Flashback bygger pepparkakshus!
2014-01-08, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cliffak
Ja det var just Osmo Vallo jag tnkte p.

Ngot sdant hnde, vad jag sg, inte i T-centralenbataljen. Tror faktiskt bde polis och OV passar sig noga fr det numera. Att man ligger ner bojad sker p rutin.

Man pressar knt i ruggen och ju mer den gripne pratar eller skriker s tms lungorna p luft och till slut kvvs man.
Senast redigerad av Attributt 2014-01-08 kl. 21:59.
Citera
2014-01-08, 21:58
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Sant. Fast som skyddsvakt gller befogenheterna s klart bara brott mot skyddslagen.

Det tycks stmma. Under min utbildning fick vi dremot veta att vi hade polismans befogenhet oavsett brott s lnge det var inom eller p flykt frn skyddsobjektet.
Citera
2014-01-08, 22:00
Medlem
Vicious_s avatar
De gr ett kanonjobb. Om jag skulle vara en OV och behva mta folk som idioten med gglossningsbruden, skulle jag garanterat sl bde tre och fyra gnger mer n ndvndigt med batongen.

Imponerad av den lilla OV-tjejen som klarade den situationen bra utan hjlp av sin kollega!
Citera
2014-01-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapppe3
Var p plats och med i programmet idag och jag kan bara sga att det r sjukt vinklat till vktarnas frdel. Det som utlste brket var att vktarna nekade oss intrde till tunnelbanan trots uppvisanden av busskort och ett lugnt bemtande, dom brjar sedan putta p en av mina vnner varp han knuffar tillbaka och efter det gick dom ls och plockade in 6 stycken av oss utan anledning. Vktarna slog ven oskyldiga som inte var av vrat sllskap som sa t vktarna att det dom gjorde var fel.

Edit. Vi pratade med titan som r produktionsbolaget och ett villkor som har frn vakterna fr att f filma r att dom ska redigera och klippa filmen inom 2 dagar och sen radera originalfilmen, kam vl bevisa att ven vktarna vet att dom gr fel.

Hur kommer det sig att ni blev nekade intrde trots att ni hade busskort och hade ett bra bemtande mot vakterna? Det knns som att du utelmnar ngot, eller rtt mycket.
Citera
2014-01-08, 22:04
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Kvinnliga ordningsvakter kan allts inte brotta ner hoten dom mts utav...

Varfr r det hr yrket s jvla kvinnodominerat, frdelar?..mjuka diplomatiska & resonerande..r det adekvat brottsbekmpning?.

Man kan ju tycka att det borde vara krav att ett par bestr av en kille och tjej som vrst.

Fretagsledningarna tror att det fungerar s men tredje vrlden mnniskor blir snarare eggade och triggade av kvinnliga ordningsvakter och poliser.

Politiskt korrekta fretagsledningar som verallt annars i samhllet anser att det ska vara s hr, kvinnliga ordningsvakter, 75% av de r helt vrdelsa, 25% funkar, r min hgst personliga iakttagelse, s en av fyra.
Citera
2014-01-08, 22:05
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.Carrera
Hur kommer det sig att ni blev nekade intrde trots att ni hade busskort och hade ett bra bemtande mot vakterna? Det knns som att du utelmnar ngot, eller rtt mycket.

Som sagt s finns det s mycket kameror och folk i den dr biljetthallen att det borde vara rtt ltt att ta reda p vad som hnde. Polisen plockade skert in filmerna direkt.
Citera
2014-01-08, 22:08
Medlem
Citat:
Som sagt s finns det s mycket kameror och folk i den dr biljetthallen att det borde vara rtt ltt att ta reda p vad som hnde. Polisen plockade skert in filmerna direkt.

Polisen tog inte in ngra vervakningsfilmer fr ven dom raderas 3 dagar efter. Anledningen till att vakterna gick fram till oss fr frsta brjan var fr att en av oss fimpade sin cigg 2 meter in, efter det fik vi inte ka tunnelbana.
Citera
2014-01-08, 22:09
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
jvla fitta till kollega den dr rdhriga hxan som inte ingrep o skyddade sin kollega utan backade hela tiden.

Varfr vlja vaktyrket om du r strykrdd? Den unga tjejen gjorde hela jobbet...

Hon r verkligen helt fel person p helt fel plats, men det mrktes ju redan frra ssongen nr hon dk upp i serien.

Noterar ven att snickare verkar triggas igng av kvinnliga ordningsvakter, verkar inte vara ngon speciellt bra id att ha kvinnliga ordningsvakter.
Citera
2014-01-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Du som r en liten gullunge av grad... Kan du frklara statistiken gllande OV som flls fr dopningsbrott?

Att du ker kollektivt dagligen sger inte ett piss om dina erfarenheter, d ditt dagliga resande knappast lr ske under kvllar och helger... Men jag r inte den som r den... Hoppas verkligen att du en dag fr uppleva OV:s verkliga jag, kanske efter en firmafest. Nu tror du att du r immun frn deras vld, jvlar var du kommer tnka om.

Vad har doping med ordningsvakter att gra? Man blir inte aggressiv om man tar doping om det r det du frsker ppeka.
Citera
2014-01-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapppe3
Polisen tog inte in ngra vervakningsfilmer fr ven dom raderas 3 dagar efter. Anledningen till att vakterna gick fram till oss fr frsta brjan var fr att en av oss fimpade sin cigg 2 meter in, efter det fik vi inte ka tunnelbana.

Frst var ni helt oskyldiga och sedan var det ngon som fimpade sin cigg

Vad hnde sedan?

Ngon som brjade tjafsa emot nr ni inte var vlkomna lngre?
Citera
2014-01-08, 22:39
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pEddobear
Ang. vakten som krde som han gjorde s fr dom kra s beroende p brottet som begs.

Sen ang. fjanten som stod vid tget innan reklampausen, strsta fjanten jag ngonsin lyssnat p faktiskt.

Frsta som hnde

Det var t.o.m. 2 negergrip, de dr luffarna p Centralen s ser man att en neger blir satt i handfngsel.
S bra start p ssongen, 2 negergrip redan i frsta avsnittet.

Verkade dock dligt med negergrip i nsta avsnitt
Citera
2014-01-08, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Frst var ni helt oskyldiga och sedan var det ngon som fimpade sin cigg

Vad hnde sedan?

Ngon som brjade tjafsa emot nr ni inte var vlkomna lngre?

Det r vl sjlvklart att vi sa att vi borde f ka, och om dom bara hade slppt det dr hade det inte blivit ngot mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in