2011-12-30, 17:28
Medlem
anoxics avatar
Hej!
Jag undrar om ngon har erfarenhet av dessa handskar och hur de r i stoppning jmfrt med andra handskar? Kpte ett par twins special 12 oz fr ett tag sedan, men upptckte att de var vldigt hrda i jmfrelse med klubbens 12 oz:are, som anvnds till sparring och skickade drfr tillbaks dem.

Jag vger strax under 70kg och undrar allts om vilken storlek jag ska kra p i "Kenka Super Sparring"-handskarna fr relativt hrd boxningssparring.

Kanske ngon rentav har en annan handske att rekommendera?

Med vnligaste hlsningar
anoxic
Citera
2011-12-30, 18:00
Medlem
Queball78s avatar
Tjena.
Ett gott rd frn mig r att faktiskt strunta fullkomligt i oz-storlekar generellt och kr p handskar som knns bekvmast, har karbonband och att de inte r Fr hrda helt enkellt med tanke p att du ska kra relativt hrd sparring. Jag har sjlv krt med fighters shooto-handskar som jag haft i 4 r och anvnder de n IDAG! Och jag kr 6MMA pass i veckan samt instruerar elit-mma 4-5 ggr i veckan
De rekommenderar jag STARKT. Sen r de vldigt bra om du ska brja tvla i tex ammatr-mma fr att handskarna knns nstan likadana som krvs fr just de typer av matcher.

Det r ingen id att lgga s stor vikt p mrken och "trend" handskar fr att med tiden vnjer du dig vid de s mest rekommenderar jag att du vljer ett par handskar som knns mest som de handskar man tvlar med. ven om du inte ska g matcher, s finns det logiskt nog en anledning varfr man valt ett visst mrke av handskar som man mste ha fr att f tvla.

Lycka till med handlandet
Citera
2011-12-30, 18:14
Medlem
anoxics avatar
Okej, tack s mycket!
Jag har tyvrr inte ngon butik nra mig, s jag kan testa innan, utan bestller ver internet.
(Jag trnar boxning)
Hehe fyndigt

MVH
anoxic
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här