Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-27, 10:14
  #1
Medlem
Nu är det bevisat iaf. bara WT som läser och hänger på aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14131349.ab
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/speci...,50431,00.html
Följande artikel tar upp skattenhöjningen av tobak, sen kan man rösta om det är rätt att höja skatten.
nästan 50% tycker inte det är okej.

Äckliga rökar och snusar luder ska betala mer skatt då dem kostar samhället mer pengar då dem är alltid sjuka.

Så flashbackare, ska ni också bevisa att det är arbetslösa WT som hänger här och tycker det inte är ok eller inser ni att det är bra?
Citera
2011-12-27, 10:19
  #2
Medlem
Autocratss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yazaka
Nu är det bevisat iaf. bara WT som läser och hänger på aftonbladet. 1

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14131349.ab
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/speci...,50431,00.html
Följande artikel tar upp skattenhöjningen av tobak, sen kan man rösta om det är rätt att höja skatten.
nästan 50% tycker inte det är okej.

Äckliga rökar och snusar luder 2 ska betala mer skatt då dem kostar samhället mer pengar då dem är alltid sjuka. 3

Så flashbackare, ska ni också bevisa att det är arbetslösa WT som hänger här och tycker det inte är ok eller inser ni att det är bra?

Se siffror i texten:
1. Källa på det?
2. Källa på att tobaksanvändare skulle syssla med prostitution?
3. Källa på sjukvårdskostnader och statistik kring det?

För övrigt: höjningen är fel. Jag förstår höjningen kring ciggen, då dessa allvarligt skadar personen ifråga samt personer i omgivningen, därtill den ukna lukten. Men snusare som enbart skadar sig själva (knappt det), där förstår jag desto mindre varför en höjning krävs (om det nu är för att minska användandet).

Därtill verkar Alliansen vara positivt inställda till snus runtom i EU, så förstår inte varför man höjer skatten då det kan hämma tillväxten i Sverige.
Citera
2011-12-27, 10:19
  #3
Medlem
IntoTheVoids avatar
Man är alltså WT och arbetslös för att man tycker tobaksskatten inte bör höjas?

Utveckla ditt resonemang tack.

EDIT: Som förgående talare poängterade så är det inte speciellt skadligt med snus. Så vitt jag vet finns det inget dokumenterat dödsfall. Har hört att det ska finnas någon som dött av det, men inget jag sett en källa på.

Cigaretter är en HELT annan sak.
__________________
Senast redigerad av IntoTheVoid 2011-12-27 kl. 10:22.
Citera
2011-12-27, 10:20
  #4
Medlem
Herrtrosas avatar
Den här ivern folk har att WT-stämpla saker och ting gör mig inte längre förvånad. Har du i övrigt källa på att folk som snusar och röker "alltid är sjuka"?

Ja, jag är WT för att jag snusar. Du är också WT så för mig är det lugnt. Börjar vi nämligen gräva lite grann i vad som är WT och inte, så finner vi snart att varenda kotte i det här avlånga landet stämmer in i den kategorin.
Citera
2011-12-27, 10:34
  #5
Avstängd
MatteSnilles avatar
Då jag är inte är rökare tycker jag bara detta är bra, men jag kan väl tycka lite synd om rökare. Dock varför inte ta nyår och den höjda skatten som en motivation att sluta röka. Du sparar pengar, hälsa och slipper lukta rök. Du slipper även frysa tårna av dig när du är ute på krogen för att gå ut och röka. Tänk på alla fördelar
Citera
2011-12-27, 10:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IntoTheVoid
Man är alltså WT och arbetslös för att man tycker tobaksskatten inte bör höjas?

Borde ju vara tvärtom, att det är vänsterdrägg som vill att skatten ska höjas så dom själva får ännu mer av skattebetalarnas pengar.
Citera
2011-12-27, 10:47
  #7
Medlem
popfishs avatar
Jag undrar hur de motiverar höjningen på snus då forskningen visar på att det inte är skadligt. Tragiskt att så få som 50% är emot.

PS: TS är en duktig idiot. Känns det bra att vara så indoktrinerad?
Citera
2011-12-27, 10:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yazaka
Nu är det bevisat iaf. bara WT som läser och hänger på aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14131349.ab
http://wwwc.aftonbladet.se/vss/speci...,50431,00.html
Följande artikel tar upp skattenhöjningen av tobak, sen kan man rösta om huruvida det är rätt att höja skatten.
Vadå följande? Det hade varit bättre om du skrivit "ovanstående artikel".
Citat:
nästan 50% tycker inte det är okej.

Äckliga rökar- och snusarluder ska betala mer skatt då dem kostar samhället mer pengar då dem är alltid sjuka.

Så flashbackare, ska ni också bevisa att det är arbetslösa WT som hänger här och tycker det inte är ok eller inser ni att det är bra?
Det är helt klart bra att höja skatten. De pengarna kan vi använda till att skicka dig på komvux. Din svenska är nämligen inte den bästa, och senast jag kollade är det ganska typiskt WT att inte kunna skriva som folk. Du kan börja med att studera min signatur. Där står det hur man skiljer på de och dem.

Sen vore det bra med lite källor.
__________________
Senast redigerad av patwotrik 2011-12-27 kl. 10:53.
Citera
2011-12-27, 11:06
  #9
Medlem
IntoTheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagnen
Borde ju vara tvärtom, att det är vänsterdrägg som vill att skatten ska höjas så dom själva får ännu mer av skattebetalarnas pengar.

Haha, ja, så kan man ju också se det. Men hur som helst så har jag svårt att tro att det är fler "WT" och arbetslösa som snusar än allt annat finfint folk.
Citat:
Ursprungligen postat av popfish
Jag undrar hur de motiverar höjningen på snus då forskningen visar på att det inte är skadligt. Tragiskt att så få som 50% är emot.
...

Precis. Men det är ju så dagens samhälle fungerar. Det spelar ingen roll om varenda jävla forskning skulle visa på att snus gör en odödlig. Det anses ändå vara livsfarligt.
Citera
2011-12-27, 11:17
  #10
Medlem
Abbadons avatar
Bara förbjuda dödsknarket.
Citera
2011-12-27, 11:38
  #11
Medlem
bowlingjockes avatar
Ändå förvånansvärt få som inte gillar skatten. Hade tänkt mig det skulle vara flera.
Men frågar ni mig är det bara att höja på.
Citera
2011-12-27, 11:45
  #12
Medlem
IDoNotKnows avatar
TS resonemang kring varför det är WT att tycka att skattehöjningen är värdelös är galet jävla WT, (se okunnigt).

Det är så brutalt pinsamt att människor tycker det är okej med förhöjd tobaksskatt samtidigt som man inte ser någon fett-skatt eller liknande... Hatar det svenska kommunitaristiska tänket, det får mig att spy på kultur-marxistiska batikhäxor som tror sig ha de monopol på de "rätta" åsikterna.

Dagens stigmatisering av människor som brukar tobak idag är ett extremt bakslag i mänskligheten då det är ett av de största tecknen på den kultur-marxistiska idé-eliten!

Genom ett införande av skatt för allt skadligt, och endast genom detta, kommer jag stödja en förhöjd tobaksskatt! Allt skadligt innebär ALLT som kan anses vad en hälsorisk... D.v.s. fotboll, fetma, stress, vara utomhus efter 19:00, ta promenader med dåliga skor, m.m.
-Jag menar, varför ska jag behöva betala för all sjukvård för sportrelaterade skador?
I och med att vi har ett skattesystem som finansierar vår sjukvård kan man inte använda sig av försäkringar likt privata företagsförsäkringar för att räkna ut en försäkring för t.ex. en rökares sjukvård.

Antingen får vi föra igenom en 100%:ig privat sjukvård med diverse typer av försäkringar m.m. likt staterna, eller så ska allt vara lika för alla.

Fy fan vad jag hatar svenska politiker, de har inte förstått sig på balansen mellan politik-ideologi och politiskt arbete.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback