• 1
  • 2
2011-12-25, 13:33
Medlem
Hejsan, jag ställde in xboxet i tv hyllan, märkte att det blev varmt så tog ut det nu, problemet är, har ingen plats att ha den liggande, isåfall på golvet, både opraktiskt och blir mycket damm.
Om jag har den stående kan jag ha den på bänken.
Vad är nackdelen med stående? finns det några?
Finns det någon gräns hur mycket luftutrymme jag ska ha?
Citera
2011-12-25, 13:37
Medlem
FoooTs avatar
kör helst på liggande då luften ventileras bättre
Citera
2011-12-25, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoooT
kör helst på liggande då luften ventileras bättre
Kan det stå på golvet eller är det risk för mycket damm i det då? Gaah vet inte var jag ska placera det :P

Spela det roll var den står? Tänkte kan jag ha den bredvid tvn? sen är det nära väggen etc.
Skulle behöva lite råd var jag ska placera och radie etc
Citera
2011-12-25, 13:41
Medlem
Vänd inte på det när du har en skiva i iaf!
Citera
2011-12-25, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larss00n80
Vänd inte på det när du har en skiva i iaf!
Haha nädå vet hur det bli då :P nä den ligger och väntar på att jag ska placera den någonstans så jag kan börja spela igen :P
Citera
2011-12-25, 13:49
Medlem
Kan man placera det på golvet eller risk för mycket damm?
Citera
2011-12-25, 13:52
Medlem
Delicates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyXen
Kan man placera det på golvet eller risk för mycket damm?

Men? Jag ser inte problemet? Spela istället
Citera
2011-12-25, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delicate
Men? Jag ser inte problemet? Spela istället
Ja varför jag inte vill ha det i skåpet är för risken att bli överhettad då xbox ha en tendens på att få e74 bland annat.
Så jag undrar om an kan ställa det på golvet eller om det är risk för mycket damm?
Citera
2011-12-25, 13:59
Medlem
FoooTs avatar
Undvik att ha den på golvet då den tenderar att ofta samla på sig damm. Ha den istället bredvid tv:n en bit upp och ha så att den har 10 cm utrymme på båda sidorna om luftintagen
Citera
2011-12-25, 13:59
Medlem
Djistaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyXen
Ja varför jag inte vill ha det i skåpet är för risken att bli överhettad då xbox ha en tendens på att få e74 bland annat.
Så jag undrar om an kan ställa det på golvet eller om det är risk för mycket damm?
Som tidigare nämnts - satsa på liggande! Bättre både för ventilation och skivorna.
Damm finns överallt, blir ju galet mycket damm på hyllor, bord och fönsterbrädor med. Är väl oftast en del mer på golvet, men så länge du dammsuger (och kanske torkar rent) någon gång då och då borde det ju inte vara några problem! (kanske till och med är strategiskt att placera konsolen på golvet, då har du ju en anledning att verkligen städa )
Citera
2011-12-25, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoooT
Undvik att ha den på golvet då den tenderar att ofta samla på sig damm. Ha den istället bredvid tv:n en bit upp och ha så att den har 10 cm utrymme på båda sidorna om luftintagen
Tack för svaret och det var det jag förstog
luftintagen, är det på båda sidorna eller är det bara där bak? Kommer bli trångt och har inte den plats som den skulle behöva
Citera
2011-12-25, 14:00
Medlem
..FAN..s avatar
Har då haft min xbox stående på golvet i ca 2år, har inte varit något problem.

Vill inte ha det under tv:en, blev överhettat osv..

Bara du har utrymme för fläktarna där bak borde det inte spela någon större roll om den står upp eller ligger ner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in