2013-02-28, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukz0r
Tycker han lter precis som Jimmie kesson, s han lr ju vara frn Blekinge med omnejd.

Yes! Det r drfr det knns s bekant, tack!

Whats up med tunnelbane-poliserna och deras gamla gummiklubbor? Det var ju inget derby i kvllens avsnitt direkt. Varfr inte ha p sig teleskop?
Citera
2013-02-28, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Whats up med tunnelbane-poliserna och deras gamla gummiklubbor? Det var ju inget derby i kvllens avsnitt direkt. Varfr inte ha p sig teleskop?

Antingen saknar de utbildning p den nya batongen. Vilket inte knns srskilt troligt.

Eller s gillar dom den gamla bara. Den r r stabil och bra och rtt skrckinjagande.
Citera
2013-02-28, 02:30
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ok, tack! S G4S och SBT d med andra ord? Thats it?

Har Securitas frskt vinna denna kund eller r dom fr dyra?

r vl G4S p sydsidan, SBT p norrsidan och s var det dr Nordisk i City.
Dvs. tre olika regioner, nu vet jag inte vem som r i City efter de dr Nordisk konstiga affrer.
Citera
2013-02-28, 02:55
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Festligt, man lgger actionmusik och trissar upp frvntningarna s fort vakterna gr en liten sprngmarsch p ngra meter, sedan slutar det med i 99 % av fallen att dom kommer frsent och brken r ver, ochs vergr det till sentimental harpa musik istllet, det brjar bli trttsamt!

Vakterna r vldigt pedagogiska nr dom ska prata till folket, vore jag ordningsvakt hade jag mtt idioti och frolmpning med ironi och raljans med ett leende s att man r ursktad, jag tror att man kan f folk att lugna ner sig genom att anvnda avvpnande humor mot folk som brusat upp snarare.

Hur mycket utomeuropeiska invandrare kan man fylla upp en tunnelbana med? jag r oroad fr Stockholm...r det hr en skildring av stadsbilden ven ovan jord?.

r det strm i skenorna p tunnelbanespret?.

Ha ha vad komiskt det ska bli att hra SMR brla om sin bruna revolution utan pardon nsta vecka!.

Mina vnner som jobbade med snt hr brukade skoja ordentligt med folk.
Mnga roliga stories.

Kryllar av negrer i Stockholm sedan ett par r tillbaka, vet inte vad som hnde, misstnker att det var Sabuni som bjd i slkten eller s? ven p markytan.
Kvllar, ntter och nr det r soligt ute s kan det bli s att negerbomberexploderar.

Vissa av frorterna r ju rena rama negerlnderna numera, t.ex. Rinkeby, Akalla och andra stllen.

Som dr p Mariatorget i senaste avsnittet, ett stort negerslagsml. I stort sett varje avsnitt har ju varit olika tossiga negrer som hrjat runt. Riktigt dligt att de inte massarresterade negrerna finns ju videofilm p vad som hnder, buntband ger eller om man vill vara lite old school s finns ju alltid kedjor

S det r SMR i maskopi med Reinfeldt-Sabuni som frskt sig p en brun revolution?

Noterade att ngon frn vrt Drogforum var med i senaste avsnittet ocks.
"bara om ni har teeeveee" och han blev torterad... Fr se om han kommer in i trden och hejar?
Citera
2013-02-28, 13:34
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Lust utveckla om 700+ V likstrmen r farlig?
Om du tar i skenan s skjuts du bakt. S ja den r ganska farlig
Citera
2013-02-28, 18:14
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittbehov
Man ser ju klart och tydligt att ordningsvakterna njuter av att anvnda vervld, har sjlv blivit phoppad av dom utan att ha gjort ngot. Fega misslyckade poliser r vad dom r!

Konstigt d att alla i programmet ocks hvdar att de inte "gjort nt" s fort de blir omhndertagna. Trots att det str klart fr de flesta av tittarna att de beter sig som ntter eller frstr..
Citera
2013-02-28, 22:17
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
r vl G4S p sydsidan, SBT p norrsidan och s var det dr Nordisk i City.
Dvs. tre olika regioner, nu vet jag inte vem som r i City efter de dr Nordisk konstiga affrer.

Stmde d serien spelades in. Har hnt mycket sen dess, nu r det Rapid och CSG som delar p de tre omrdena. Hur uppdelningen ser ut har jag ingen aning om.

Noterbart r att man inte fljt en enda ordningsvakt frn SBT under dessa tv ssonger av tunnelbanan. Vi har allts snuvats p alla godsaker som frsigr i tunnelbanan i omrde Norr..
Citera
2013-02-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Stmde d serien spelades in. Har hnt mycket sen dess, nu r det Rapid och CSG som delar p de tre omrdena. Hur uppdelningen ser ut har jag ingen aning om.

