2005-01-13, 15:59
Medlem
Broines avatar
Jag har ända sen jag var liten haft vakendrömmar, alltså drömmar där man kommer på att man drömmer. Det brukade hända mig några gånger per år. För några år sen läste jag nånstans att man kunde träna upp den förmågan genom att göra verklighetskontroller några gånger per dag. Efter ett tag började jag göra verklighetskontroller i drömmarna också.
Det ledde till en dramatisk ökning av dessa drömmar. Efter ett tag tröttnade jag på att göra verklighetskontrollerna och vakendrömmarna minskade i antal.

Nu har jag kommit på att jag ska börja med det igen för det är så roligt. Man kan ju göra precis vad man vill! Själv brukar jag oftast flyga bara. Hinner oftast inte göra så mycket mer för jag vaknar ganska fort. Nån som vet hur man kan hålla på längre?

Jo, som sagt. Vad brukar ni göra i era vakendrömmar? Har ni inte såna kanske ni kan tipsa om saker man kan göra. Är lite trött på att flyga, går ofta segt och det är "jobbigt" på nåt sätt.
Citera
2005-01-13, 16:12
Medlem
Det låter jävligt spännande!!
Hur gör man dessa "verklighetskontroller"?

Jag måste genast rodda mig en vakendröm och spöa upp den fete!
Citera
2005-01-13, 16:54
Medlem
andreas ns avatar
Jag brukar också flyga och har samma känsla av att det är jobbigt att flyga.
Citera
2005-01-13, 16:55
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broine
Jag har ända sen jag var liten haft vakendrömmar, alltså drömmar där man kommer på att man drömmer. Det brukade hända mig några gånger per år. För några år sen läste jag nånstans att man kunde träna upp den förmågan genom att göra verklighetskontroller några gånger per dag. Efter ett tag började jag göra verklighetskontroller i drömmarna också.
Det ledde till en dramatisk ökning av dessa drömmar. Efter ett tag tröttnade jag på att göra verklighetskontrollerna och vakendrömmarna minskade i antal.

Nu har jag kommit på att jag ska börja med det igen för det är så roligt. Man kan ju göra precis vad man vill! Själv brukar jag oftast flyga bara. Hinner oftast inte göra så mycket mer för jag vaknar ganska fort. Nån som vet hur man kan hålla på längre?

Jo, som sagt. Vad brukar ni göra i era vakendrömmar? Har ni inte såna kanske ni kan tipsa om saker man kan göra. Är lite trött på att flyga, går ofta segt och det är "jobbigt" på nåt sätt.

Hur göra?
Citera
2005-01-13, 17:04
insomnias avatar
När jag flyger så kan jag inte landa, och då vill jag landa hela tiden men jag kan inte flyga ner mot marken. Jag svävar runt som en idiot. Försöker ta tag i grejer och säga till folk att dra ner mig men när jag kommer ner så bara lyfter jag igen.
Väldigt jobbigt.

Roligast är när man har ett leksaksflygplan eller liknande i handen, eller ligger på en flygande matta. Då flyger jag som bäst.
Citera
2005-01-13, 18:35
Medlem
äppelkakas avatar
Jag tröttnade på att flyga och knulla efter ett tag, och slutade engagera mig i lucid dreaming... Har inte funderat över det på jättelänge. Man kanske skulle ta upp den igen...

Citat:
Nån som vet hur man kan hålla på längre?
Ja, armarna rakt ut åt sidorna och snurra så fort du kan. Funkar säkert 9 gånger av 10 för mig.
Minns även att det finns andra trix, ett av dem är att känna på sina egna händer. Detta har dock inte funkat till närmelsevis lika bra som snurrgrejen för mig.

(Alltså du ska göra detta när drömmen börjar försvinna, men det hajjade du nog.)

Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Roligast är när man har ett leksaksflygplan eller liknande i handen, eller ligger på en flygande matta. Då flyger jag som bäst.
Flygande matta alltså =) Det har jag aldrig tänkt på. Men jag skulle nog inte klara av att få mattan att flyga.

Själv flyger jag alltid superman style. Måste kuta i starten. Sen går det jävligt fort. Har inge problem att flyga uppåt hur högt som helst, inte heller något problem att flyga nedåt. Problemet kommer när jag flyger nedåt och vill börja flyga uppåt igen - det går inte. Måste landa emellan.
Citera
2005-01-13, 19:35
Medlem
Broines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
Det låter jävligt spännande!!
Hur gör man dessa "verklighetskontroller"?
Eftersom drömmar är väldigt osammanhängande och ologiska brukar jag tänka på vad jag precis har gjort, vad jag gjorde igår och hur jag hamnade där jag är nu.
Alltså, om jag är hemma och sitter framför datorn som nu funderar jag på vad jag gjorde tidigare idag. Försöker komma på så många detaljer som möjligt om vilken väg jag tog när jag gick hem från t.ex skolan/affären eller vad som helst.
När man väl gör det i en dröm märker man på en gång att det är nåt som inte stämmer. Jag lovar!

Ex. Jag har lektion på skolgården(utomhus) med bänkar och allt. Min brorsa som är sex år äldre än mig går i samma klass. Dessutom är det i min gamla mellanstadieskola.
Att se att nåt inte stämmer är inte speciellt svårt.
"Fan, vad tråkigt! Jag drar och flyger istället" säger jag och drar. Alla kollar men ingen säger nåt. Skitkul!
Citera
2005-01-13, 19:38
Medlem
L0darens avatar
Knulla och flyga, i den ordningen
Helst samtidigt, men har inte hänt hittils
Citera
2005-01-13, 19:40
Medlem
Broines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Det har jag också märkt. Jag brukar använda mig av en madrass.
Men härligast är det ändå att flyga utan nåt hjälpmedel alls. Iofs kan leksaksflygplanet funka, för då ser man marken under sig. Det är ju det som är det härligaste med att flyga!
Citera
2005-01-13, 19:45
insomnias avatar
Citat:
Det har jag också märkt. Jag brukar använda mig av en madrass.
Men härligast är det ändå att flyga utan nåt hjälpmedel alls. Iofs kan leksaksflygplanet funka, för då ser man marken under sig. Det är ju det som är det härligaste med att flyga!

Hehe, det skumma med mattan är att ibland ligger jag på den och helt plötsligt har jag den framför mig och är rädd för att trilla men man tappar iaf aldrig greppet.

Med ett leksaksplan i handen behöver jag aldrig landa. Flyger då över byggnader och ängar osv. Otroligt skönt. Ska tänka på det hela kvällen så jag får mig en "lucid dream" eller vad man kallar det.
Citera
2005-01-13, 19:47
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av äppelkaka
Flygande matta alltså =) Det har jag aldrig tänkt på. Men jag skulle nog inte klara av att få mattan att flyga.

Man ska göra det alladin-style. Sätt dig på mattan med benen i kors och be mattan att flyga. Sen får du fan ta tag i mattan annars faller du av.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in