Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2012-01-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lutralicious
Han visste inte vart vi var när han kvicknade till, trodde vi hade gått ifrån ravet... Just det, vet inte hur mycket det spelar roll men det var vi, på rave alltså.

Anyway TACK så mycket för alla snabba svar.
Det kan nog vara smått relevant. Kan ha bidragit till att slitit på kroppen om han dansat och haft sig. Och dessutom inte käkat eller druckit vatten på ett tag.
Citera
2012-01-13, 22:18
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
(hoppas jag landade i rätt forum)

Hej!
På nyår blev det lite tokigt för mig och min karl, vi hade stoppat i oss alldeles för mycket och på något jävla vänster så ledde det till att han trillade ihop på golvet och börjar krampa, käken flyttar sig ur led och han blir nästan blå, efter en minut eller så slutar skakningarna och rycken och han trippar sakta men säkert tillbaka till oss... Det satte verkligen skräck i mig och jag skulle behöva hjälp och lista ut vad som var droppen som fick bägaren att rinna över.. Intaget i sig kanske blev för stort, jag anar att det nog inte finns ett svar på det hela, och efter lite surfande har jag sett att det inte är helt ovanligt att det sker på tramadol(endast eller även subutex?) och lsd..

Hans totala intag (mitt var något mindre, men inte i proportion till min storlek, varför han och inte jag?)
½ g tjack, ca ½ mg subutex, 700 mg lyrica, 1½ lapp lsd & lite röka.

Detta var första gången någon av oss tog syra men vi är relativt vana när det kommer till opiater(ca 2 år användande).
Jag behöver ingen föreläsning om hur korkat detta var(syftar på blandningen osv), tro mig när jag säger att det lärde jag mig själv den hårda vägen.

.. Tacksam för svar!
Garanterat lyrican och tjacket i kombo, stora doser av allt också. Buprenorfin sänker inte kramptröskeln så den behöver du inte inte ens tänka på, men att blanda såpass mycket av såpass mycket (antar att alkohol var med i bilden också då det var nyår) Är livsfarligt. Ni skulle ringt ambulans, jag skulle aldrig vilja ha dig som flickvän som inte ringer.

Anledningen till att det inte hände dig finns inget svar på, tar du exakt samma mängder av allt i precis samma tidsepok du gjorde under nyårsnatten igen med exakt samma förutsättningar dvs du äter samma mat exakt samma tid och somnar samma tid dagen innan och sover lika länge som du gjorde innan nyår så skulle du ändå kunna råka ut för ett GrandMal-anfall.

Men det finns helt klart faktorer som gör att man blir mindre benägen att få ett anfall även om man intar kramtröskelsänkande droger som Theralen, Lyrica och Tramadol.

Äta bra och sova bra, med äta bra menar jag inte bara mat utan mycket vitaminrika varor. t.ex bananer, äpplen, mandlar och sådant. Att ha sovit helt ostört och perfekt gör att kroppen klarar situationer bättre i allmänhet, inte bara när det gäller kramper utan även andningsdepression och MYCKET MYCKET annat. Så då kan man slippa dessa fatala/mindre fatala men trots det väldigt allvarliga händelser.

Sen fungerar Iktorivil och endel andra Bensodiazepiner och andra Mediciner också för den delen som motverkande och endel tillochmed kramtröskelhöjande.

Det där med att ta Iktorivil innan man tar tramadol inte skulle hjälpa, jo det hjälper, det ges just av den anledningen till folk som har anfall utan att inta preparat som sänker kramptröskeln (dvs folk med Epilepsi, för er som inte förstod). Stesolid vet jag inte om det förebygger, men jag skulle tro det. Folk brukar säga nej det hjälper bara EFTER man får ett anfall, ni har rätt i att man får Stesolid om man har ett anfall men därmed inte sagt att ni har rätt i att det INTE hjälper som förebyggande.

De flesta som tagit med sådant har klarat sig. Då kram verkar vara väldigt vanligt, men innan alla började tvivla på att Ikto/Stesolid hjälper så blandade alla med detta just för att undvika risken för det, och det var inte lika många anfall då vad jag märkt av. Sen KAN MAN få ett anfall trots att man tagit ALLA förebyggande åtgärder som går att göra. Dvs du kan sovit perfekt, ätit som en elitidrottare och tagit massa preparat för att höja kramptröskeln samt Iktorivil som förebyggande. Ett anfall kan som sagt hända även om man tagit dessa förebyggande åtgärder, MEN i mindre grad. Det är det som fått folk att börja tveka på om det hjälper eller inte att ta iktorivil innan.
Senast redigerad av M0ntana 2012-01-13 kl. 22:25.
Citera
2012-01-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana
Garanterat lyrican och tjacket i kombo, stora doser av allt också. Buprenorfin sänker inte kramptröskeln så den behöver du inte inte ens tänka på, men att blanda såpass mycket av såpass mycket (antar att alkohol var med i bilden också då det var nyår) Är livsfarligt. Ni skulle ringt ambulans, jag skulle aldrig vilja ha dig som flickvän som inte ringer.
Att ringa ambulans för att någon krampar i en minut är jävligt overkill. Man hinner ju knappt grabba tag i telefonen innan han slutat krampa.
Citera
2012-01-14, 02:02
Medlem
Salmons avatar
Citat:
Just det, vet inte hur mycket det spelar roll men det var vi, på rave alltså.
Ah, ni var på rave altså, det förklarar allting...

Gör aldrig om det!

Citera
2012-01-15, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Jag tror att man kan få anfall av de flesta om inte alla droger, men i detta fall så verkar lyrican vara den största boven, säkert bidrog en del om inte allt av det andra.

Hur såg det ut med sömn och näring innan detta? För sömn och näringsbrist sänker ep-tröskeln rejält.

Det var varken särskilt mycket av något av det är jag rädd.
Citera
2012-01-15, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M0ntana

Förlåt mig men det jag koncentrerade mig mest på det läget var att hålla hans huvud stilla och hålla koll på tungan.
Hade inte en droppe alkohol i systemet någon av oss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in