• 1
  • 2
2005-01-12, 20:25
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Sökte lite här på forumet men det handlade mest om att göra egen kebasås men det är inte aktuellt för mig. Jag vill alltså veta vilka affärer/kedjor som säljer god och billig kebabsås.
Det är den röda varianten jag helst vill ha men vit med vitlökssås går också bra. Har för mig jag såg några flaskor på Sabis men de flaskorna var pyttesmå. Vill ju ha en rejäl förpackning som inte tar slut så fort. Ju starkare/hetare desto bättre. Några tips??
Citera
2005-01-12, 21:55
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergman-Wasa
Sökte lite här på forumet men det handlade mest om att göra egen kebasås men det är inte aktuellt för mig. Jag vill alltså veta vilka affärer/kedjor som säljer god och billig kebabsås.
Det är den röda varianten jag helst vill ha men vit med vitlökssås går också bra. Har för mig jag såg några flaskor på Sabis men de flaskorna var pyttesmå. Vill ju ha en rejäl förpackning som inte tar slut så fort. Ju starkare/hetare desto bättre. Några tips??
Jag testade det billigaste - 10 kronor -märket, Eldorado, och den är väl inget att rekommendera. Det känns som man måste kosta på sig lite om det ska vara gott. Kanske det bästa ändå är att göra såsen själv. ( vilket jag i och för sig aldrig gjort).
Citera
2005-01-13, 22:09
Medlem
lab-ones avatar
I ett annat forum nämdes Rydbergs orientaliska dressing som ett gott alternativ till just kebab -- måste hålla med!!

http://www.rydbergs.se/produkter.asp...ageID=22&sId=2

Finns att köpa i välsorterade livsmedelsbutiker!
Citera
2023-01-05, 15:25
Medlem
Bizmarcks avatar
Bästa färdiga kebabsåsen ?

Ja, vilken är det som gäller nuförtiden?
Tips tack!
Citera
2023-01-05, 15:36
Medlem
hah99s avatar
Testa schysst käk kebabsås. Du hittar dem på Maxi och Lidl tror jag
Citera
2023-01-05, 15:40
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Ja, vilken är det som gäller nuförtiden?
Tips tack!
Testa Schysst käk,finns även på Coop.
Citera
2023-01-05, 15:41
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Rydbergs
Citera
2023-01-05, 15:53
Medlem
Lätt att göra egen kebabsås, den röda (starka såset). Häll passerade tomater i en urdiskad dressingflaska eller annat, spruta i Sriracha sås, så mycket du vill och törs. Skaka om, klart! Förvaras i kylen.

Till vita såset kan man ta yoghurt. Om man skall lyxa till det så pressar man en eller flera viklöksklyftor över den och blandar. Förvara i kylen.
Senast redigerad av brakfesten009 2023-01-05 kl. 15:59.
Citera
2023-01-05, 15:59
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Lätt att göra egen kebabsås, den röda (starka såset). Häll passerade tomater i en urdiskad dressingflaska eller annat, spruta i Sriracha sås, så mycket du vill och törs. Skaka om, klart! Förvaras i kylen.

Till vita såset kan man ta yoghurt. Om man skall lyxa till det så pressar man en eller flera viklöksklyftor över den och blandar.

Jo tack.
Men nu gällde den här tråden färdig kebabsås.
Citera
2023-01-05, 16:04
Medlem
islebans avatar
Har testat en hel del färdiga och de blir inte särskilt bra.

Schysst käk gör väl ok kebabsåser, skulle jag säga. Gillar särskilt den heta kebabsåsen.

Annars är resten ganska skit.

Vill även poängtera att jag inte gillar det dryga mongot som står bakom den.
Citera
2023-01-05, 16:09
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Den röda man får på kebaben i 08-området är f-n lögn att få tag i.

Och nej, att "göra själv" med ajvar, tomat, sciracha o f-n o hans moster blir INTE samma!!!!

Har testat hundratals men aldrig hittat rätt
Citera
2023-01-05, 16:17
Moderator
manamanahs avatar
Matlagning och metoder --> Färdigmat och halvfabrikat
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera