• 1
  • 2
2011-12-29, 17:11
Bannlyst
Gjorde ett vad med en kompis. 1k står på spel här.

Han ska fixa i sig lite heroin, IV var det som bestämdes. En polare till en polare som är junkie har sagt att han kan fixa till nyårsdagen. 1k för 1gram och så vill han ha uppföljning.

Killen använder endast koffein och alkohol och han har tänkt maximera lyckan, genom att sova och inte dricka på nyårsafton eller på dagen när det sker.

Om jag har fattat allt rätt så blir man inte fysiskt beroende på en gång? Killen har disciplin (ingen junkie) så han tror inte han kommer fastna heller. Fast det är ju detta själva vadet handlar om, är han stark nog att motså frestelsen.
Citera
2011-12-29, 17:18
Medlem
_lucky_strike_s avatar
Det låter inte så smart om han aldrig använt droger innan och börjar med den tyngsta.

nej man blir inte fysiskt beroende på en gång däremot kan han känna ett jävla sug efter det igen.
Citera
2011-12-29, 17:18
Medlem
Ja, det låter som ett kul vad. Vad skulle kunna gå fel?
Citera
2011-12-29, 17:24
Medlem
DhaStoners avatar
Ja det funkar att ta det en gång, men om han aldrig tagit någon drog innan så kommer han troligtvis inte känna någonting, inte ens på heroin.
Opiater är ju kända för att man behöver ta dem några gånger för att uppskatta dem.
Många spyr första gångerna också...

Om han har lite vett i huvudet så kommer han absolut vinna vadet iaf!
Citera
2011-12-29, 17:28
Medlem
Misstänker att en hel del människor vill slå mig på fingrarna för att jag säger följande:

En substans i sig skapar inget beroende. Det måste finnas underliggande beroendepotential för att människan i fråga ska skapa ett beroende. Jag skulle även vilja argumentera för att ett "fysiskt beroende" är långt ifrån enbart fysiskt.

Var försiktiga och lycka till.
Citera
2011-12-29, 17:29
Medlem
GlennGBGs avatar
Idiotiskt.

TS; du som hävdar att du är så smart i tråden "Jag ser allt med skärpa och drar direkt knivskarpa slutsatser", du borde veta bättre och avråda din kompis.
Citera
2011-12-29, 18:17
Medlem
Inhalators avatar
Det är inte sååå jävla beroendeframkallande. Har man ett uns självdisciplin, (vilket många pundare iofs inte har), så är det inga problem.
Citera
2011-12-29, 18:26
Medlem
xanax99s avatar
Suck tänker jag när jag läser trådstarten........ Alltså, han ska bara ta en gång och då köper ni ett gram!
Antar att ni inte har en aning om dosering, men det har ju er polare å han e nog villig(som tur är för er) att sopa i sig resten själv.
Citera
2011-12-29, 18:46
Medlem
fiskmedcitrons avatar
1 gram H är ganska mycket, trycker ni in det i honom. Så kommer han säkerligen dö.
Citera
2011-12-29, 19:18
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskmedcitron
1 gram H är ganska mycket, trycker ni in det i honom. Så kommer han säkerligen dö.

Låt oss hoppas det, så tråden går från smått roande till hysteriskt rolig!
Citera
2011-12-29, 19:20
Medlem
rullknufss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskmedcitron
Och om han dör är han ju inte beroende och då förlorar TS vadet. Tänk lite nu TS.
Citera
2011-12-29, 19:28
Medlem
Chaplains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen.
Börjar bli dags för en bann på dig tycker man...

300 inlägg på mindre än 30 dagar säger väl ett o annat + att det är ju bara skit och "scams" och "roliga" troll-inlägg du gör.

OnT: Skit i det. Din kompis liv står på spel.

Hur gör det att man gör sig förtjänt av en bann? Mig veterligen finns det inga regler mot troll-inlägg?

OnT: Tror inte kompisen kommer må särskilt bra av Heroinet, kommer alltså inte bli en upplevelse han vill genomföra igen. Så kör på, inget fel med att testa nya grejer så länge man är beredd på att det kan gå åt helvete och att man då inte ska snylta på skattebetalare utan lösa problemet själv. Vid överdos eller liknande, för ni verkar helt ovetande om lämplig dos när ni köper ett gram åt en person helt ovan vid droger som bara ska ta en gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in