömska blickar.
Citera
2011-12-11, 03:05
Medlem
Venators avatar
En svan när jag var ute och fiskade som liten grabb.

En vedervärdig enorm råtta på en innergård i Göteborg när jag skulle slänga sopor. Den fräste och sprang rakt på mig och över min sko och försvann upp i en stupränna. Trodde jag skulle skita på mig.

En älgkviga som gjorde ett utfall när den käka äpplen hos en granne.
Citera
2011-12-11, 03:25
Medlem
Drakula09s avatar
Har blivit attackerad av sliddjur några gånger. Det konstiga är att de inte gör något varningsläte och behöver inte vara i flock för att attackera. Om ni stöter på ett ute nu så är det bästa att göra att bara nicka och le, sen backa sakta.
Citera
2011-12-11, 04:07
Medlem
En huggorm gjorde ett utfall mot mig när jag nästan gick på den. Var nog mest ett skenanfall för att skrämmas dock. Annars var det lite läskigt nu i augusti då jag traskade hem genom skogen en sen kväll och hörde diverse frustanden och brak i mörkret och dimman, plötsligt står 7 rådjur på rad vända mot mig 7-8 meter framför mig och den mittersta tar några steg framåt och frustar högt. Jag säger, "ja jag står här" högt och tydligt vilket får dem att springa iväg.

Misstänker att dom tappade bort någon när dom först blev skrämda av mig och sedan återvände för att söka men inte såg något i mörkret.

Visst är rådjur små och klena men med mörker och tät dimma runt om kändes det lite oroligt för några sekunder.
Senast redigerad av evanderross 2011-12-11 kl. 04:09.
Citera
2011-12-11, 04:08
Bannlyst
En schäfer som inte var i ett passande hem bet mig då jag skulle ta hans leksak och kasta iväg den åt han.
Citera
2011-12-11, 04:10
Medlem
Har blivit jagad av en grävling. Dom är förbannat aggressiva om ni inte visste. Jag och en vän gick hem från jobbet och hörde klorna där skrapa mot asfalten när vi gick igenom ett skogsområde.. jag förstod direkt, skrek "grävling!" och vi började löpa. Aset där hängde efter man fick aldrig ifatt oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in