• 2
  • 3
2011-12-30, 16:53
Medlem
redline14s avatar
om du endast är ute efter explosiva slag, gör explosiva armhävningar och slå. Bruce Lee slog 2000 slag varje dag och hans slag blev snabba.. så det är bara att ställa dig vid en sandsäck och börja slå lycka till!
Citera
2011-12-30, 23:31
Medlem
ambisckos avatar
Det mesta sitter i höften så se till att vrida den ordentligt när du slår.
Senast redigerad av ambiscko 2011-12-30 kl. 23:35.
Citera
2011-12-31, 18:15
Medlem
discardeds avatar
En sak jag såg på youtube (hittar inte klippet dock) var att kasta en medicinboll in i en vägg. Stå i stance och vrid höften (det absolut viktigaste) och tryck ifrån med ena armen. Sen ser du hur hårt det blev på studsen tillbaks. Har inte testat det själv, men funderar på att köpa en medicinboll och ha hos föräldrarna så man kan träna mer än bara kondition när man hälsar på.

EDIT: Självklart inte en vägg inomhus dock, isf en stadig jävel.
Citera
2012-01-01, 18:20
Medlem
Sweet stuff boyas
Citera
2012-01-01, 18:52
Medlem
koffskis avatar
Hur man tränar beror ju lite på vilket viktklass man vill hålla. En aning dumt att styrketräna hårt om man vill ligga på en 65kg eller så.
Explosiva armhävningar har nämnts. Har sett lite här och var på youtube folk som tränar slag med motstånd från gummiband. Det lär väl hjälpa.
Citera
2012-01-01, 19:53
Medlem
Fennarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Hur man tränar beror ju lite på vilket viktklass man vill hålla. En aning dumt att styrketräna hårt om man vill ligga på en 65kg eller så.
Explosiva armhävningar har nämnts. Har sett lite här och var på youtube folk som tränar slag med motstånd från gummiband. Det lär väl hjälpa.
Detta är bara en spekulation ifrån min sida, men av vad har hört så ska det störa din teknik. Det optimala känns som säck.
Citera
2012-01-01, 20:13
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennarn
Detta är bara en spekulation ifrån min sida, men av vad har hört så ska det störa din teknik. Det optimala känns som säck.

Jo det stämmer nog. Jag tror inte att det är något man ska göra när man blir trött. Så fort man inte kan hålla rätt teknik så bör man sluta.
Jag tittade på videos när juan manuel marquez tränade inför senaste Pacquiao matchen, då använde han hantlar samtidigt som han slog vanliga raka slag. Men det är lite skillnad, han kan sin teknik och har boxats så länge att det förmodligen inte kommer störa så mycket.
Matchhandskar på säcken kan man ju använda också, om man inte gör det. Då kommer du att vänja dig vid det.
Citera
2012-01-02, 23:21
Bannlyst
Slå på säck variera med sparkar och slag. Öka tempot använd olika kombinationer.
Matchhandskar är bra så du inte skadar handleder och knogar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in