• 1
  • 2
2012-01-14, 04:14
Bannlyst
Hur kommer det sig att i UFC så kommer utövarna alltid ut med personal från deras mma-gym? Får de inte komma ut själva? Och varför får inte mästarna komma ut med bältet i midjan längre?

Det var mycket coolare när man fick komma ut själv och som mästare med bältet i midjan. Kolla bara på denna entrance så ser ni vad jag snackar om - http://www.youtube.com/watch?v=PfsyLLeULkY
Senast redigerad av denondatypen 2012-01-14 kl. 04:17.
Citera
2012-01-14, 06:10
Medlem
Grodaifickans avatar
Det kan ha att göra med att man inte hinner/orkar springa och hämta vatten osv. själv i rondpauserna och därför har sekonder och tränare i sin hörna, men jag är inte alls säker. Varför har exempelvis hockeylag materialare?
Citera
2012-01-14, 07:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Det kan ha att göra med att man inte hinner/orkar springa och hämta vatten osv. själv i rondpauserna och därför har sekonder och tränare i sin hörna, men jag är inte alls säker. Varför har exempelvis hockeylag materialare?

Jo jag vet varför men jag undrar om det måste vara så. Får man inte komma ut själv i UFC? För på Pride gjorde man ju det.
Citera
2012-01-14, 11:22
Medlem
RedCrabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denondatypen
Jo jag vet varför men jag undrar om det måste vara så. Får man inte komma ut själv i UFC? För på Pride gjorde man ju det.

Är du säker? Kolla på Fedors entrance.

http://www.youtube.com/watch?v=jeDp5...eature=related
Citera
2012-01-14, 13:37
Medlem
dunderdasens avatar
Citat:
Kanske har att göra med att även kampsport är en lagsport, man är ingenting utan sitt team. Man får väl gå ut själv om man så vill.
Citera
2012-01-14, 20:04
Bannlyst
med växande popularitet så har ju vakterna tillkommit så helt solo lär man inte få gå ut, däremot går det att ha sin cornercrew efter sig (dvs det finns exempel där tito går ut, vakter på sidorna och sen långt bakom kommer teamet)

kan hålla med om att vissa entrance är mäktigare när dom är själva eller t ex som mayhem miller i japan kommer dansandes in.
Citera
2012-01-14, 20:33
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att i UFC så kommer utövarna alltid ut med personal från deras mma-gym? Får de inte komma ut själva? Och varför får inte mästarna komma ut med bältet i midjan längre?

Det var mycket coolare när man fick komma ut själv och som mästare med bältet i midjan. Kolla bara på denna entrance så ser ni vad jag snackar om - http://www.youtube.com/watch?v=PfsyLLeULkY

Utvecklingen går bakåt på vissa punkter inom UFC tycker jag ocksår. Numera spolar man ju bara fram tills fighten börjar.
Citera
2012-01-15, 03:41
Medlem
Kollat för mycket på Warrior, eller?
Citera
2012-01-15, 04:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rucksacksbulle
Kollat för mycket på Warrior, eller?

Haha aa
Citera
2012-01-15, 10:18
Medlem
Dragonslayer1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Utvecklingen går bakåt på vissa punkter inom UFC tycker jag ocksår. Numera spolar man ju bara fram tills fighten börjar.
Håller med, dessutom tycker jag det är dåligt att killen som får gå ut först får stå i ringen och bli kall. Det tar ju svinlång tid mellan han ställer sig i ringen och den andra killen gått in.

Sen får man säkert gå in själv och låta sitt team gå in tidigare/senare utan att folk märker det, men det är ju rätt dålig stil. Teamet man tränar med vill nog också synas på något litet sätt, och det är ju verkligen inte för mycket begärt eftersom dom gör mycket man själv inte skulle orka/kunna när man kör en match.
Citera
2012-01-15, 17:45
Medlem
Danolocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayer1312
Håller med, dessutom tycker jag det är dåligt att killen som får gå ut först får stå i ringen och bli kall. Det tar ju svinlång tid mellan han ställer sig i ringen och den andra killen gått in.

Sen får man säkert gå in själv och låta sitt team gå in tidigare/senare utan att folk märker det, men det är ju rätt dålig stil. Teamet man tränar med vill nog också synas på något litet sätt, och det är ju verkligen inte för mycket begärt eftersom dom gör mycket man själv inte skulle orka/kunna när man kör en match.

Det var det dummaste jag läst idag. Tror du inte att de får röra på sig i oktagonen lr???? Har du aldrig sett hur fighters värmer upp i oktagonen, genom att skuggboxas, tjurrusa osv... Dom håller sig rörliga hela tiden i regel. Det är främst ett relativt obetydligt psykologiskt undertag att först gå in i ringen/oktagonen...
Citera
2012-01-15, 19:55
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Man kan ju göra som i Strikforce och ha en "brygga" fightern går in på så att han inte blir antastad av publiken. Då kan han gå in själv och ha sitt crew väntandes framme vid ringen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in