2012-01-09, 01:15
Medlem
Hej. Jag undrar om vilka jobb Som har en ln p ca 25.000 efter skatt efter ett 3-rigt universitet examen? Klurig frga men jag behver verkligen svaret :/
Citera
2012-01-09, 01:24
Medlem
utbilda de inom ett omrde du tycker r roligt och bli bra inom de s kommer lnen s ska du se.
Citera
2012-01-09, 05:03
Medlem
panelbeaters avatar
bump. Intressant frga.
Ogillar att folk pratar om sin ln utan att nmna det dom jobbar med.
Citera
2012-01-09, 07:29
Medlem
avriiils avatar
Hm ja, det skulle vl mjligtvis kunna vara ngot inom ekonomi, frutsatt att du har riktigt jvla bra flyt? Dr finns vissa universitetsprogram i ekonomi som r 3 r, fast de flesta av mina kompisar som lst ekonomi har lst nnu lngre. Annars finns det ju inte s mnga program dr du fr ut en examen p bara 3 r, inget dr du tjnar 25 000 efter skatt iaf. Sjukskterskeexamen kan du f p 3 r, men d kan du ju glmma de dr 25 000...
Citera
2012-01-09, 07:34
Medlem
Conceptions avatar
Jag skulle vilja sga de flesta jobben men menar du som ingngsln s r det troligen inget jobb.

Allt handlar ju fullstndigt om vilken tur man har nr man frhandlar om frsta jobbet.
Citera
2012-01-09, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag skulle vilja sga de flesta jobben men menar du som ingngsln s r det troligen inget jobb.

Allt handlar ju fullstndigt om vilken tur man har nr man frhandlar om frsta jobbet.

Nej nej, ja frstr vl att ingngslnen kommer vara lg, Mem efter ca 3 r?
Ja vill plugga ekonomikandidat men vet inte vilka jobbmjligheter jag har d :/
Citera
2012-01-09, 13:12
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simbid01
Nej nej, ja frstr vl att ingngslnen kommer vara lg, Mem efter ca 3 r?
Ja vill plugga ekonomikandidat men vet inte vilka jobbmjligheter jag har d :/

Min egna knsla sger att "the golden age" inom ekonomi r ver och att de hga bonusarna som fldar kommer att frsvinna. Folk har tappat frtroendet fr banker och dessa "snillen" som frvaltar dina surt frvrvade pengar.

Jag tror mer p ingenjrer och inom teknik kommer skert pengarna att finnas i framtiden.

Jag sjlv r ingenjr och har nu ca 25000kr efter skatt plus tjnstebil. Det r efter ca 3-4 rs jobbande.
Citera
2012-01-11, 05:20
Medlem
bernankes avatar
Privatekonomi => Arbetsliv och arbetsmarknad

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem