2011-12-22, 23:44
Medlem
Inkapabels avatar
Hoppas inte detta har varit uppe än, och är det fel avdelning att posta detta på så ber jag om ursäkt.
Såg denna video och tyckte den var väldigt bra gjord och förklarar vad man behöver veta om SOPA och hur man stoppar det.

http://www.youtube.com/watch?v=WJIuY...e5FUAAAAAAADAA

Offra några minuter av er tid om ni vill behålla internet som det är!

Det skulle behövas flitiga flashbackare som vet vilka "viktiga" personer i Sverige man möjligen skulle kunna ta kontakt med angående detta. Denna video måste spammas vidare tills dom blir tvingade att lyssna och agera.

Kom ihåg , detta påverkar oss alla. Gör din del!
Senast redigerad av Inkapabel 2011-12-22 kl. 23:49.
Citera
2011-12-22, 23:52
Medlem
NoggerTattoos avatar
Thank you man, I will only say one thing, Fuck America, The Israel, AND Fuck Jews.

I will explain all the problem in the world by one word: Jews.

People think america owns the world, but they know wrong, JEWS are the problem ,, fuck them fuck them!

I will send this to all I know, keep sending it, please.
Senast redigerad av NoggerTattoo 2011-12-22 kl. 23:54.
Citera
2011-12-23, 00:05
Medlem
anvandarnawns avatar
jag ska titta på den, återkommer!
Citera
2011-12-25, 15:32
Medlem
brianmolkos avatar
oh jag vill betala för komprimerade filer utan omslag, som jag hitar genom att söka på namn, som jag sen kan lyssna på mina högtalare i datorn. Och betalar lika mycket för, bara jag slipper gå ut
Citera
2011-12-25, 16:55
Medlem
Vinterlandskapets avatar
Tänkte på vilka personer i Sverige man bör kontakta ang. detta. Har tagit mig en snabb titt på regeringens hemsida och har tagit fram en lista på folk som jag tror kan vara bra att maila/ringa. Ifall ni inte håller med om mitt val får ni gärna hojta till så vi kan ändra listan.

Obs. Jag inkluderar inte e-mailadresserna eftersom e-mail måste skickas via en registrator, så jag skickar med länken istället.

Anna-Karin Hatt: It- och energiminister
Telefon 08-405 10 00
http://regeringen.se/pub/road/Classi...0&m=popup&l=sv

Lena Adelsohn Liljeroth: Kulturminister
Telefon 08-405 10 00
http://regeringen.se/pub/road/Classi...9&m=popup&l=sv

Har tänkt gå tillväga på följande sätt:

1. Skriv ett mail där jag länkar filmen samt ger en kort förklarning till dess innehåll.
2. Vänta 1-2 dagar och ge ministrarna chansen att ignor... förlåt, läsa mailet jag skickat.
3. Ringa upp ministrarna igen för att försöka få en dialog med dem.

Ifall ni ser några enorma svagheter med min plan skulle jag uppskatta ifall ni kunde påpeka dessa. Tills vidare ska jag börja arbeta på ett utkast till mailet (kopierar in det här i tråden senare).
Citera
2012-01-19, 00:11
Medlem
Jag är intresserad av att få ta del av ditt utkast. Jag vill gärna bidra till att stoppa SOPA och PIPA, så du ska ha en eloge för att du pallat ta reda på information om vem man borde kontakta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in