2014-02-07, 09:59
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Intressant nr Mickan r p vg till Hallonbergen och kr i 140 km/h. Man behver tydligen inte bry sig om hastighetsgrnser nr man r ordningsvakt. Har hon fr vrigt gjort ngon som helst nytta under de avsnitt som varit hittills? Tycker mest att hon kommer till "brottsplatsen" nr allt redan r ver. Sedan gr hon runt och tittar lite och sen r det klart.

Det vore ven intressant att veta hur mnga tusenlappar hndelsen vid stermalmstorg kostade. terigen en hndelse som vakterna hade strst del i att skapa. Ge gubbfan en varning och lt honom ka vidare. Istllet ska man stlla till med en stor scen och tillkalla polisen. Det hade kunnat sktas mycket snyggare av OV.

Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
ven om somalier r verrepresenterade numer s har vi ven vstafrikaner hr. "nba" och "nfl" r inga lnder, det r proffsligor i tv olika idrotter. Tycker du att vi borde ha amerikanska elitidrottare som brkar i vr tunnelbana? Den korrekta pluralformen av ordet neger r negrer. Det korrekta sttet att starta en mening r med stor bokstav.

Lite skmmigt hur mnga hyllar den dr Mickan trots att hon inte tycks gra ngon som helst nytta. Rcker det verkligen med ett frdelaktigt yttre fr att lura er stackare?

Att Mickan inte ser ut att gra s mycket kan ju bero p att hon r arbetsledare. Det betyder att hennes uppgift r att skaffa verblick ver situationen och drefter "leda och frdela", f dit mer resurser om det behvs, ha koll p om det eventuellt finns skadade, gripna osv, prata med polisen osv. Av det vi sett verkar hon inte rdd fr att ta tag i "grovjobbet" sjlv men det r inte hennes huvuduppgift att g in och dra i folk.

Med tanke p hur tomt och de det brukar vara p motorvgarna vid den tiden frstr jag varfr det gick fort. Inte lagligt men sannolikt ngot de flesta skulle gra i samma situation. Fr kom inte och sg att alla hr kr prick 90 p en de 90-vg klockan 3 en ljus sommarnatt med kruttorrt underlag?
Citera
2014-02-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Som en vakt som blivit polis kan jag intyga att detta stmmer 100%. Det r jvligt synd ocks eftersom straffen fr att misshandla en vakt r samma som en polis.. folk r otroligt dumma i huvudet och fattar inte vad som r bst fr dem sjlva. Men nr folk r fulla har all intelligens frsvunnit. Tyvrr s har jag mrkt att det blir mer och mer idioti mot poliser ocks.
.

Det r inte helt omjligt att det har ett samband med den sk fria uppfostran. Det finns ingen respekt lngre fr vuxna, frldrar, lrare, polis etc

Nu visas inte allting i Tunnelbanan. Sjlvklart r det folk som r berusade och sover som inte blir utkastade. Det r inte s bra tv nr de inte ingriper mot ngot.

Regler r till fr att fljas och sjlvklart kan OV inte bara lta det vara nr de vl konfronterat ngon som vgrar lyssna p dem.
Citera
2014-02-07, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Det r inte helt omjligt att det har ett samband med den sk fria uppfostran. Det finns ingen respekt lngre fr vuxna, frldrar, lrare, polis etc

Nu visas inte allting i Tunnelbanan. Sjlvklart r det folk som r berusade och sover som inte blir utkastade. Det r inte s bra tv nr de inte ingriper mot ngot.

Regler r till fr att fljas och sjlvklart kan OV inte bara lta det vara nr de vl konfronterat ngon som vgrar lyssna p dem.

Japp det r vldigt terkommande bland dagens unga att gnlla om sina rttigheter i dessa samband.
Du har fortfarande ingen rtt att pissa och slss p stan!
Citera
2014-02-07, 23:05
Medlem
Fr man frga vad det var fr lngdkrav och andra fysiska krav p den "gamla goda tiden" fr t-bane OV? Vore intressant att veta.

