• 1
  • 2
2012-01-11, 23:50
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenStenad
Jasså, jag har bara hört gott om framtiden, bor du i skåne? för arbetsförmedlingen snackar om en stor efterfrågan nu och minst 10 år framåt. Därför jag valde vvs istället för bygg. Faktiskt så är du den första jag hört som säger detta, tror faktiskt att alla på min skola har praktik.

Fick höra precis allt det men firmorna tar knappt in praktikanter och lyckas du inte få in en fot i en firma i trean äre bara plugga vidare vilket jag kommer få göra.
Citera
2012-01-12, 12:34
Medlem
KaptenStenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Fick höra precis allt det men firmorna tar knappt in praktikanter och lyckas du inte få in en fot i en firma i trean äre bara plugga vidare vilket jag kommer få göra.

Låter ju tragiskt, men än viktigare för mig att bli högskolebehörig, det kanske är kass där du bor men här i Skåne finns det stor brist, så är det och inget jag bara hört av en klasskamrat. Känner faktiskt ingen oro alls för att hitta lärlingsplats. Optimalt är ju att få praktik och sedan lärlingsplats på en mindre firma som jobbar med service, då får jag ju lära mig lite allt möjligt. Sen efter 2 års lärlingstid att börja på typ NVS med feta ackord löner
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in