2012-01-12, 20:41
Bannlyst
Guldet styrs av något som heter tillgång och EFTERFRÅGAN. jag räknar kallt med att världen går in i ressision troligast depprission. Vilket kommer leda till att efterfrågan minskar radikalt. Då man hellre säljer sitt guld för att klara av sin egen ekonomi. Vilket också minskar efterfrågan. Efterfrågan på guldets användningsområde i industrin kommer också minska vart eftersom företagen bromsar i takt med att konjunkturen stadigt försämras. Centralbanker har enorma guld reserver. Men vad händer igentligen med deras guld om banken/länder går omkull? Rent tekniskt så ser guld prisutvecklingen ut som en graf som gått rakt upp. Om du titar på grafen de senaste 30 åren. När en graf har en lutning som är 90 grader så säger de rent tekniskt att priset har uppnått maximala lutning.

Guldet är i en otrolig bubbla och uppvisar nu stora tekniska tendenser på att vi står inför en extrem guld ned gång närmaste åren. Även fundamentalt så tyder vi på samma sak. guldet handlas som bekant i dollar..Sedan länge har dollarn försvagats i börs uppgångar och stärkts i börs nedgångar gentemot idexet sp500. Jag räknar med att sp500 kommer falla kraftigt med start under första kvartalet 2012. Med andra ord kommer guldet värderas ner ordentligt om USA och världen skall gå in i sämre tider. Eftersom Dollarn stärks i sämre tider (faller råvarorna).. En aspekt är att råvaror handlas i dollar och går dollarn upp ja då går råvaran ner men om dollarn går ner ja då går råvaran upp,,. . Enligt min mening kommer alla pigs länder,, Storbritanien,,Tyskland Frankrike med desssutom USA och Japan i topp. Alla dessa länder kommer bli bank rutt och tvingas skuld nedskriva sina enorma skulder.. Mitt långsiktiga placerings råd är att köpa guld bear certifikat.. Vi bör ha en extrem hävstång i dessa papper om mitt scenario inträffar..

För att se långtids grafer på guldet eller Analysen i sitt orginal utförande kan ni surfa in här http://guldbubblan.blogg.se/

Om ni har mot argument till att guldet inte är i en bubbla så vill jag gärna höra dom
Citera
2012-01-12, 21:00
Medlem
Du kanske ska lära dig stava till recession och depression om du vill framstå som en gnutta trovärdig. Spåtant! Sluta göra reklam för din blogg nu.
Citera
2012-01-12, 21:05
Bannlyst
Jag har dyslexi så ber om överseende

Mvh GuldBubblan
Citera
2012-01-12, 21:17
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBubblan
Guldet styrs av något som heter tillgång och EFTERFRÅGAN. jag räknar kallt med att världen går in i ressision troligast depprission. Vilket kommer leda till att efterfrågan minskar radikalt. Då man hellre säljer sitt guld för att klara av sin egen ekonomi. Vilket också minskar efterfrågan. Efterfrågan på guldets användningsområde i industrin kommer också minska vart eftersom företagen bromsar i takt med att konjunkturen stadigt försämras. Centralbanker har enorma guld reserver. Men vad händer igentligen med deras guld om banken/länder går omkull? Rent tekniskt så ser guld prisutvecklingen ut som en graf som gått rakt upp. Om du titar på grafen de senaste 30 åren. När en graf har en lutning som är 90 grader så säger de rent tekniskt att priset har uppnått maximala lutning.

Guldet är i en otrolig bubbla och uppvisar nu stora tekniska tendenser på att vi står inför en extrem guld ned gång närmaste åren. Även fundamentalt så tyder vi på samma sak. guldet handlas som bekant i dollar..Sedan länge har dollarn försvagats i börs uppgångar och stärkts i börs nedgångar gentemot idexet sp500. Jag räknar med att sp500 kommer falla kraftigt med start under första kvartalet 2012. Med andra ord kommer guldet värderas ner ordentligt om USA och världen skall gå in i sämre tider. Eftersom Dollarn stärks i sämre tider (faller råvarorna).. En aspekt är att råvaror handlas i dollar och går dollarn upp ja då går råvaran ner men om dollarn går ner ja då går råvaran upp,,. . Enligt min mening kommer alla pigs länder,, Storbritanien,,Tyskland Frankrike med desssutom USA och Japan i topp. Alla dessa länder kommer bli bank rutt och tvingas skuld nedskriva sina enorma skulder.. Mitt långsiktiga placerings råd är att köpa guld bear certifikat.. Vi bör ha en extrem hävstång i dessa papper om mitt scenario inträffar..

För att se långtids grafer på guldet eller Analysen i sitt orginal utförande kan ni surfa in här http://guldbubblan.blogg.se/

Om ni har mot argument till att guldet inte är i en bubbla så vill jag gärna höra dom

Guldbubblan, spot on, gratulerar. Du kommer att göra en "killing" med dina guld bear certifikat. Priset på pappersguld kommer att gå ner till 300$ eller till och med lägre. Men det är bara det att din "killing" vinst, denominerad i FIAT valuta, riskerar då att bli helt värdelös.

Och medans du tolkar dina fina grafer och sitter spänt och följer börsen, jojo-börsen, upp och ner, så gör jag som våra förfäder har gjort i tusentals år...och sitter primitivt på det fysiska guldet.

Och eftersom du gillar grafer så har jag för dig en specialare..."Orbital Launch Pattern" AKA "The inverted Waterfall":
The Inverted Waterfall

Men...psssttt...det gäller bara det fysiska guldet....;-)

Anyway, ta en titt här:
Guld: Den ultimata Anti-Bubblan

Sist men icke minst:
- Jag har ingen ekonomisk utbildning "what so ever". I am of simple mind.
- Därför skal du inte investera i någonting baserat på mina rekommendationer. Du måste göra din egen "path", det måste komma "from within". Först då, min vän, kan du få "peace of mind".

Tack\Etnad
Citera
2012-01-12, 21:26
Bannlyst
Vi är inne i förnekelse fasen i Bubblans uppbyggnad vilket TYDLIGT framgår i denna tråd !

Lycka till
Citera
2012-01-12, 21:31
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Vi är inne i förnekelse fasen i Bubblans uppbyggnad vilket TYDLIGT framgår i denna tråd !

Lycka till

Det är en sak att förneka problemet, en helt annan...att inte ens inse...att man har problem. ;-)
Citera
2012-01-12, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
Guldbubblan, spot on, gratulerar. Du kommer att göra en "killing" med dina guld bear certifikat. Priset på pappersguld kommer att gå ner till 300$ eller till och med lägre. Men det är bara det att din "killing" vinst, denominerad i FIAT valuta, riskerar då att bli helt värdelös.

Och medans du tolkar dina fina grafer och sitter spänt och följer börsen, jojo-börsen, upp och ner, så gör jag som våra förfäder har gjort i tusentals år...och sitter primitivt på det fysiska guldet.

Och eftersom du gillar grafer så har jag för dig en specialare..."Orbital Launch Pattern" AKA "The inverted Waterfall":
The Inverted Waterfall

Men...psssttt...det gäller bara det fysiska guldet....;-)

Anyway, ta en titt här:
Guld: Den ultimata Anti-Bubblan

Sist men icke minst:
- Jag har ingen ekonomisk utbildning "what so ever". I am of simple mind.
- Därför skal du inte investera i någonting baserat på mina rekommendationer. Du måste göra din egen "path", det måste komma "from within". Först då, min vän, kan du få "peace of mind".

Tack\Etnad

Inte heller att glömma eftersom certfikatet har "extrem" hävstång så har volatiliteten gröpt ur värdet till 0 lagom när det bottnar
Citera
2012-01-12, 22:37
Medlem
Citat:

Lycka till

Du kan självklart få rätt i att guldpriset är en bubbla och snart kommer falla pladask.

Men resonemanget du för i din trådstart får mig tro att du helt enkelt har skapat dig en bild om vad som kommer hända utan att ha nån vidare insikt i varför det ska bli så.
Det är en klassisk svaghet många spekulanter för sig med, de inser inte att dom egentligen spelar enbart på rött eller svart.

Har du några väl underbyggda argument lyssnar jag gärna men ditt första inlägg är långt ifrån övertygande.

Det säger jag helt objektivt, mig spelar det ingen roll om guldet går upp eller ner.
Citera
2012-01-12, 23:21
Medlem
popeondopes avatar
TS tes är att världsekonomin kommer kollapsa så hårt att ingen har råd att betala motsvarande 1600 dollar för ett uns guld. Händer detta så är det definitivt bättre att äga guld än papperspengar. Sen är det osannolikt att alla människor blir så fattiga att de inte har råd att köpa guld. Även om en zombieapokalyps inträffade skulle folk fortfarande producera saker och sälja dem, troligtvis för guld eller användbara saker och inte papperspengar.

Efter varje större kris vänder det. Då är det bättre att ha guld än papper från ett kollapsat system.
Citera
2012-01-12, 23:28
Bannlyst
Om ni läser min blogg http://guldbubblan.blogg.se/ så ser ni en röd tråd varför guldet är i en bubbla. De blir för mycket för att samanfatta alla mina analyser i denna tråden.

Varför skriver ja denna tråden då? Jo för att ingen tror att guldet är i en bubbla. Och kan jag påverka någon att sälja sitt guld så har jag gjort en god insatts.

Lycka till !

P.s saknar dock några tunga motargument här på varför guldet inte är i en bubbla?

Finns de ingen som har något att komma med ?
Citera
2012-01-12, 23:35
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruTTi
Du kanske ska lära dig stava till recession och depression om du vill framstå som en gnutta trovärdig. Spåtant! Sluta göra reklam för din blogg nu.

Citat:
Jag har dyslexi så ber om överseende

Mvh GuldBubblan
Som sagt, hans stavningsförmåga behöver ju inte ha mycket att göra med hans trovärdighet.

Däremot lite trist med bloggraggande men han säger väl något vettigt också så. Jag är ingen moderator.
Citera
2012-01-12, 23:44
Medlem
Citat:

Varför skriver ja denna tråden då? Jo för att ingen tror att guldet är i en bubbla. Och kan jag påverka någon att sälja sitt guld så har jag gjort en god insatts.

Vad jag kan dra mig till minnes så har ekonomer och spekulanter skrikit okvädningsord över varandra om guldbubblans vara eller icke vara rätt länge, framförallt de senaste 5 åren.

För att hitta motargument av din kaliber så behöver du inte söka så länge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in