2011-12-13, 15:19
Medlem
bombaccis avatar
http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=283950

Är detta okey eller är det ändå inte lite rasistiskt? Han är ju emot en muslimsk tradition och varför skrev de inget elakt om kristendomen när de kritiserade islam? Det fick jag lära mig av folk från uppsala att man ska skriva elaka saker om kristendomen om man är så inskränkt att man kritiserar islam.

Vad kommer reaktionerna bli på denna utmärkelse?

Jag förväntar mig två slags reaktioner:

antingen.

A: Total tystnad

B: En "rolig" artikel om hur dumma de kristna konservativa är ( för att rättfärdiga denna lumpna utmärkelse. Jonas Gardell kanske kan skriva något?).
Citera
2011-12-13, 15:35
Bannlyst
Det där är ju en nyhet som något har försökt få ut ett par veckor nu, dom tog upp det i "Debatt" för ett tag sen.

Ska vi tillåta saker under "tradition"-fanan så öppnar det för rätt konstiga saker, månggifte, stening, osv.

Så självklart ska omskärelse av barn förbjudas.
Citera
2011-12-13, 16:40
Medlem
Tycker inte att omskärelse är någon big deal. Så länge man gör det under bedövning och narkos så tycker jag inte att det är något allvarligt. Jag känner ingen som har ångrat att dom har blivit omskurna. En annan sak om dom gör det i någon lokal i malmö där det inte är någon vidare hygien, eller om barnet inte får något form av bedövning. Så länge det görs under kontrollerade omständigheter där barnet inte lider under själva omskärelsen så är jag inte emot det.
Citera
2011-12-13, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kreshnik89
Tycker inte att omskärelse är någon big deal. Så länge man gör det under bedövning och narkos så tycker jag inte att det är något allvarligt. Jag känner ingen som har ångrat att dom har blivit omskurna.

Kan man överhuvudtaget ångra ett beslut som man aldrig fattat?
Citera
2011-12-13, 19:57
Medlem
Jag anser att vuxna ska få omskäras efter eget önskemål.
Permanenta ingrepp på barn ska inte vara tillåtna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in