• 1
  • 2
2012-01-04, 21:11
Medlem
Min kompis under användarnamnet
Kod:
Apower
är inte underårig längre.

Han fyllde 18 år den 1 Januari 2012 men blev bannad i ett år i Juni.
Citera
2012-01-05, 14:38
Medlem
FrasseFloyds avatar
Vi stängde av honom i juli 2011 eftersom han då sa att han inte var 18. Först i juli 2012 kan vi veta att han är 18, så han får snällt sitta på avbytarbänken till dess. Påminn honom gärna om regel 1.07 om du talar med honom.
Citera
2012-01-05, 22:46
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Vi stängde av honom i juli 2011 eftersom han då sa att han inte var 18. Först i juli 2012 kan vi veta att han är 18, så han får snällt sitta på avbytarbänken till dess. Påminn honom gärna om regel 1.07 om du talar med honom.
Utav rent filosofiskt intresse, finns det något vis för folk att påvisa sin myndighet inför ledningen innan sådan ban löpt ut?
Citera
2012-01-07, 03:13
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Utav rent filosofiskt intresse, finns det något vis för folk att påvisa sin myndighet inför ledningen innan sådan ban löpt ut?
Jag ska inleda med att säga att jag inte vet hur många såna här ärenden forumes administratörer så hur de hanterar frågorna vet jag inte helt. Det har aldrig hänt mig att någon tagit kontakt och försökt bevisa sin myndighet.

Personligen skulle jag hänvisa samtliga fall till admin om någon kom och försökte.
Citera
2012-01-26, 07:55
Medlem
Låter lite torrt. Jaja, ni som förlorar på det antar jag.
Citera
2012-01-29, 23:28
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMcCurry
Tveksamt måste jag nog säga, tvärtom ingen större förlust. Faktiskt inte ens om man är galet intresserad av att veta hur man skruvar ihop en dator.
Citera
2012-01-30, 21:39
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Tveksamt måste jag nog säga, tvärtom ingen större förlust. Faktiskt inte ens om man är galet intresserad av att veta hur man skruvar ihop en dator.
Vi gör ingen som helst kvalitetsbedömning i såna här fall. Är man under 18 så får man stå utanför forumet tills vi har fog nog att anta att användaren uppfyller ålderskravet. Det är inte knepigare än så, faktiskt.
Citera
2012-02-02, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Vi gör ingen som helst kvalitetsbedömning i såna här fall. Är man under 18 så får man stå utanför forumet tills vi har fog nog att anta att användaren uppfyller ålderskravet. Det är inte knepigare än så, faktiskt.

Fast... han hade ju lika gärna kunnat varit 56 år men skrivit att han var 17? Eller varit 11 år och skrivit det?
Citera
2012-02-03, 15:10
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Fast... han hade ju lika gärna kunnat varit 56 år men skrivit att han var 17? Eller varit 11 år och skrivit det?
Var och en ansvarar för sitt konto och allt som skrivs ifrån det. Säger man sig då vara för ung för att vara medlem på Flashback så får vi utgå ifrån att det är sant och stänga av kontot.
Citera
2012-02-03, 15:25
Medlem
epost72s avatar
Vad jag vet så läggs det in en viss sannolikhetsbedömning.

Skriver jag att jag är 5 år så bedöms det nog mer osannolikt sett till tidigare inlägg än om man med relativt få inlägg nämner att man är 17 år, man kan då för det mesta utgå från att det är sant.

Vidare är det lite spännande att många som råkat ut för dilemmat är födda 1/1 och därmed ska anses ha tillträde precis efter årsskiftet.
Citera
2012-02-06, 16:17
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Vad jag vet så läggs det in en viss sannolikhetsbedömning.
Det är korrekt rätt. Som epost72 skriver så gör vi en sannolikhetsbedömning.
Citera
2012-02-07, 09:45
Medlem
Hur gör ni om en ny användare med få inlägg postar följande i december månad?

Citat:

Jag ska snart fylla år (fyller på nyårsdagen) och eftersom jag blir myndig tänkte jag fira lite extra... Hur firade ni er 18årsdag?

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in