Citat:
Ursprungligen postat av Obskyrdelfin
Sg det till de som rnar, gngvldtar, sparkar ihjl folk som frgar vad klockan r, sliter handvskor av vra ldre, drogpverkade ger sig p oskyldiga mnniskor, knivhugger folk fr en canadagoosejacka och sprnger sigsjlva bland oskyldiga, men du, det kanske r en bra ide. Vi slutar utbilda poliser och ordningsvakter, sen tar vi varandra i hnderna och dansar under en regnbgsflagga hela dagen lng...
Bah.. Dessutom att du s snabbt hnvisar till Nazityskland sger mer om din eventuella utbildningsniv n ngot du skrivit innan. Jag tnkte frmst p sovjets fruktansvrda utrensningar under ren 1917 t.o.m. 1950, d man aktivt och passivt systematiskt hade ihjl lngt ver 30 miljoner mnniskor, enbart p.g.a. Deras sociala tillhrighet.
Exempelvis hyser jag inget somhelst frakt fr dig, bara fr att du saknar utbildning och tillhr samhllets lgre intelligenspool, utan heltenkelt fr att du r s ckligt godtrogen till mnniskans natur.. Ger du 5 apor en pistol var, r det snart bara 1 kvar..det krvs en ledare fr att de inte skall slss.
Att Mensas medlemmar tillhr samhllets lgre intelligenspool var fr mig ngot nytt men terigen bevisar det att du bara skjuter hej vilt omkring dig.
Jag r inte speciellt godtrogen ven om jag tror att mnniskor kan fungera tillsammans men man knner andra som man knner sig sjlv. Det verkar glla dig ocks. Att samhllet ser ut som det gr i dag med ledare fr mig att betvivla dina "lsningar". Faktum r s verkar det ju inte hjlpa med polis eller vakter, alternativt liknande "yrkesgrupper". Fr du vrker ju ur dig hur mnga negativa saker som helst i samhllet. Mjligt kan du hlla mnniskor i bra skick om du drar det nnu lngre. Kanske en personlig polis som ska flja oss vanliga medborgare varje steg vi tar?
Du har aldrig funderat p om det finns alternativa lsningar fr att mnniskan ska kunna leva i harmoni med varandra? Som jag skrev uppstr alla konflikter s fort ngon anser sig ha rtt att bestmma ver andra. Oavsett om det r en ordningsvakt du gett en pistol eller om det handlar om att en stat/polis ska bestmma ver dig.
S du fr tnka om och som sagt ta till dig lite information. Du kan alltid lsa lite p Mensas hemsida ifall de tillhr samhllets lgre intelligenspool eller inte. Mjligt att jag helt har missuppfattat det dr...
Vad jag vet s finns det en del afrikanska lnder och ven arabiska som har ledare men det verkar ju inte fungera s bra med ledare. Mjligen verlever ledaren, men i min vrld r alla mnniskor och inte bara ledarna.