Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2018-01-25, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Absolut men då tycker jag inte man behöver sitta och klanka ner på andras lön heller bara för att man själv har lite "tur" och blir högt ersatt trots att man nödvändigtvis inte besitter någon större kompetens eller dyl.

Jag tjänar mer än dessa herrar men skulle aldrig få för mig att håna någons, i mitt tycke låga lön, snarare är jag tacksam för arbetet dessa personer gör och om de inte hade gjorts till den lönen vore det ännu dyrare för mig att tex köpa hamburgare osv.

Har aldrig hånat någon, tycker bara det var anmärkningsvärt att du tycker att 137kr/h är en hög lön för att köra lastbil. Själv tycker jag det är en låg lön.

137*174=23800kr sedan drar du av skatt så får du räknar på 30% då återstår 16700, inte fan har du mycket du kan göra efter räkningar och boendet är betalt, så att du säger att det är en hög lön är ett hån.
Men absolut tur att du är högutbildad, säkert ingenjör eller liknande.

Vore kul om alla som ritat ritningar på exempelvis byggena fick den lön dem förtjänar för fel, det ritar dem hela tiden så det hade inte blivit många kronor i timmen, men istället debiterar dem 1000kr/h. Blir det fel så ritar dom om sträcket på 2 minuter på datorn, men vi som följer den får lägga 4 timmar för att göra om dedär lilla felritade sträcket.
Citera
2018-01-26, 07:49
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesupreme
Har aldrig hånat någon, tycker bara det var anmärkningsvärt att du tycker att 137kr/h är en hög lön för att köra lastbil. Själv tycker jag det är en låg lön.

137*174=23800kr sedan drar du av skatt så får du räknar på 30% då återstår 16700, inte fan har du mycket du kan göra efter räkningar och boendet är betalt, så att du säger att det är en hög lön är ett hån.
Men absolut tur att du är högutbildad, säkert ingenjör eller liknande.

Vore kul om alla som ritat ritningar på exempelvis byggena fick den lön dem förtjänar för fel, det ritar dem hela tiden så det hade inte blivit många kronor i timmen, men istället debiterar dem 1000kr/h. Blir det fel så ritar dom om sträcket på 2 minuter på datorn, men vi som följer den får lägga 4 timmar för att göra om dedär lilla felritade sträcket.
Nu var det väl inte grundlönen som är särskilt anmärkningsvärd för lastbilchaufförer utan ofta mycket tillägg. Sen är var det inte enbart dig jag riktade mig emot då jag tex har flera bekanta som kör lastbil och ligger kring 30-35k/mån utan problem vilket jag tycker är ganska mycket.

Som tur är är jag inte ingenjörskonsult som debiterar 1000 kr/h eller rättare sagt tyvärr men samtidigt så delar jag i många fall din uppfattning om dem
Citera
2019-03-30, 22:51
Medlem
Vad är lönen på dessa idag? Hur mycket är OB på och vilka tider? vanliga vuxna medarbetare.
?
Citera
2019-03-31, 21:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Vad är lönen på dessa idag? Hur mycket är OB på och vilka tider? vanliga vuxna medarbetare.
?
När jag jobbade på McDonalds, vilket i för sig var väldigt länge sedan, hade man minimilön för restaurangarbete (per timme). OB var också väldigt dålig. Tror inte det har förändrats så mycket sedan dess.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in