Noterbart r att man inte fljt en enda ordningsvakt frn SBT under dessa tv ssonger av tunnelbanan. Vi har allts snuvats p alla godsaker som frsigr i tunnelbanan i omrde Norr..

Det har du fan rtt i. r vl nn gng man sett lite frn Solna och nt fotbollsderby men thats it va?

Hnder nog en hel del kul p de nordvstra stationerna som vi nu missar

Kanske SBT-vakterna eller deras chefer inte vill vara med p televisionen?
Citera
2013-03-01, 03:42
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe

S det r Rapid och CSG enbart, s antagligen har ena norr och den andra sder och de delar p city? Knns iaf som det mest logiska, nr jag tnker efter s sg jag en CSG bil st parkerad vid Centralen nyligen.

Konstigt att de bolagen fick detta, knns inte s serist, speciellt inte Rapid, men det r vl som vanligt Money Talks.

Av de jag pratat med som har koll p norrsidan s verkar det hnda en del tunga grejer som inte ens syns i massmedia och vi vet ju att SL censurerar de vrsta grejerna som hnder vilket gr det hela lite missvisande om vad som egentligen hnder bara fr att ngon blir skrmd? Snd programmet senare jag vill se allt de filmer eller s fr de slppa en bluray med "Tunnelbanan - Too hot for TV"

Fast i frsta ssongen vill jag minnas att man fljde ngra frn Lugna Gatan nr de var ngonstans p norrsidan nr de brjade kasta sten p de?
Citera
2013-03-02, 12:14
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Jag har sjlv aldrig frsatt mig i en sits dr jag har ftt problem med dem men har sett hur dem beter sig flertalet gnger. Bara fr ett par dagar sedan s sg jag 2 st vktare slpa ut en man frn Gullmarsplan T-bana.

Och du har frsts sett alla hndelser frn brjan till slut?

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenSvamp
Ingen aning fr jag stod ute och rkte men helt pltsligt s ppnades drrarna och ordningsvakter kom slpandes p en gubbe som vgrade g s "hela" hans underkropp slpades i marken.

Men d s, mannen var sannolikt fr pverkad fr att g sjlv och d fanns det inte s mycket val.
Citera
2013-03-02, 12:26
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesTrombley
Sen OV som gick ner fr att prata med snorungarna i lvsj, hur mesig var inte han? Ltsasgangstern str och sger att OV inte hr hemma dr, det r snorungarnas omrde och att OV inte fr ta ett steg lngre bussomrdet - och OV bara str och tar emot det som en vagina. Kuka upp dig karljvel.

Varfr ta en konflikt helt i ondan? Jag tycker han gjorde rtt som ignorerade det de sa i stllet. Det r trots allt det bsta man kan gra, ta inget personligt och lt det bara rinna av. Som OV, vktare eller liknande s r det inte du som ska hja nivn p "konflikttrappan" och d r det bara att totalt skita i vad ltsasgangstrarna sger.

Citat:
Ursprungligen postat av Gideon-Sture
Hajar att det kan uppst vissa hotfulla situationer. Men det knns som dom e ondigt mnga vktare i vissa situationer... vafan tre vktare som alla e dubbelt s stora behvs tydligen fr att snka en liten spd somalier(?)

Har du prvat att hantera en mnniska som inte vill bli hanterad? Kan sga att det inte r som p film..
Sedan s r det inte s att det ska vara "rttvist", ordningsvakterna ser till att vara tillrckligt mnga fr att lsa uppgiften p ett skert stt. Det r deras jobb att hlla ordning och komma hem hela och hllna efter passet, inte ska en "fair fight".

Citat:
Ursprungligen postat av Gideon-Sture
Har den dr skinnskallen som sitter i vxeln smink p sig? Vem fan anvnder det som inte e bg/tjej?

Han ska ju sitta med ansiktet i nrbild i TV, klart det ser bttre ut med lite smink om mjligt.
Citera
2013-03-02, 12:31
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Hnder nog en hel del kul p de nordvstra stationerna som vi nu missar

Ja. Finns mycket drgg utt Hsselbyhllet och sen har vi ju ven betongfrorterna i nordvst och jag tror tyvrr inte det blivit lugnare p senare r..

Citat:
Kanske SBT-vakterna eller deras chefer inte vill vara med p televisionen?

Skerligen, tittar du p de program som gtt s har SBT-vakterna varit blurrade nr de varit med (bla i ett av de strre brken som visades).

Ska bli intressant att se hur nsta ssong blir, CSG r ju redan med p ett hrn i serien s de r skert inte helt frmmande fr att stlla upp men Rapid r ju s klart ett oknt kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in