2012-02-03, 17:27
Medlem
Lumpade ute i Kungsngen I1 och kte varje fredag samt sndag med tuben/pendel sen buss. Sg aldrig ngot eller hamnade i brk med vare sig peliser vakter eller nt annat.
S jag har allts haft en sdan otrolig tur menar ni s det r inte klokt i hela vrlden att jag inte blev bankad eller intagen fr pisseprov ???
Otroligt vilken lyckomnniska man mste vara d.
Man kanske skulle kpa en trisslott . . .
Citera
2012-02-03, 17:48
Medlem
uffepuffes avatar
det r trkigt att trden nu befolkas av folk som r karikatyrer av frdomar.
trots oss "offer"s lugna och sakliga framtoning s bemts man med "sldder" eller eller att man r pundare eller eller ngot annat personangrepp som inte har med trden att gra.

lite trkigt att dom som "frsvarar" ordningsvakterna faller p eget grepp nr dom beter sig omoget aggresivt och krnkande.

ska man utg frn denna trden r 80% av ordningsvakterna omogna vldsbejakare som inte tolererar andra sikter n sin egen, och som dessutom hatar samhllets utsttta (narkomaner, invandrare, kriminella etc)

exakt det som jag brjade att skriva om i trden, har nu blivit bekrftat (om man ska utg ifrn denna trden.)
Citera
2012-02-03, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Sg det till de som rnar, gngvldtar, sparkar ihjl folk som frgar vad klockan r, sliter handvskor av vra ldre, drogpverkade ger sig p oskyldiga mnniskor, knivhugger folk fr en canadagoosejacka och sprnger sigsjlva bland oskyldiga, men du, det kanske r en bra ide. Vi slutar utbilda poliser och ordningsvakter, sen tar vi varandra i hnderna och dansar under en regnbgsflagga hela dagen lng...

Bah.. Dessutom att du s snabbt hnvisar till Nazityskland sger mer om din eventuella utbildningsniv n ngot du skrivit innan. Jag tnkte frmst p sovjets fruktansvrda utrensningar under ren 1917 t.o.m. 1950, d man aktivt och passivt systematiskt hade ihjl lngt ver 30 miljoner mnniskor, enbart p.g.a. Deras sociala tillhrighet.

Exempelvis hyser jag inget somhelst frakt fr dig, bara fr att du saknar utbildning och tillhr samhllets lgre intelligenspool, utan heltenkelt fr att du r s ckligt godtrogen till mnniskans natur.. Ger du 5 apor en pistol var, r det snart bara 1 kvar..det krvs en ledare fr att de inte skall slss.
Att Mensas medlemmar tillhr samhllets lgre intelligenspool var fr mig ngot nytt men terigen bevisar det att du bara skjuter hej vilt omkring dig.

Jag r inte speciellt godtrogen ven om jag tror att mnniskor kan fungera tillsammans men man knner andra som man knner sig sjlv. Det verkar glla dig ocks. Att samhllet ser ut som det gr i dag med ledare fr mig att betvivla dina "lsningar". Faktum r s verkar det ju inte hjlpa med polis eller vakter, alternativt liknande "yrkesgrupper". Fr du vrker ju ur dig hur mnga negativa saker som helst i samhllet. Mjligt kan du hlla mnniskor i bra skick om du drar det nnu lngre. Kanske en personlig polis som ska flja oss vanliga medborgare varje steg vi tar?

Du har aldrig funderat p om det finns alternativa lsningar fr att mnniskan ska kunna leva i harmoni med varandra? Som jag skrev uppstr alla konflikter s fort ngon anser sig ha rtt att bestmma ver andra. Oavsett om det r en ordningsvakt du gett en pistol eller om det handlar om att en stat/polis ska bestmma ver dig.

S du fr tnka om och som sagt ta till dig lite information. Du kan alltid lsa lite p Mensas hemsida ifall de tillhr samhllets lgre intelligenspool eller inte. Mjligt att jag helt har missuppfattat det dr...

