2012-01-08, 14:40
Medlem
Hej,

Jag är ute efter att hjälpa en riktigt god vän till mig som blir behandlad som ett svin på sitt jobb.

Bakgrund:
Hon hyr en stol på en frisersalong för 8000 kr i månaden, vilket hon enligt kontrakt skrivit och där gäller att hon får ta del av inkommande samtal samt drop-in kunder.
För ca en månad sedan kom en kund in och ville att min vän skulle fixa hennes hår istället för den invandrare som äger salongen (som tidigare alltid gjort hennes hår). Detta resulterade i att hon gick bananas och försöker plocka bort möjligheterna att jobba för min vän, hon får numer inte svara i telefon och inte ta drop-in kunder, men fortfarande ska hon betala 8000 kr för den månad som hon får stanna.

Nu löser sig det för min vän då hon kan gå till en annan salong, MEN, nu kommer det viktiga.
Vi vill sätta dit henne och förstöra så mycket vi kan.

Denna jävla invandrare vägrar ge kunder kvitton, vill dom ha det bråkar hon och säger annars att kvittomaskinen är trasig. det går hela dagar och hon jobbar på men när dagen är slut står kassarapporten ändå på 0 kr..
Jag gick in spontant en dag för att testa henne och hon klippte mig på 7 minuter tog 150 kr och öppnade inte ens kassamaskinen, när jag bad om kvitto sa hon att den vara trasig, jag ville då ha ett handskrivet, då lackade hon ur totalt..

Min vän mår förjävligt och jag vill hjälpa henne få lite upprättelse..

Finns det någon som har kontakter på skatteverket eller länsstyrelsen som kan sätta in en granskning på henne? eller är det någon som vill ha adressen på salongen för att bara göra vad som faller er in?

Samt, vad tycker ni om detta?
Invandrare har tagit över många yrken i Sverige,
Ex
Frisör och nagelgrejer
Tandläkare
taxichafförer osv..
Har ni fler exempel?
Citera
2012-01-08, 14:43
Medlem
Bränn ner skiten ba
Citera
2012-01-08, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Bränn ner skiten ba

har ägnat tanken att vandalisera några gånger, men inte min grej..
Skönare att sätta dit henne lagligt..
Citera
2012-01-08, 14:53
Medlem
Brutes avatar
Har inte Skatteverket inrättat någon form av "tjallar-tjänst", där man kan ange sin granne eller en firma som de bör kolla upp lite extra och att man får vara anonym?

Kan någon som vet kanske bekräfta eller dementera det här.

//Brute
Citera
2012-01-08, 15:33
Medlem
Elmuffinss avatar
Hon måste lämna kvitto. speciellt om du ber om det. anmäl henne bara annars. Dessutom om din vän har kontrakt på att få ta det av drop-in kunder och telefonsamtal men inte får det är det kontraktsbrott vilket inte är det minsta häftigt å bli åtalad för. även ett litet fjantigt kontraktsbrott kan göra din vän till miljonär. (med lite tur.)
Citera
2012-01-08, 15:34
Medlem
gambiafarfars avatar
Dra dit massor av folk och klipp er, ta massor av tjänster för massor av pengar. Vägrar hon ge er kvitto behöver ni ju inte betala.
Citera
2012-01-08, 15:37
Medlem
HeavyPops avatar
Vadå "invandrare har tagit våra jobb"?
Det argumentet är ju helt efterblivet.
Dels så varierar antalet lediga jobb hela tiden, dels så tar invandrare många lågavlönade skitjobb som svenskar är för "fina" för.
Citera
2012-01-08, 19:37
Medlem
Så här är dets avatar
Jag ser inte problemet, anmäl henne för kontraktsbrott. Sen går ni dit och klipper er utan att få kvitto. Då kan ni bara gå därifrån för hur ska hon kunna kräva pengar utan ett kvitto eller något annat bevis på att ni har varit där? Kvitto är ju ett intyg att säljare och köpare har ingått i ett avtal, så utan kvitto finns inget avtal.
Citera
2012-01-14, 14:49
Medlem
junazs avatar
Hon måste enligt kassaregisterlagen skriva ut ett kvitto för varje köp/betalning av tjänsten som görs i salongen, så detta ska ju finnas redovisat i bokföringen (kassarapporter, kortslippar vid kortbetalningar osv) så det kan du nog anmäla henne för om du orkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in