Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-16, 18:42
Medlem
pellepoliss avatar
Angende han som pekar finger...

Vakten sger ju i programmet att han fick syn p mannen nr han passerade sprrarna, eftersom han var berusad tnkte vakten kolla in om han var tillrckligt nykter fr att f tilltrde till tunnelbanan. Det verkar som om att han tyckte han var p rtt sida grnsen - nda tills han pekade finger.

Jag r bjd att hlla med, helt okej att folk r ngot berusade, s lnge de kan bete sig som folk. Berusning och dlig attityd r sllan en bra kombination och det r lika bra att "mota Olle i grind" och ta hand om en sdan person innan han/hon hunnit stlla till med ngot. I det hr fallet ville vakten prata med killen fr att bilda sig en uppfattning om hur han var.

Nr han sedan ska snacka med killen brjar han krngla och brka och blir drfr omhndertagen.
Fingret var allts en del av helheten.

Folk r s snabba p att kritisera vakternas ageranden att de inte hinner tnka. Det r som vanligt och det r inte konstigt att "frst sig pare" som egentligen inte vet s mycket frsker instruera vakter och poliser hur de ska skta sitt jobb. Man tnker ju att de ngon gng ska frst, men tyvrr verkar det som att det hela tiden kommer nya generationer och tar ver den hr funktionen nr de andra blir ldre och visare.
Citera
2012-02-16, 21:00
Medlem
OV gjorde i vanlig ordning fel ingripande. Han var vl pvg hem och var full? Hurvida han r pundare har jag ingen anning om men herregud s aggresiva vktarna r i tunnelbannan, har sjlv rkat ut fr dom och dom r brutala, verkar tro att dom r nn form av gud. Det finns ju en anledning till att alla hatar OV och CSG.
Citera
2012-02-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalas84
OV gjorde i vanlig ordning fel ingripande. Han var vl pvg hem och var full? Hurvida han r pundare har jag ingen anning om men herregud s aggresiva vktarna r i tunnelbannan, har sjlv rkat ut fr dom och dom r brutala, verkar tro att dom r nn form av gud. Det finns ju en anledning till att alla hatar OV och CSG.

Tycker dom verkar sympatiska. Hur dom sen str ut med alla dryga as som vljer att bruka kollektivtrafiken r en helt annan femma..
Citera
2012-02-16, 22:06
Medlem
Aviarts avatar
Haha! Hon bruden, Ankan eller vad fan hon heter, vad r det fr maskot? Nr hennes manliga kollega springer ifatt en kille s r hon trehundra meter bakom och flsar. Ska man vara kvinnlig polis/vakt eller ngon form av sdant yrke s ska man fan vara trnad utver det vanliga fr att kunna hlla jmna steg med sina manliga kollegor.
Citera
2012-02-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Tycker dom verkar sympatiska. Hur dom sen str ut med alla dryga as som vljer att bruka kollektivtrafiken r en helt annan femma..

Dryga as? Har sjlv rkat ut fr dom nr jag varit pvg hem frn krog/hemmafest med min tjej. Vktare r dom strsta vldsverkarna i stockholm. Varfr visar dom inte hela videon i aktuella fall?
Citera
2012-02-16, 22:15
Medlem
Citat:
Dryga as? Har sjlv rkat ut fr dom nr jag varit pvg hem frn krog/hemmafest med min tjej. Vktare r dom strsta vldsverkarna i stockholm. Varfr visar dom inte hela videon i aktuella fall?

Och du var p vg hem frn krogen med din brutta..du var skert en svrmorsdrm och skulle inte alls spela allan fr att impa p din tjej i hopp om att f ligga p hlet nr ni kommit hem? Nr...
Citera
2012-02-16, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Och du var p vg hem frn krogen med din brutta..du var skert en svrmorsdrm och skulle inte alls spela allan fr att impa p din tjej i hopp om att f ligga p hlet nr ni kommit hem? Nr...

jod jag ville bara impa p min tjej den gngen din jvla mupp. En vacker dag vxer du upp och inser att Sverige inte r ett paradis.
Citera
2012-02-16, 23:10
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:

Jahaa, man borde bara skitit i honom frsts. Visst, han var ett grnsfall men visade fortfarande tydliga tecken p att inte kunna hantera spriten utan att bli aggressiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Haha! Hon bruden, Ankan eller vad fan hon heter, vad r det fr maskot? Nr hennes manliga kollega springer ifatt en kille s r hon trehundra meter bakom och flsar. Ska man vara kvinnlig polis/vakt eller ngon form av sdant yrke s ska man fan vara trnad utver det vanliga fr att kunna hlla jmna steg med sina manliga kollegor.

Finns ju mnga manliga poliser/OV/vktare som inte kan springa ens 100 meter utan att f blodsmak

Citat:

Jag fattar inte det hr. Jag har kt tunnelbana packad mngder med gnger och aldrig haft problem med OV verhuvudtaget. Med den logik som vissa hr brukar borde jag ju ha ftt sp helt oprovocerat regelbundet av de onda vakterna, men jag har inte ens hrt talas om att ngon av mina vnner rkat ut fr det. nd ska det allts hnda hela tiden.

Nu r jag fullt medveten om att bde ABAB och piketpolisen gjorde bde det ena och det andra p ttiotalet, men verksamheten har snppts upp en hel del sedan dess..
Citera
2012-02-17, 00:01
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag har en nstan kuslig fetisch fr tunnelbana. Kan sitta och studera tunnelbanentet i Moskva trots att det r en stad jag aldrig kommer rka hamna i.
Allt som har med tunnelbanan r som porr fr mig. Visst hade de varit mer intressant om de handlade om Berlin eller kanske New York, eller varfr inte Paris ellet London?

Men Stockholm r bttre n ingenting sklart!
Och jag mste erknna att man fr lite mer respekt fr ordningsvakterna nr man fr se den fina sidan av de som de gr.
Citera
2012-02-17, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Dom mste ha redigerat detta i efterhand fr bde jag och frugan r helt 100 p att han skrek "polis! stanna!"

Han skrek "Ordningsvakt, stanna!" tv gnger.

Skitbra serie! Synd att man inte fr se nr de anvnder batongen.

I avsnitt 3 s ser man en skallig polisman som jag knner igen frn ett YouTube klipp.

Hr r klippet: http://youtu.be/e7NuElKnzho?t=5m6s

Liknar i alla fall honom som man ser i avsnitt 3.
Citera
2012-02-17, 08:05
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peteq
Skitbra serie! Synd att man inte fr se nr de anvnder batongen.

Kan ju finnas en anledning till det, som att de nstan aldrig har anvndning fr den..
Citera
2012-02-17, 12:18
Medlem
hehejadus avatar
Tycker det r ljligt med alla nissar hr som pstr att man inte ska ta skit frn dom som pekar finger.. r ni serist dumma i huvudet? Om man som OV blir provocerad av att ngon ger fingret t en borde man byta jobb. "Man ska inte behva ta skit p sitt jobb" sger ni, om man jobbar som OV, vktare eller polis s r det verkligen garanterat att det r ngon som inte kommer uppskatta vad ni gr. Att bli uppretad av sm saker som att f fingret r ett tecken p att man r svag och har dligt sjlvfrtroende. Fr att g lite offtopic s mste jag bertta att det r komiskt att folk i denna tidsperiod blir upprrda av att ngon visar sitt finger. Ni beter er som blattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in