Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2012-01-13, 17:40
Medlem
(hoppas jag landade i rätt forum)

Hej!
På nyår blev det lite tokigt för mig och min karl, vi hade stoppat i oss alldeles för mycket och på något jävla vänster så ledde det till att han trillade ihop på golvet och börjar krampa, käken flyttar sig ur led och han blir nästan blå, efter en minut eller så slutar skakningarna och rycken och han trippar sakta men säkert tillbaka till oss... Det satte verkligen skräck i mig och jag skulle behöva hjälp och lista ut vad som var droppen som fick bägaren att rinna över.. Intaget i sig kanske blev för stort, jag anar att det nog inte finns ett svar på det hela, och efter lite surfande har jag sett att det inte är helt ovanligt att det sker på tramadol(endast eller även subutex?) och lsd..

Hans totala intag (mitt var något mindre, men inte i proportion till min storlek, varför han och inte jag?)
½ g tjack, ca ½ mg subutex, 700 mg lyrica, 1½ lapp lsd & lite röka.

Detta var första gången någon av oss tog syra men vi är relativt vana när det kommer till opiater(ca 2 år användande).
Jag behöver ingen föreläsning om hur korkat detta var(syftar på blandningen osv), tro mig när jag säger att det lärde jag mig själv den hårda vägen.

.. Tacksam för svar!
Citera
2012-01-13, 17:50
Medlem
hangaraunds avatar
inte är det konstigt,vilken jävla mix! det är bara mixa mer så du med spratlar likadant
Citera
2012-01-13, 17:52
Medlem
jimpss avatar
Den här tråden vet jag inte riktigt var den hör hemma som bäst men inte här i alla fall. Kanske drogakuten, även om det inte längre är något akutfall.

I alla fall, ja, han fick ett krampanfall. Jag tror att det var Lyrican, har läst om andra som krampat på så lite som 300 mg. Lite komiskt på något sätt att få krampanfall på en medicin för epilepsi, men det händer.
Citera
2012-01-13, 17:54
Medlem
hangaraunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hangaraund
inte är det konstigt,vilken jävla mix! det är bara mixa mer så du med spratlar likadant

har själv haft jävla kramper av det hårda kombinationerna ....pund ep kanske
Citera
2012-01-13, 17:58
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lutralicious
(hoppas jag landade i rätt forum)

Hej!
På nyår blev det lite tokigt för mig och min karl, vi hade stoppat i oss alldeles för mycket och på något jävla vänster så ledde det till att han trillade ihop på golvet och börjar krampa, käken flyttar sig ur led och han blir nästan blå, efter en minut eller så slutar skakningarna och rycken och han trippar sakta men säkert tillbaka till oss... Det satte verkligen skräck i mig och jag skulle behöva hjälp och lista ut vad som var droppen som fick bägaren att rinna över.. Intaget i sig kanske blev för stort, jag anar att det nog inte finns ett svar på det hela, och efter lite surfande har jag sett att det inte är helt ovanligt att det sker på tramadol(endast eller även subutex?) och lsd..

Hans totala intag (mitt var något mindre, men inte i proportion till min storlek, varför han och inte jag?)
½ g tjack, ca ½ mg subutex, 700 mg lyrica, 1½ lapp lsd & lite röka.

Detta var första gången någon av oss tog syra men vi är relativt vana när det kommer till opiater(ca 2 år användande).
Jag behöver ingen föreläsning om hur korkat detta var(syftar på blandningen osv), tro mig när jag säger att det lärde jag mig själv den hårda vägen.

.. Tacksam för svar!

Svårt att sätta fingret på va doms gick galet. Opaiter/opioider kan alla utlösa krampanfall, dock är riksen absolut högst hos Tramadol, vet inte varför men antar att det har att göra med de serotogena sidorna substansen har.

Buprenorfin är ju också en ganska skum opiod, men har inte hittat lika mkt om krampanfall. Möjligt att kombon med Tjacket är boven i dramat, skulle inte förvåna mig.
Så tror inte man kan skylla på vare sig bup eller tjacket, mest kombon.
LSD tror jag inte har mkt med det hela att göra, men det låter jag någon annan ha en åsikt om då jag inte vet nog om egentliga fysiska symptom som LSD kan medföra, än just hallucinationer och värmeväxling
(ps, kan man kalla hallucinationer ett fysiskt symptom?)
Citera
2012-01-13, 18:01
Medlem
Salmons avatar
Jag skulle också säga lyrican, speciellt i kombination med tjacket, tror det sänker kramptröskeln en hel del... Men vilken jävla blandning somsagt, kände han ens av syran?
Citera
2012-01-13, 18:02
Medlem
Berberines avatar
Missade det där om lyrican, låter också mkt troligt
Citera
2012-01-13, 18:03
Medlem
hangaraunds avatar
lyrican e lyri,för ovana,set många få kramper på det...använder detta mot ep själv..har han ätit lyrica innan?
Citera
2012-01-13, 18:07
Medlem
Nej han gjorde ju inte det, men det gjorde jag. Vi tog det samtidigt också men det sa kanske sig självt.
Edit: Han kände inte av syran

Han har tagit lyrica ett fåtal gånger innan i russyfte, men då bara eller ev med lite holk.
Senast redigerad av lutralicious 2012-01-13 kl. 18:10. Anledning: otydlig
Citera
2012-01-13, 19:18
Medlem
alprazolam_s avatar
Skulle tippa på tjacket. Har själv varit med om folk som börjat tugga fradga och krampa när de dragit i sig för stora rykare. Man brukar ofta vara rätt desorienterad efter ett ep-anfall. Typ vet inte vilken stad eller vilket land man befinner sig i, etc. Kan även bero på Lyrican, men har själv aldrig träffat någon som krampat på det hur absurda mängder man än dragit i sig. Vet dock att folk fått ep på andra anti-epileptiska mediciner. Iktorivil tex. Men har för mig att det var efter att ha ätit större mängder i typ en vecka eller två och sen tvärslutat och då fått anfall.

Tror absolut inte att varken sub, syra eller röka har nåt med saken att göra iaf. Aldrig hört om nån som krampat på någondera av dessa...
Citera
2012-01-13, 20:13
Medlem
Jag tror att man kan få anfall av de flesta om inte alla droger, men i detta fall så verkar lyrican vara den största boven, säkert bidrog en del om inte allt av det andra.

Hur såg det ut med sömn och näring innan detta? För sömn och näringsbrist sänker ep-tröskeln rejält.
Citera
2012-01-13, 20:14
Medlem
Han visste inte vart vi var när han kvicknade till, trodde vi hade gått ifrån ravet... Just det, vet inte hur mycket det spelar roll men det var vi, på rave alltså.

Anyway TACK så mycket för alla snabba svar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in