Har länge vetat om det men inte brytt mig om det. Jag lever i en egen värld, som är väldigt avvikande från "omvärlden". Jag träffar nästan aldrig människor, har inga vänner förutom väldigt ytliga kontakter fast dessa träffar jag ändå aldrig. Är arbetslös och det enda jag gör om dagarna är att vara inomhus och sitta vid datorn.
Jag inser att jag inte kan leva så här för evigt men varje gång jag kommer i kontakt med "verkligheten" blir jag rädd och får ångest. Beroende hur stor kontroll verkligheten får över mig desto mer ångest. Problemet är ju att ju mer isolerad jag är desto räddare blir jag. Om det blir värre kanske jag till slut inte ens kan gå utanför huset, vilken mardröm...
Än så länge känns det som att det funkar just nu. Så länge jag inte måste ha kontakt med yttervärlden mår jag bra. Faktiskt riktigt bra, jag älskar livet... Men så fort yttervärlden tar kontroll över mig vänder det, känns som livet suger och jag tappar livsglädjen. Så därmed kan man ju säga att det funkar nu. Det funkar men är ofta tråkigt. Vill göra saker. Men yttervärlden och dess sytem får mig att må så illa. Det känns som jag är "emot mig själv" om jag ska anpassa mig efter den. Samtidigt är det ju inte så här jag vill vara...
Har funderat på att gå och tala med psykolog, men jag vet inte. Jag vet att det enda sättet att komma ut i verkligheten är att faktiskt ta sig i kragen och göra det så att säga.
Men det är ju det som är det jobbiga.