Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-01-11, 01:33
Medlem
Har någon erfarenhet av marginalen bank? Ringde ditt idag gällande ett bankärende och blev så dåligt bemött att jag nu ska byta bank, är det bara jag som har fått ett intryck av att de inte verkar vara speciellt seriösa?
Citera
2012-01-11, 10:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NF
Har någon erfarenhet av marginalen bank? Ringde ditt idag gällande ett bankärende och blev så dåligt bemött att jag nu ska byta bank, är det bara jag som har fått ett intryck av att de inte verkar vara speciellt seriösa?

min erfarenhet är att det inte är en bank som är svår iaf
Citera
2012-04-06, 00:28
Medlem
myrns avatar
Definiera "svår" i det här fallet.
Citera
2012-04-06, 21:00
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NF

Hur menar du med att du blev dåligt bemött?
Hjälpte dom dig inte med det du ville ha hjälp med eller var dom otrevliga?
Citera
2012-04-06, 21:02
Medlem
Micropoppans avatar
har hört att de anställer folk med fejkade examen...så när jag skulle inte välja dem.
Citera
2012-04-06, 21:12
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micropoppan
har hört att de anställer folk med fejkade examen...så när jag skulle inte välja dem.

Vad behöver man för examen att sitta på en kundsupport på Marginalen?
Personen jag pratar med får gärna ha gått söndagsskola för min del..
Har dom högst ränta så finns det ingen anledning att välja någon annan bank
nu vet jag dock inte om dom har högst ränta men dom ligger i toppskiktet
Citera
2012-04-07, 06:28
Medlem
Marginalenkoncernen däri marginalen bank (deras egentliga logotypskrivning; gemener m.a.o.) eller Marginalen Bank Bankaktiebolag (516406-0807) som de i en annan formell mening kallar sig — har alltså sin verksamhet utspridd i länderna: Sverige, Holland, Lettland och Litauen.

År 2008 etablerade de sig som bank på den svenska marknaden.

Deras slogan är nästan ekonomisk metahumor:
Marginalen Bank – En Bank i tiden

Om jag nu ska säga något företagsskvallrigt om banken kan jag väl påtala följande:
Är du i den belägenheten att du bara måste bolåna samtidigt som du skulle ha en eller annan betalningsanmärkning – då är just banken i denna tråd en av få långivare, tillsammans med SveaDirekt och Bluestep t.ex. (för att nu nämna ett par och därmed undvika något speciellt val av någon bank), som just kan erbjuda detta.
Sedan blir räntan därefter ...

Avslutningsvis: själv använder jag en helt annan bank än någon av de jag nämnt i detta inlägg.
Citera
2012-04-07, 16:11
Medlem
svengörans avatar
Jag hitta det här, Inte alltför bra reklam

http://www.fi.se/Press/Pressmeddelanden/Listan/Xxxx/
Citera
2012-04-08, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Jag hitta det här, Inte alltför bra reklam

http://www.fi.se/Press/Pressmeddelanden/Listan/Xxxx/
Styrelsen har alltså delegerat beslutsrätten om jävskrediter på ett otillåtet sätt.
Taffligt, måste jag säga. Inte ett godkänt nybörjarmisstag, om så.
Citera
2012-06-20, 22:19
Medlem
Dessa poänger är inte särskilt intressanta. Finns det någon anledning att inte ha pengar hos dem, till 4% ränta på ett år? (förutom att stödja ett bolag som misskött sig, men nu enligt FI stärkt sina rutiner.)
Citera
2012-09-03, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenn2000
Dessa poänger är inte särskilt intressanta. Finns det någon anledning att inte ha pengar hos dem, till 4% ränta på ett år? (förutom att stödja ett bolag som misskött sig, men nu enligt FI stärkt sina rutiner.)
Jag funderar på samma sak. 4% ränta och insättningsgaranti låter ju onekligen mycket bra. Dock blir man lite nojjig över alla dåliga omdömen de fått men att ha ett sparkonto måste vara okomplicerat och riskfritt.
Citera
2012-09-22, 08:51
Medlem
Richie Apriles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mouzer
Jag funderar på samma sak. 4% ränta och insättningsgaranti låter ju onekligen mycket bra. Dock blir man lite nojjig över alla dåliga omdömen de fått men att ha ett sparkonto måste vara okomplicerat och riskfritt.
BUMP!

Jag har pratat med dem på telefon angående sparräntan och det låter bra så långt jag kan se, är det nån som sparar hos marginalen just nu?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in