Flashback bygger pepparkakshus!
2014-01-08, 20:23
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitman
r det lagligt att kra som han gjorde? Blev riktigt irriterad nr han krde mot rtt och forcera sig fram som om han vore Polis!

Frstr att det handlar om ett kidnappat barn(kommer skert visa sig va mindre allvarligt n man trodde) men vad fan.

Tnkte exakt detsamma. Om jag frstr det rtt utifrn polisens hemsida och wikipedia har de rtt att omhnderta berusade personer och ven utva visst vld. Men att kra som en dre hittar jag inget om.
Citera
2014-01-08, 20:24
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitman
r det lagligt att kra som han gjorde? Blev riktigt irriterad nr han krde mot rtt och forcera sig fram som om han vore Polis!

Frstr att det handlar om ett kidnappat barn(kommer skert visa sig va mindre allvarligt n man trodde) men vad fan.

Nej jag tvivlar p att han har rtt att kra p det sttet men det var frmodligen av underordnad betydelse d han hade brttom till stationen, andra fr rtta mig om jag har fel.
Citera
2014-01-08, 20:31
Medlem
Ang. vakten som krde som han gjorde s fr dom kra s beroende p brottet som begs.

Sen ang. fjanten som stod vid tget innan reklampausen, strsta fjanten jag ngonsin lyssnat p faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Idag brjar Tunnelbanan igen klockan 20:00.

Hoppas det blir fler negergrip, de r oftast de roligaste nr de brjar gasta "Rayciss rayciss".
Hoppas ven att de brjar visa grvre grejer, hnder ju mycket mer hrda saker i Tunnelbanan n vad som visas i programmet och som inte heller skrivs om i massmedia. SL r s mesiga.

Frsta som hnde
Citera
2014-01-08, 20:33
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.Carrera
Jag r normalt sett inte srskilt kritisk mot lagens mn i alla dess former, men det knns sdr nr man redan efter frsta kvarten av den nya ssongen sett ett par tvivelaktiga insatser. Att ta med ngon till ett griprum p ren misstanke fr att vl dr genomfra visitering knns inte alls korrekt

OV har ju polismans befogenheter inom omrdet dr deras frordnande gller. Jag tror alternativen r betydligt smre.

Citat:
Ursprungligen postat av v50
Nej jag tvivlar p att han har rtt att kra p det sttet men det var frmodligen av underordnad betydelse d han hade brttom till stationen, andra fr rtta mig om jag har fel.

Knns som att det var kontraproduktivt att stoppa in alkols i bilarna.
Citera
2014-01-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pEddobear
Ang. vakten som krde som han gjorde s fr dom kra s beroende p brottet som begs.

Nja. Svrt att hvda nd i det fallet.
Citera
2014-01-08, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cliffak
OV har ju polismans befogenheter inom omrdet dr deras frordnande gller.

Nej.

http://polisen.se/Lagar-och-regler/O.../Befogenheter/
Citera
2014-01-08, 20:38
Bannlyst
Vill veta mer om hndelsen om barnet ju vafa-an!
Citera
2014-01-08, 20:38
Moderator
v50s avatar
Citat:
OV har ju polismans befogenheter inom omrdet dr deras frordnande gller. Jag tror alternativen r betydligt smre.

Knns som att det var kontraproduktivt att stoppa in alkols i bilarna.

Ja han var mttligt frustrerad ver att tvingas blsa innan han kunde kra ivg.

Fast verlag r det skert en bra sak att ha fr att frhindra att ngon av ordningsvakterna kr berusade.
Citera
2014-01-08, 20:39
Bannlyst
Hahahahah " Jag Vill Knulla Med Min Karl, Fr Jag Det Inte, Jag Har gglossning Vi Ska Ha Barn Tillsammans. Fattar Ni Inte Vi Ska Knulla"
Citera
2014-01-08, 20:40
Medlem
Herr Bkbergs avatar
Kvinnliga ordningsvakter kan allts inte brotta ner hoten dom mts utav...

Varfr r det hr yrket s jvla kvinnodominerat, frdelar?..mjuka diplomatiska & resonerande..r det adekvat brottsbekmpning?.

Man kan ju tycka att det borde vara krav att ett par bestr av en kille och tjej som vrst.
Senast redigerad av Herr Bkberg 2014-01-08 kl. 20:43.
Citera
2014-01-08, 20:40
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatsfetch
Hahahahah " Jag Vill Knulla Med Min Karl, Fr Jag Det Inte, Jag Har gglossning Vi Ska Ha Barn Tillsammans. Fattar Ni Inte Vi Ska Knulla"

Macke 2.0..
Citera
2014-01-08, 20:41
Bannlyst
Citat:
Macke 2.0..

hahahha jaa! h macke<3

Ngon som vet vem bruden r o kan ge henne lite kuk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in