• 2
  • 3
2012-01-20, 15:22
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Frlt mods och admins p FB men nu kommer jag rage:a lite p AlMontes:

AlMontes har du inte alla indianer i kanoten eller (tnkte skriva massa svordomar men)??

ska du bojkotta dessa fretag? D kan ju lika grna SOPA sl igenom, eftersom ingen behver tanka ngot mer d dessa fretag utgt vad vet jag ?80%? av allt vi tankar?

Tnk om lite grappen
Att inte tanka frn dessa fretag r det att bojkotta?
Citera
2012-01-20, 16:27
Medlem
Mister-Cs avatar
Megaupload.com har blivit nerstngd av FBI, av den nya lagen i USA.
Megauploads server ligger i Nya Zealand, nd kan amerikanerna stnga ner det och beslagta deras server. S att sga att vi behver inte oroa oss bara fr att det r i USA lagen finns r bara s fel. Deras lag strcker sig ver hela internet, de kan gra som de vill!

Om nu FBI tvingar Sverige att stnga ner en svensk sida, s tror jag inte Sverige vgar gra ngot annat n att lyssna p dem och stnga ner skiten. Jag tror inte FBI ens behver frga Sverige om de fr slcka ner ngon sida i vrt land, de slcker ner det om de anser att det bryter mot deras lag.
Och Sverige kommer bara att hlla kften och gr som de vill...suck!

Nu brjar internet knnas s trkigt helt pltsligt, ingen megaupload, vad kommer de att stnga ner hrnst?
Citera
2012-01-20, 18:07
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-C
Megaupload.com har blivit nerstngd av FBI, av den nya lagen i USA.
Megauploads server ligger i Nya Zealand, nd kan amerikanerna stnga ner det och beslagta deras server. S att sga att vi behver inte oroa oss bara fr att det r i USA lagen finns r bara s fel. Deras lag strcker sig ver hela internet, de kan gra som de vill!

Om nu FBI tvingar Sverige att stnga ner en svensk sida, s tror jag inte Sverige vgar gra ngot annat n att lyssna p dem och stnga ner skiten. Jag tror inte FBI ens behver frga Sverige om de fr slcka ner ngon sida i vrt land, de slcker ner det om de anser att det bryter mot deras lag.
Och Sverige kommer bara att hlla kften och gr som de vill...suck!

Nu brjar internet knnas s trkigt helt pltsligt, ingen megaupload, vad kommer de att stnga ner hrnst?
Det r vl bara bra att den sortens kommersiella fil-servrar stngs ned. Det r ju inte peer-to-peer fildelning, utan fretag som tjnar pengar p att begrnsa tkomsten. Jag undviker allt sdant som pesten, och hatar nr man fr vnta t ex 100 sekunder fr att f EN fil, drfr att man inte r en betalande medlem. Good riddance.
Citera
2012-01-20, 18:59
Medlem
Mister-Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det r vl bara bra att den sortens kommersiella fil-servrar stngs ned. Det r ju inte peer-to-peer fildelning, utan fretag som tjnar pengar p att begrnsa tkomsten. Jag undviker allt sdant som pesten, och hatar nr man fr vnta t ex 100 sekunder fr att f EN fil, drfr att man inte r en betalande medlem. Good riddance.

Jag frsker inte gra reklam fr Megaupload, menade inte heller att de r bra p ngot stt.
Men ville bara sga att det spelar ingen roll var en sida har sin server ngonstans i vrlden, vill USA slcka ner det, d kommer de att gra det oavsett om servern ligger inom USA:s grnser eller ej!
Det var ngon som sa att man borde knna sig sker bara fr att man inte bor i USA, och svaret till det r, nej, man r inte sker ngonstans !

USA:s lag r frfan vrldslag, enligt dem.....suck!
Citera
2012-01-23, 17:03
Medlem
Protest mot alla dom hr skitlagarna SOPA/PIPA/ACTA/NDAA osv. hlls den 4 februari 12:00, Sergels Torg, Stockholm.

https://www.facebook.com/events/332489143440319/
Citera
2012-01-26, 02:35
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Dom kr fr fullt nu. Det har ni vl redan mrkt? Del fr del av internet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in