• 1
  • 2
2012-01-14, 10:35
Medlem
Hamsterbolls avatar
Har jätteångest! Jag hade för fyra veckor sedan oskyddat sex med en kille. Jag brukar aldrig ha oskyddat sex, jag brukar inte ens ha sex med killar jag inte har ett förhållande med, men jag var kär och lite full osv. Han är helt svensk, skötsam och väldigt snäll, men jag tror han har haft sex med väldigt många (lite snygg player sådär). Han har haft ett fyra år långt förhållande med en tjej som tog slut för två år sedan.

Exakt två veckor efter att vi haft sex så fick jag frossa och feber och ont i halsen. Det varade i ett dygn och sedan var jag ganska bra igen, hade fortfarande ont i halsen och var trött bara... (det är detta som gör att jag tror jag har fått HIV)

Det dröjer ju innan jag kan testa mig, men vad tror ni, visst är risken ganska liten att jag har HIV? Mår så himla dåligt över det här och ångrar mig jättemycket!
Citera
2012-01-14, 10:38
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Har jätteångest! Jag hade för fyra veckor sedan oskyddat sex med en kille. Jag brukar aldrig ha oskyddat sex, jag brukar inte ens ha sex med killar jag inte har ett förhållande med, men jag var kär och lite full osv. Han är helt svensk, skötsam och väldigt snäll, men jag tror han har haft sex med väldigt många (lite snygg player sådär). Han har haft ett fyra år långt förhållande med en tjej som tog slut för två år sedan.

Exakt två veckor efter att vi haft sex så fick jag frossa och feber och ont i halsen. Det varade i ett dygn och sedan var jag ganska bra igen, hade fortfarande ont i halsen och var trött bara... (det är detta som gör att jag tror jag har fått HIV)

Det dröjer ju innan jag kan testa mig, men vad tror ni, visst är risken ganska liten att jag har HIV? Mår så himla dåligt över det här och ångrar mig jättemycket!
Du är förkyld, precis som hälften av befolkningen just nu. Sannolikheten är i princip noll att du skulle ha smittats av HIV. Inget av det du skriver tyder nämligen på det.
Citera
2012-01-14, 10:39
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Du är förkyld, precis som hälften av befolkningen just nu. Sannolikheten är i princip noll att du skulle ha smittats av HIV. Inget av det du skriver tyder nämligen på det.

Men finns det någon förkylning som bara är ett dygn med feber/frossa?

Skönt att höra i alla fall tack.
Citera
2012-01-14, 10:40
Medlem
ralph89s avatar
Du behöver inte oroa dig än isåfall! jag har för mig att man inte börjar märka av symtomen på ungefär ett halvår efter man blivit smittad. men risken är ju inte jätte stor att du har fått eller blivit smittad av Hiv.
Citera
2012-01-14, 10:40
Medlem
Ostmars avatar
Du behöver inte vara orolig! sannorlikheten att du skulle blivit smittad är liten,men din oro kommer att bli en erfarenhet som jag hoppas du bär med dig till nästa gång!
Citera
2012-01-14, 10:42
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Men finns det någon förkylning som bara är ett dygn med feber/frossa?

Skönt att höra i alla fall tack.
Finns det någon HIV med bara ett dygns feber/frossa? Svaret på din fråga är JA och på min, NEJ..
Citera
2012-01-14, 10:43
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostmar
Du behöver inte vara orolig! sannorlikheten att du skulle blivit smittad är liten,men din oro kommer att bli en erfarenhet som jag hoppas du bär med dig till nästa gång!

Oh ja! Verkligen lärt mig en läxa. Aldrig aldrig oskyddat igen! Ångesten är inte från denna värld :/
Citera
2012-01-14, 10:43
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Finns det någon HIV med bara ett dygns feber/frossa? Svaret på din fråga är JA och på min, NEJ..

Citera
2012-01-14, 10:45
Medlem
Cambijaos avatar
Det är runt 5 800 som är smittade i Sverige, de flesta av dessa är homosexuella, Thailand-raggare och invandrare.

Så chansen att du ska vara smittade är ytterst lite, klamydia är dock en chans.
Citera
2012-01-14, 10:45
Avstängd
Klart du kan ha blivit smittad, risken finns ju alltidmed sannolikheten är inte särskilt stor, inte ens 1% skulle jag tro. Värre är det med klamydia, gonorre, herpes och kondylom (som kan utvecklas till livmoderhalscancer). Använd kondom!
Citera
2012-01-14, 10:47
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Klart du kan ha blivit smittad, risken finns ju alltidmed sannolikheten är inte särskilt stor, inte ens 1% skulle jag tro. Värre är det med klamydia, gonorre, herpes och kondylom (som kan utvecklas till livmoderhalscancer). Använd kondom!

Jo jag vet, ska testa mig för allt nästa vecka Bara jag inte har HIV så kommer jag ändå vara glad och bara dra lärdom av detta.
Citera
2012-01-14, 15:19
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Det är väl en viss skillnad att bli smittad av hiv än att bli smittad av det andra du räknade upp.

Vanlig kondylom ger inte livmoderhalscancer.vart har du fått det ifrån?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in