Vad jag vet s finns det en del afrikanska lnder och ven arabiska som har ledare men det verkar ju inte fungera s bra med ledare. Mjligen verlever ledaren, men i min vrld r alla mnniskor och inte bara ledarna.
Citera
2012-02-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huvaligenhuga
Lumpade ute i Kungsngen I1 och kte varje fredag samt sndag med tuben/pendel sen buss. Sg aldrig ngot eller hamnade i brk med vare sig peliser vakter eller nt annat.
S jag har allts haft en sdan otrolig tur menar ni s det r inte klokt i hela vrlden att jag inte blev bankad eller intagen fr pisseprov ???
Otroligt vilken lyckomnniska man mste vara d.
Man kanske skulle kpa en trisslott . . .
Du resonerar lite fel men det finns hopp fr de flesta. Men som en liknelse kan jag nmna att jag ocks haft en enorm tur fr ngon frskte ptala fr mig att en massa mnniskor kr bil onyktra. Trodde honom inte. Sen sa han att det fanns folk som blivit pkrda av fulla mnniskor ocks men det r s uppenbart att han ljuger. Jag har aldrig blivit det och d mste jag ju vara vrldens mest tursamma.
Citera
2012-02-03, 20:14
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Hans historia r inte speciellt overklig. Jag har sjlv varit i samma situation ngorlunda. Anvnde mig utav en falsk-sms biljett och frskte givetvis debattera med personen i sprren, tv ordningsvakter kommer - tar en titt och sger att jag kommer bli omhndertagen tills polis r p plats pga mitt stkiga beteende som eventuellt skulle kunna skada omgivningen. Att jag r risk fr allmnheten allts.

En vanlig lrdag, helt nykter och anstndigt kldd osv. Jag protesterar verbalt, varav dem tar tag i mina armar och brja slpa mig och knar mig p lret. Jag flinar och sger att det kommer bli kul att polisanmla dem fr misshandel.

Dem verkar vakna till och brjar slppa mig d jag faktiskt inte gr ngot motstnd, hoppningsvis insg dem vl att vervld kanske inte r det mest smartaste man kan gra. Nog fr att dem r med om mnga vldsamma situationer, men det r ingen urskt fr att bete sig som en jvla hora.

Kontrollanter, ordningsvakter och vktare r vanligtvis en bunt jvla misslyckade horor som tar ut sin ilska p jobbet genom att jvlas med tonringar. Och antagligen r du en utav hororna du med.

Tack och hej.

Varfr skulle du anmla dem fr misshandel? Om du inte fljer direktiven som de lmnar s fr de tvinga dig. S vari ligger vervldet menar du?
Citera
2012-02-03, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Varfr skulle du anmla dem fr misshandel? Om du inte fljer direktiven som de lmnar s fr de tvinga dig. S vari ligger vervldet menar du?

Eftersom du verkar ngorlunda vettig, vad anser du om mitt fall?
Citera
2012-02-03, 20:17
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Eftersom du verkar ngorlunda vettig, vad anser du om mitt fall?

Vilket fall syftar du p?
Citera
2012-02-03, 20:18
Bannlyst
Citat:
Vilket fall syftar du p?

https://www.flashback.org/sp35483215

Det fall som Xiztec med sin berttelse ville belysa inte var orimligt, tack fr det Xiztec.

Ska ven tillgga att sprrvakten valde att inte sett ngot och att som sagt fallet lades ner trots vidimering av skador av SS, fick skjuts ifrn platsen av ambulans som de sjlva ringde efter ett tag, innan den polis som de ringt anlnt.
Senast redigerad av Attributt 2012-02-03 kl. 20:24.
Citera
2012-02-03, 20:22
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
https://www.flashback.org/sp35483215

Det fall som Xiztec med sin berttelse ville belysa inte var orimligt, tack fr det Xiztec.

r det korrekt uppdattat att du stod och pratade med sprrvakten fr att f hjlp med SMS-biljetten nr tv ordningsvakter dk upp och slpade dig ver sprrarna, in i ett soprum dr de misshandlade dig?

Det r givetvis misshandel.
Citera
2012-02-03, 20:25
Bannlyst
Citat:
r det korrekt uppdattat att du stod och pratade med sprrvakten fr att f hjlp med SMS-biljetten nr tv ordningsvakter dk upp och slpade dig ver sprrarna, in i ett soprum dr de misshandlade dig?

Det r givetvis misshandel.

Korrekt uppfattat, jag uppdaterade ven precis inlgget ovan. Jag anmlde men fallet lades ner fort som fan.
Citera
2012-02-03, 20:26
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Korrekt uppfattat, jag uppdaterade ven precis inlgget ovan.

Om det gick till s, r det sjlvklart misshandel.
Citera
2012-02-03, 20:28
Bannlyst
Citat:
Om det gick till s, r det sjlvklart misshandel.

Hur hanteras fall, av polis, som OV ringt polis dr "objektet" frts bort av olika anledningar innan polis anlnder? Tex till sjukhus?

Jag hade 0,2%. s hade nstan varit OK att kra bil.

Vad sger reglementet?

Edit : Det som ftt mig att totalt avsky OV, vakter verlag och nstan poliser r denna incident. Har dock fr att vara rlig en del i bagaget i ungdomen samt ngra "tjafs" p senare r.
Senast redigerad av Attributt 2012-02-03 kl. 20:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in