Citat:
Ursprungligen postat av
priz
Som en vakt som blivit polis kan jag intyga att detta stmmer 100%. Det r jvligt synd ocks eftersom straffen fr att misshandla en vakt r samma som en polis.. folk r otroligt dumma i huvudet och fattar inte vad som r bst fr dem sjlva. Men nr folk r fulla har all intelligens frsvunnit. Tyvrr s har jag mrkt att det blir mer och mer idioti mot poliser ocks
Har du reflekterat ver varfr folk blir arga?
Jag tror det r mnga anledningar men en stor anledning r helt klart att ingen vill bli behandlad som en kriminell av mnniskor som tror sig veta bttre.
Som stoppar mnniskor pvg hem frn krogen frn ka tunnelbana lite som de knner, eller att man blir avkastad frn tget om man somnat, eller fysiskt hotad frn flera biffiga ordningsvakter som ska kolla biljett och ja, alla liknande saker, frn privata wannabe-poliser som arbetar t vinstdrivande fretag.
Sklart gr de ven bra grejer i tunnelbanan, men att det finns ett
visst hat mot den hr typen tycker jag r sunt.
Citat:
Ursprungligen postat av
priz
gnger jag hmtat ngon som en vktare gripit (ofta snattare) har de ibland suttit och i det nrmaste verbalt misshandlat vakten nr vi kommer blir dom tysta som en mus.. ljligt. Brukar alltid frga vakten om killen de gripit visat respekt fr denne eller inte.
Frgar du av nyfikenhet eller r blir det skillnad fr den gripne om han kaxat mot vktaren eller varit tyst och ordentlig?
Citat:
Ursprungligen postat av
priz
kan tycka det r jvligt bra med serier som tunnelbanan s folk fr reda p att t ex ordningsvakter har ganska ordentliga befogenheter speciellt i tunnelbanan och jrnvgen
Tror inte de vinner ett dugg p "lra upp" folk om hur mycket makt de har faktiskt.
Tror de stller upp i Tunnelbanan i frsk att vinna ngon slags frstelse ver vktarnas arbete och ven en viss sympati d ven bra saker visas och inte bara maktmissbruk.