• 1
  • 2
2011-12-19, 15:25
Medlem
Hej, Ni vet skert om Sopa lagen som har infrts i USA, Jag r inte s insatt i det hela men tycker att vi behver gra ngot t det. nd fast vi inte lever i Usa s kan vi fortfarande gra en skillad. Om vi samlar flera tusentals svenskar vid ett och samma stlle och demonstrerar mot detta s kan flera andra lnder f inspiration och gra samma sak. Jag tycker det r vrt ett frsk.
Citera
2011-12-19, 15:33
Medlem
Visst, jag tycker om demonstrationer men vad fan ska vi demonstrera fr en rutten skitlag som finns i USA? Undvik landet bara. S urbota ljligt om vi ska demonstrera.
Citera
2011-12-19, 15:38
Medlem
Men det r bara en tidsfrga innan Sverige och andra lnder kommer gra samma sak, Vi mste sga stopp innan det brjar vxa. Jag r inte ett stort fan av Usa men det handlar inte bara om dem
Citera
2011-12-19, 15:46
Medlem
Teleskopbatongs avatar
Vill inte vara pessimistisk, men inte en chans att tusentals svenskar gr ut och demonstrerar mot detta. Svenskarna har givit upp sin frihet och skulle hellre demonstrera p kulturmarxistiskt vis fr valfritt arabland n att engagera sig i USA.
Citera
2011-12-19, 16:07
Medlem
Abbadohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorGreger
Visst, jag tycker om demonstrationer men vad fan ska vi demonstrera fr en rutten skitlag som finns i USA? Undvik landet bara. S urbota ljligt om vi ska demonstrera.
Undvika landet?
Eftersom flertal sidor just drivs i USA kan de hlla koll p oss med. S det omfattar mycket mer n bara USA unge man.
Citera
2011-12-19, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadohn
Undvika landet?
Eftersom flertal sidor just drivs i USA kan de hlla koll p oss med. S det omfattar mycket mer n bara USA unge man.

Besk inte sidorna? Anvnd sunt frnuft p internet.
Citera
2011-12-19, 18:51
Medlem
alhfrs avatar
Citat:

Kolla lngst ner till vnster p t.ex. den hr sidan... Borde inte det betyda att flashback kommer att omfattas av SOPA? Vad jag har frsttt av SOPA s kommer sk. user generated content i princip bli omjligt att ha, vilket ju ett forum som Flashback bygger helt p, det torde innebra att det ven i USA finns en risk fr att alla inlgg mste frhandsgranskas (det r vl anledningen till att det inte drivs i Sverige lngre om jag har frsttt saken rtt).

OnT: Jag tror inte demonstrationer kommer gra ett piss, speciellt inte hr i Europa. Jag kan inte p rak arm komma p ett enda konkret lagfrslag eller praktisk politiskt beslut som stoppats i USA pga. utlndska (eller inhemska, men det finns skert p lokal niv) demonstrationer. Har den kommit s lngt som nu kommer det fr SOPA inte avgras mha. demonstrationer.
Citera
2011-12-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlhenrik7
Hej, Ni vet skert om Sopa lagen som har infrts i USA, Jag r inte s insatt i det hela men tycker att vi behver gra ngot t det. nd fast vi inte lever i Usa s kan vi fortfarande gra en skillad. Om vi samlar flera tusentals svenskar vid ett och samma stlle och demonstrerar mot detta s kan flera andra lnder f inspiration och gra samma sak. Jag tycker det r vrt ett frsk.

Citat:
Annars kan vi ju demonstrera mot detta istllet? http://www.svd.se/nyheter/inrikes/re...ra_6711437.svd

Sjlvcensur r ocks fel, folk ska vga skriva vad de vill p ntet. Frresten s tror jag det kommer bli vrldens liv om SOPA gr igenom...
Citera
2011-12-19, 20:41
Medlem
Hajvans avatar
Citat:

Heter man FarbrorGreger och anvnder datorn till patiens s har du rtt.
Men vi vanliga som besker sidor som youtube,facebook och reddit pverkas.
Citera
2011-12-19, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlhenrik7
Men det r bara en tidsfrga innan Sverige och andra lnder kommer gra samma sak, Vi mste sga stopp innan det brjar vxa. Jag r inte ett stort fan av Usa men det handlar inte bara om dem
Tyvrr sant. Det kommer inte drja lnge innan USA, via EU, kommer att krva att vi i Europa genomfr en liknande lag. Sklart kommer EU-kommissionen att sga ja. Sedan mste vi svenskar implementera lagen vare sig vi vill det eller inte.
Citera
2011-12-20, 13:15
Medlem
Abbadohns avatar
Citat:
Vad har sunt frnuft och gra med att sidorna r frn USA? Ingenting.
Klart att jag inte kommer beska sidorna, p grund av att jag faktiskt inte kommer kunna beska dem.
Citera
2011-12-20, 17:08
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:

Hur avgr du vilka sidor det r som har sin server i USA innan du ens har gtt in p lnken?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in