Citat:
Ursprungligen postat av
mastejag
Absolut men då tycker jag inte man behöver sitta och klanka ner på andras lön heller bara för att man själv har lite "tur" och blir högt ersatt trots att man nödvändigtvis inte besitter någon större kompetens eller dyl.
Jag tjänar mer än dessa herrar men skulle aldrig få för mig att håna någons, i mitt tycke låga lön, snarare är jag tacksam för arbetet dessa personer gör och om de inte hade gjorts till den lönen vore det ännu dyrare för mig att tex köpa hamburgare osv.
Har aldrig hånat någon, tycker bara det var anmärkningsvärt att du tycker att 137kr/h är en hög lön för att köra lastbil. Själv tycker jag det är en låg lön.
137*174=23800kr sedan drar du av skatt så får du räknar på 30% då återstår 16700, inte fan har du mycket du kan göra efter räkningar och boendet är betalt, så att du säger att det är en hög lön är ett hån.
Men absolut tur att du är högutbildad, säkert ingenjör eller liknande.
Vore kul om alla som ritat ritningar på exempelvis byggena fick den lön dem förtjänar för fel, det ritar dem hela tiden så det hade inte blivit många kronor i timmen, men istället debiterar dem 1000kr/h. Blir det fel så ritar dom om sträcket på 2 minuter på datorn, men vi som följer den får lägga 4 timmar för att göra om dedär lilla felritade sträcket.