2005-01-18, 15:40
Medlem
Baskis avatar
Hur många är det som kollar på det?!?
Första gången jag såg det tyckte jag det var super löjligt, en massa amerikanare som skriker när några svettiga 120kg biffar fjantar runt på en ring och tror dom är cool.

Men nu följer jag det varje söndag (patetiskt nog).
Tycker det är riktigt underhållade, jag tycker inte att det är särskilt cool och se när som "slår" på en annan kille och han får ont.
Utan det är greppen,namnen på biffarna och undertaker som är det roliga att se!

En gång vart jag förbannad när JBL tog undertaker, jag hoppade till i soffan och mummla fan för mig själv, sen insåg jag att jag höll på att bli en riktig freak och bytte genast kanal.

Brukar ni se det?!?
Citera
2005-01-18, 15:52
Medlem
mi:nes avatar
Det är ju bra bakfylleunderhållning. Alternativt schysst sömnpiller på söndagskvällen.
Men jag säger som jag sagt förut:
Det är hur fånigt och löjligt som helst, men dom ger verkligen publiken vad den vill ha och lyckas ju sälja hela idén något otroligt.
Citera
2005-01-18, 16:26
Awaiting Email Confirmation
det är underhållande på en jävligt låg nivå....
Citera
2005-01-18, 16:34
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admiralganja
det är underhållande på en jävligt låg nivå....

Ja precis!
Citera
2005-01-18, 16:34
Moderator
Sun Rulers avatar
Har slagit på det men efter ett par minuter har jag ledsnat...
Citera
2005-01-18, 17:23
Medlem
Darwins avatar
Det är ju ingen brottning; dom står ju bara och håller 30-minuters monologer där dom tjatar om något som heter "Taboo tuesday" hela tiden; eller också står den där långhåriga HHH och tjatar om någon typ som heter Randy Orton.

K1 på Eurosport är mycket roligare att kolla på.
Citera
2005-01-18, 17:24
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Det är ju ingen brottning; dom står ju bara och håller 30-minuters monologer där dom tjatar om något som heter "Taboo tuesday" hela tiden; eller också står den där långhåriga HHH och tjatar om någon typ som heter Randy Orton.

K1 på Eurosport är mycket roligare att kolla på.

Amen to that!
Citera
2005-01-18, 19:06
Medlem
BlitzMongos avatar
Klart man kollar wrestling, både RAW och SD!
Vet inte varför man fascineras av det men det är väl ungefär samma fenomen som dokusåpor, det är inte speciellt bra men man vill ändå se hur det kommer att gå för sin favoritkaraktär, man får alltid en favorit, även efter bara ett program.
Citera
2005-01-19, 16:27
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlitzMongo
Klart man kollar wrestling, både RAW och SD!
Vet inte varför man fascineras av det men det är väl ungefär samma fenomen som dokusåpor, det är inte speciellt bra men man vill ändå se hur det kommer att gå för sin favoritkaraktär, man får alltid en favorit, även efter bara ett program.

Japp min favorit är undertaker!
Men vad är det för skillnad mellan RAW och WWE?!?
Citera
2005-01-19, 17:43
Medlem
GreenManalishis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Japp min favorit är undertaker!
Men vad är det för skillnad mellan RAW och WWE?!?
WWE är bolaget . De är börsnoterade.
Raw och Smackdown är två varumärken i bolaget. Raw och Smackdown har varsin världsmästare. Smackdown har WWE Heavyweight Champion och Raw har
World Heavyweight Champion. Smackdown-mästerskapet har historia från 1963 när bolaget utsåg Nature Boy Buddy Rogers till sin första mästare. Raw-titeln är nyskapad men använder ett gammalt mästarbälte.
Raw och Smackdown är också namnet på respektive varumärkes viktigaste TV-program. Raw och Smackdown har också mindre viktiga TV-program inom sin verksamhet. Dessa mindre viktiga program heter t.ex Heat och Velocity men de sänds inte i Sverige.

De klassiska WWE (eller WWWF och WWF som de hette förut )mästarna
är
Buddy Rogers
Bruno Sammartino
Ivan Koloff
Pedro Morales
Stan Stasiak
Bruno Sammartino igen
Superstar Billy Graham
Bob Backlund
The Iron Sheik
Hulk Hogan

På 80-talet ändrades inriktningen och blev barnvänlig med Hulk Hogan som oslagbar superhjälte. Det var också då man blev rikstäckande och tog upp kampen mot NWA-kartellen som delade in USA i territorier där varje promotor hade ensamrätt på wrestling. Fram till 80-talet hade WWWF varit en lokal arrangör på USAs östkust.
Citera
2005-01-19, 17:48
Medlem
Baskis avatar
Har Frank "the swed" Andersson gjort nått i teve eller var det bara i vegas han gjorde sin grej!
Citera
2005-01-19, 17:54
Medlem
Daniel Ahlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Har Frank "the swed" Andersson gjort nått i teve eller var det bara i vegas han gjorde sin grej!

Frank var med i WCW (World Championship Wrestling) under 1994. Han gick lite matcher. Många sändes på tv 3 men i USA sändes bara några enstaka matcher. Frank hade en try-out för WWE (som då hetter WWF) under 1993 tror jag men annat än det så har han inte varit där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in