Fjantigt att gnlla som en flicka ver vakterna om dem kr fr fort. Som ngon redan ppekat: mitt i natten, torrt och fint, inga andra bilister ute. Jag hade legat i 170 knyck, hade knts som 90 km/h.
Citera
2014-02-08, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Tydligen s har SL ndrat policy och tillter att man antastas av tiggare och musicerande tiggare.
Framgr i den hr trden:
(FB) Invandrare som tigger (samlingstrd) /Mod

Riktigt underligt beteende av SL men SL r allmnt dumma i huvudet.
SL tillter ven striga invandrade ungdomsgng hnga p sina stationer osv.

"SL" tillter det eftersom det inte r frbjudet i lag, och drfr finns ingen mjlighet att agera mot deras blotta existens.
Dremot blir de ju i princip omgende ordningsstrande, eftersom de r socialt handikappade varenda en.
Citera
2014-02-08, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walk
"SL" tillter det eftersom det inte r frbjudet i lag, och drfr finns ingen mjlighet att agera mot deras blotta existens.
Dremot blir de ju i princip omgende ordningsstrande, eftersom de r socialt handikappade varenda en.

Men r det vanligt att tiggare betalar fr sig?
Citera
2014-02-08, 11:07
Citat:
Men r det vanligt att tiggare betalar fr sig?

Du kan i dagens Sverige inte anta att ngon inte betalar fr sig bara fr att denne r en x eller gr y.
Citera
2014-02-08, 11:25
Medlem
Enzymes avatar
Citat:

Precis s r det! D jag tidigare jobbat som lrare kan jag intyga att det nu fr tiden r s att lraren inte bestmmer i klassrummet. Sjlvklart visas detta beteende ven mot Polisen.
Sg ett ingripande fr ett tag sedan av en berusad och strig person och vad som frvnade mig var killens kompisars attityd. De stod och filmade hela skiten och hvdade att de nu hade bevis p vervld och att snutarna skulle ka dit som fan. Nr de frskte avvisa de strande s hvdade de att de minsann visst har rtt att av dr. De ifrgasatte i princip allt som poliserna sa och var vldigt otrevliga och hotfulla. Fy fan vad jag strde mig p idioterna!
Citera
2014-02-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Precis s r det! D jag tidigare jobbat som lrare kan jag intyga att det nu fr tiden r s att lraren inte bestmmer i klassrummet. Sjlvklart visas detta beteende ven mot Polisen.
Sg ett ingripande fr ett tag sedan av en berusad och strig person och vad som frvnade mig var killens kompisars attityd. De stod och filmade hela skiten och hvdade att de nu hade bevis p vervld och att snutarna skulle ka dit som fan. Nr de frskte avvisa de strande s hvdade de att de minsann visst har rtt att av dr. De ifrgasatte i princip allt som poliserna sa och var vldigt otrevliga och hotfulla. Fy fan vad jag strde mig p idioterna!

En klassiker, i dagens Sverige r allt vld frn vakter/polis vervld. Den stackare som blir utsatt r ALLTID oskyldig och alla fyllskallar blir automatiskt medborgarrttsaktivister. Fr man det dessutom p film s r det ju klappat och klart, det r bara att lmna in uniformen och frbereda sig p livstidsstraff...

Skmt sido s r det helt ok att folk stannar till och kollar s att det gr rtt till. Men hll d avstnd och brja inte lgg dig i. r det s att det r uppenbart (vid en nykter granskning) att det verkligen handlar om vervld s r det bara att pallra sig till nrmsta polisstation och anmla...
Citera
2014-02-09, 00:32
Medlem
Antevantes avatar
Hahahaha! En kta flashbackare dk upp och filmade den fulla kvinnan.."Jag filmar vervld"
Citera
2014-02-09, 19:40
Medlem
Fr nt avsnitt sen handlade det om en kille som pstod att han gtt vilse inne i systemet och promenerat frn Ropsten till T-centralen, det r en bra bit p snt underlag. Hur skumt var inte det?
Citera
2014-02-10, 04:40
Bannlyst
Fler n jag som reagerade p vad de gjorde av den sovande mannen p tget?
Kallade dit flera trupper och gjorde vrldens strsta grej av det. "verfallslarm".. plz nigga.
Fy fan... ilskan inom mig brjade koka. Lt gubbjvel bara ka hem fr helvete...
Snacka om att inte kunna bedma en situation.

Frvrigt, fler som hatar danne? Riktigt vidrig lirare
Senast redigerad av Teru 2014-02-10 kl. 04:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in