• 1
  • 2
2012-01-07, 02:42
Medlem
Tja jag har kört lite BJJ, SJJ, Taekwondo och Boxning men inget riktigt seriöst, jag ska nu hitta en kampsport som är rolig att träna och utföra, helst ska man kunna tävla i det.

Snälla hjälp mig, behöver lite råd, tycker att Boxning är enformigt och Taekwondo är inte min grej, gillar både BJJ och SJJ, vill gärna ha en kampsport där jag både får greppa/kasta men även ge slag/sparkar men det ska inte vara lika grovt som mma/ufc.

Ge tips på allt ni tycker är kul
Citera
2012-01-07, 02:46
Medlem
TENTACLEHARDCOREs avatar
Sanshou?
Citera
2012-01-07, 02:46
Medlem
Jag har alltid gillat Kung Fu kombinerat med Wushu och Qi Gong.
Dessa tycker jag är väldigt underskattade!
Och oerhört roliga att träna.
Citera
2012-01-07, 02:48
Medlem
Thaiboxning
Citera
2012-01-07, 02:49
Medlem
Svenskos avatar
Muay Thai

Edit: Samma som mistern över mig.
Citera
2012-01-07, 02:54
Medlem
Såg inte sista biten, sorry.
Senast redigerad av Kallesdonken 2012-01-07 kl. 03:07.
Citera
2012-01-07, 03:59
Medlem
Zelogaths avatar
Aikido och wushu, wing-tsun verkar också kul men det kan man inte tävla i såvitt jag vet.
Dock har jag inte riktigt förstått tjusningen i att behöva tävla i kampsport, men det är ju jag..
Karate är mainstream men går utmärkt att tävla i och absolut inga fel i stilen, man behöver inte ha det mest exotiska för att vara egen och ha kul, kom ihåg det!
Citera
2012-01-07, 04:28
Medlem
Fangelsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Represent
Tja jag har kört lite BJJ, SJJ, Taekwondo och Boxning men inget riktigt seriöst, jag ska nu hitta en kampsport som är rolig att träna och utföra, helst ska man kunna tävla i det.

Snälla hjälp mig, behöver lite råd, tycker att Boxning är enformigt och Taekwondo är inte min grej, gillar både BJJ och SJJ, vill gärna ha en kampsport där jag både får greppa/kasta men även ge slag/sparkar men det ska inte vara lika grovt som mma/ufc.

Träna Mma/Shootfighting , är du duktig kan du fixa en match senare genom klubben.
Citera
2012-01-07, 14:29
Medlem
Kakuzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Represent

Jag tror du kollat lite för mycket på UFC. Du har aldrig i hela ditt liv gått på en mma träning eller hur? En mma träning är inte mer grov/brutal än bjj, thaiboxning eller boxningsträning.

MMA eller thaiboxning/bjj låter som rätt kampsport för dig.
Citera
2012-01-07, 14:39
Medlem
Sanshou är en underskattad kampsport ur nöjessynpunkt men det finns väl knappt någon tävlingsverksamhet.
Citera
2012-01-07, 16:20
Medlem
Var i stockholms området kan man träna Sanshou och Wing-tsun?
Citera
2012-01-07, 17:46
Medlem
dunderdasens avatar
Kör shootfighting då, lite "mjukare" än MMA.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in